//

Muziek streamen naar Google Chromecast 2

Muziek streamen naar Google Chromecast 2 discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Kan er soms iemand me melden of je ook gewoon. muziek uit een playlist van de Apple muziek app naar een Google Chromecast 2 (dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-10-17, 13:59
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard Muziek streamen naar Google Chromecast 2

Kan er soms iemand me melden of je ook gewoon. muziek uit een playlist van de Apple muziek app naar een Google Chromecast 2 (dus niet de audio versie maar de multimedia versie bedoel ik) kunt streamen? Ik lees daar nogal tegengestelde zaken over, en wou het hier toch even vragen, alvorens me zo een Chromecast aan te schaffen. Ik weet wel dat zoiets met Apple TV kan, maar dat is me wat te duur, vooral omdat het me enkel om het streamen van muziek gaat en niet zo zeer om al de andere functies welke Apple TV mogelijk maakt.

Mvg, Vic
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-10-17, 21:02
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Rechtstreeks vanuit de muziek app zal niet lukken...(Apple restrictions)

Je zal dus een andere muziek moeten gebruiken en eerst kijken of ie dat ondersteund...

Een alternatief misschien is een bluetooth audio ontvanger...(logitech)

Je boet dan wel in aan reikwijdte en een ietsje aan audio-kwaliteit...afhankelijk van de bitrate van de songs...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #3  
Oud 09-10-17, 15:46
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Dank u voor de reactie.
Met logitech, bedoel je dan iets zoals dit? https://www.logitech.com/nl-be/produ...-audio-adapter

Mvg, Vic
  #4  
Oud 09-10-17, 20:15
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Of iets gelijkaardig...
  #5  
Oud 09-10-17, 22:51
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

Muziek van de muziek app kun je inderdaad niet rechtstreeks streamen, maar met met de AllCast app (gewoon in de Appstore) kan dat wel. Daar kun je alle muziek uit apples eigen muziekapp benaderen en streamen (dit geldt in ieder geval voor de chromecast audio, hopelijk ook voor de chromecast 2)
  #6  
Oud 10-10-17, 09:27
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Thx voor deze tip. Lijkt idd een oplossing te zijn, hiermee denk ik wel aan de slag te kunnen

Mvg, Vic
  #7  
Oud 10-10-17, 15:40
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Werkt dat casten (niet standaard Apple technologie) ook als de App in de achtergrond draait?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #8  
Oud 10-10-17, 18:30
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

Ja, da’s het fijne! Je zet iets aan en je Apple apparaat is verder vrij. Je kunt zelfs radio aanzetten en vervolgens muziek gaan luisteren op het device waarmee je de cast aanzette. Ook geen last van notificaties enz.

Hoe dat gaat met het streamen van apple’s Muziek app weet ik niet. Ga ik eens proberen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 October 2017 om 17:41 ----------

Net even getest.(wel op de chromecast audio!)
Ik heb via allcast een album gestreamd die in de muziek app staat.

Daarna op m’n device de muziekapp geopend en een heel ander nummer van hetzelfde album afgespeeld.

No problem!! Snap niet hoe het werkt, maar het werkt!

Ben zelfs wel eens boodschappen gaan doen. “Dacht dat de verbinding dan wel weg zou vallen” maar kreeg een telefoontje van m’n zoon. Of ik die muziek af wou zetten. Blijkbaar gaat chromecast het zelf ophalen, maar waar, geen idee.
  #9  
Oud 11-10-17, 10:59
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Ziet er inderdaad prima uit zo te lezen. Hopelijk werkt het op dezelfde wijze met Chromecast 2, want ik zou toch liefst voor die kiezen, omdat je met die ernaast ook nog bepaalde apps kunt gebruiken.

Alleszins bedankt voor de inbreng.
Mvg, Vic
  #10  
Oud 12-10-17, 16:10
techKhad techKhad is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2017
Berichten: 8
Standaard

Precies waar ik naar opzoek ben. Zal het ook eens proberen via Allcast.
  #11  
Oud 12-10-17, 23:46
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pennydehaan Bekijk bericht
Muziek van de muziek app kun je inderdaad niet rechtstreeks streamen, maar met met de AllCast app (gewoon in de Appstore) kan dat wel. Daar kun je alle muziek uit apples eigen muziekapp benaderen en streamen (dit geldt in ieder geval voor de chromecast audio, hopelijk ook voor de chromecast 2)
Op het eerste zicht is dit de enige app Allcast die ik vindt in de AppStore maar wou toch even alvorens deze te installeren checken of het deze app wel degelijk is die je bedoelt.
https://itunes.apple.com/us/app/allc...3227?ls=1&mt=8
  #12  
Oud 13-10-17, 00:14
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

Ja hoor Die is het.
Laat je nog weten of het voor de chromecast 2 werkt? Ben benieuwd!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 October 2017 om 23:27 ----------

Nog even.
Ik lees net wat recensies en die zijn niet onverdeeld goed.
Waar ik echt nooit problemen heb (maar ja ik stream alleen audio) klagen anderen steen en been. Vooral als je de premium versie gekocht hebt, dan doet hij het schijnbaar opeens niet meer.

Gewoon de gratis versie gebruiken dus ;-)
  #13  
Oud 13-10-17, 10:18
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Thx, zal ik zeker doen, al moet ik wel die Chromecast 2 nog aanschaffen. Ik denk onder het weekend wel al eens een eerste test te kunnen doen bij men zoon. Die bezit een TV met ingebouwde Chromecast 2, is misschien niet 100 hetzelfde als de gewone versie maar zal misschien toch al een indicatie vormen.
Ik had de app gisteren geïnstalleerd en geopend en ik zag dat hij ook onze multimedia Tv zag, maar omdat men echtgenote naar een film aan het kijken was heb ik het niet kunnen testen. Misschien klein vraagje als je iets opstart in de app, kun je dat dan ook gewoon van in de app stoppen?

Mvg, Vic
  #14  
Oud 13-10-17, 13:20
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

Ja, je kunt vanuit de app bedienen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:44.