//

Foto's naar PC met behoud van datum

Foto's naar PC met behoud van datum discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Wellicht is dit een vaker gestelde vraag maar ik kom er niet uit. Mijn vrouw en ik maken ieders met de eigen iPhone foto's van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-11-17, 10:35
Brokie Brokie is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 19
Standaard Foto's naar PC met behoud van datum

Wellicht is dit een vaker gestelde vraag maar ik kom er niet uit. Mijn vrouw en ik maken ieders met de eigen iPhone foto's van b.v. onze vakantie. Eerder voegde ik die samen op mijn MAC of PC en kon ze eenvoudig op de juiste volgorde krijgen door te selecteren op datums.
Als ik de foto's nu vanuit de fotoapp exporteer naar mijn MAC worden alle datums gelijk aan de datum waarop ik dat doe.
Hoe kan ik exporteren met behoudt van de datum waarop de foto is gemaakt?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-11-17, 10:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brokie Bekijk bericht
Hoe kan ik exporteren met behoudt van de datum waarop de foto is gemaakt?
Door de foto's te delen/over te zetten met AirDrop.
  #3  
Oud 12-11-17, 10:48
Brokie Brokie is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 19
Standaard

Geprobeerd maar ook dan wordt de datum die van vandaag.
  #4  
Oud 12-11-17, 10:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Hier werkt dat wel met AirDrop. Ik neem op mijn iPhone met AirDrop de foto's over van de iPhone van mijn vrouw. Die gaan dan in de iCloud Fotobibliotheek en staan daar op de EXIF datum en tijd. Omgekeerd idem dito.
  #5  
Oud 19-11-17, 22:34
joscha joscha is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brokie Bekijk bericht
Wellicht is dit een vaker gestelde vraag maar ik kom er niet uit. Mijn vrouw en ik maken ieders met de eigen iPhone foto's van b.v. onze vakantie. Eerder voegde ik die samen op mijn MAC of PC en kon ze eenvoudig op de juiste volgorde krijgen door te selecteren op datums.
Als ik de foto's nu vanuit de fotoapp exporteer naar mijn MAC worden alle datums gelijk aan de datum waarop ik dat doe.
Hoe kan ik exporteren met behoudt van de datum waarop de foto is gemaakt?
Thuis op de mac was het voorheen altijd mogelijk om de foto's met de app "Foto's" eerst te importeren.
Vervolgens wil ik de foto's ook als normale jpg bestanden op externe schijven opslaan. Dat exporteren deed ik altijd via "Archief>exporteer>exporteren als ongewijzigd origineel"
Met de huidige versie macOS 10.13.1 lukt dat echter niet meer.
Ik was vandaag mijn foto's aan het opruimen van mijn iPhone en heb meer als 1000 foto's overgezet en gewist van de iPhone.
Deze staan nu wel in Foto's. De datums veranderen bij exporteren nu heel irritant naar de huidige datum.
Een update in software van de app is voor mij waarschijnlijk de enige oplossing.

Zoekend naar soortgelijke problemen kwam ik deze discussie tegen....
  #6  
Oud 14-01-18, 12:26
joscha joscha is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Angry

vanaf de iPhone 6 en tegenwoordig ook X lukt het ook met airdrop naar een Mac niet om de juiste datum te behouden. De datum "genomen op" wordt gelijk aan die van de datum van exporteren. Met een iPhone 5 lukt he echter wel.
Het probleem lijkt dan dus bij de iPhone of iPhone instellingen te zitten. Blijft raar dus. Nog steeds geen oplossing gevonden. De instellingen van camera op de iPhone 5 heeft een heel andere indeling en instelmogelijkheden als die van de X.

Iemand nog suggesties?
Reageren

Labels
datum, exporteren, foto, iphone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's op datum opslaan. Lillypat iPad algemeen 4 10-12-15 19:48
Foto's zet datum naar vandaag bij exporteren bassollie Desktop-applicaties 1 06-08-15 09:19
iPhone: iPhone 4s JB updaten naar IOS 7.1 met behoud van contacten/foto's/apps wouterv1980 Jailbreak 5 24-03-14 12:57
iPhone: Veel crashes --> herstellen naar fabrieksinst. met behoud van foto's, agenda, ... Dbrown Jailbreak 4 18-01-13 14:19
datum bij foto's mwhite Muziek, foto & video 3 28-10-11 09:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:29.