iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foto: Foto's naar PC met behoud van datum (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/179499-foto-s-naar-pc-behoud-datum.html)

Brokie 12-11-17 10:35

Foto's naar PC met behoud van datum
 
Wellicht is dit een vaker gestelde vraag maar ik kom er niet uit. Mijn vrouw en ik maken ieders met de eigen iPhone foto's van b.v. onze vakantie. Eerder voegde ik die samen op mijn MAC of PC en kon ze eenvoudig op de juiste volgorde krijgen door te selecteren op datums.
Als ik de foto's nu vanuit de fotoapp exporteer naar mijn MAC worden alle datums gelijk aan de datum waarop ik dat doe.
Hoe kan ik exporteren met behoudt van de datum waarop de foto is gemaakt?

Guest-20180925190238 12-11-17 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brokie (Bericht 1037714)
Hoe kan ik exporteren met behoudt van de datum waarop de foto is gemaakt?

Door de foto's te delen/over te zetten met AirDrop.

Brokie 12-11-17 10:48

Geprobeerd maar ook dan wordt de datum die van vandaag.

Guest-20180925190238 12-11-17 10:56

Hier werkt dat wel met AirDrop. Ik neem op mijn iPhone met AirDrop de foto's over van de iPhone van mijn vrouw. Die gaan dan in de iCloud Fotobibliotheek en staan daar op de EXIF datum en tijd. Omgekeerd idem dito.

joscha 19-11-17 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brokie (Bericht 1037714)
Wellicht is dit een vaker gestelde vraag maar ik kom er niet uit. Mijn vrouw en ik maken ieders met de eigen iPhone foto's van b.v. onze vakantie. Eerder voegde ik die samen op mijn MAC of PC en kon ze eenvoudig op de juiste volgorde krijgen door te selecteren op datums.
Als ik de foto's nu vanuit de fotoapp exporteer naar mijn MAC worden alle datums gelijk aan de datum waarop ik dat doe.
Hoe kan ik exporteren met behoudt van de datum waarop de foto is gemaakt?

Thuis op de mac was het voorheen altijd mogelijk om de foto's met de app "Foto's" eerst te importeren.
Vervolgens wil ik de foto's ook als normale jpg bestanden op externe schijven opslaan. Dat exporteren deed ik altijd via "Archief>exporteer>exporteren als ongewijzigd origineel"
Met de huidige versie macOS 10.13.1 lukt dat echter niet meer.
Ik was vandaag mijn foto's aan het opruimen van mijn iPhone en heb meer als 1000 foto's overgezet en gewist van de iPhone.
Deze staan nu wel in Foto's. De datums veranderen bij exporteren nu heel irritant naar de huidige datum.
Een update in software van de app is voor mij waarschijnlijk de enige oplossing.

Zoekend naar soortgelijke problemen kwam ik deze discussie tegen....

joscha 14-01-18 12:26

vanaf de iPhone 6 en tegenwoordig ook X lukt het ook met airdrop naar een Mac niet om de juiste datum te behouden. De datum "genomen op" wordt gelijk aan die van de datum van exporteren. Met een iPhone 5 lukt he echter wel.
Het probleem lijkt dan dus bij de iPhone of iPhone instellingen te zitten. Blijft raar dus. Nog steeds geen oplossing gevonden. De instellingen van camera op de iPhone 5 heeft een heel andere indeling en instelmogelijkheden als die van de X.

Iemand nog suggesties?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:32.