iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foto: foto's opslaan vanuit safari werkt niet goed (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/17015-foto-s-opslaan-vanuit-safari-werkt-niet-goed.html)

houseguru 21-07-08 19:22

foto's opslaan vanuit safari werkt niet goed
 
Sinds vandaag heb ik 2.0 op mijn Iphone staan. Als ik in Safari een afbeelding opsla door de afbeelding even ingedrukt te houden en dan op te slaan dan komt deze niet in mijn filmrol te staan.

Na het opslaan van de foto staat deze wel als thumbnail als icoontje bij de filmrol, maar als ik vervolgens mijn filmrol open dan is de foto nergens te bekennen.

Zodra ik een nieuwe foto opsla vanuit safari dan veranderd ook de thumbnail bij de filmrol, maar foto is wederom nergens te bekennen, de thumbnail wordt weggeschreven in: /private/var/mobile/Media/DCIM/.MISC

zouden de rechten van de DCIM map niet goed staan toevallig?
Deze staat nu op 0755

edit: Is al opgelost. De rechten stonden dus niet goed, ff aangepast naar 0777 en het werkt weer, genomen foto's met de camera werden ook niet opgeslagen...

pieterwillems 24-03-09 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door houseguru (Bericht 149602)
Sinds vandaag heb ik 2.0 op mijn Iphone staan. Als ik in Safari een afbeelding opsla door de afbeelding even ingedrukt te houden en dan op te slaan dan komt deze niet in mijn filmrol te staan.

Na het opslaan van de foto staat deze wel als thumbnail als icoontje bij de filmrol, maar als ik vervolgens mijn filmrol open dan is de foto nergens te bekennen.

Zodra ik een nieuwe foto opsla vanuit safari dan veranderd ook de thumbnail bij de filmrol, maar foto is wederom nergens te bekennen, de thumbnail wordt weggeschreven in: /private/var/mobile/Media/DCIM/.MISC

zouden de rechten van de DCIM map niet goed staan toevallig?
Deze staat nu op 0755

edit: Is al opgelost. De rechten stonden dus niet goed, ff aangepast naar 0777 en het werkt weer, genomen foto's met de camera werden ook niet opgeslagen...

Kan je me vertellen hoe ik dit oplos?

iMario 24-03-09 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pieterwillems (Bericht 270486)
Kan je me vertellen hoe ik dit oplos?

Je moet de rechten aanpassen. Dit doe je met WinSCP en OpenSSH.
OpenSSH kun je in Cydia installeren en WinSCP kun je hier downloaden.

Meer info over SSH vind je in de Wiki: OpenSSH.

pieterwillems 24-03-09 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 270490)
Je moet de rechten aanpassen. Dit doe je met WinSCP en OpenSSH.
OpenSSH kun je in Cydia installeren en WinSCP kun je hier downloaden.

Meer info over SSH vind je in de Wiki: OpenSSH.

Snap er niet veel van:s en ik heb geen Wi-Fi op men pc..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pieterwillems (Bericht 270504)
Snap er niet veel van:s en ik heb geen Wi-Fi op men pc..

Gaat het ook met een andere manier?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:39.