//

Onvoldoende lokale opslagruimte

Onvoldoende lokale opslagruimte discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik gebruik een MacBook Pro met 120 Gb Flash opslag. Zou mijn inziens voldoende moeten zijn omdat ik toch alles in de cloud heb/wil. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-11-17, 10:18
abosschaart abosschaart is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2017
Berichten: 1
Standaard Onvoldoende lokale opslagruimte

Hallo,

Ik gebruik een MacBook Pro met 120 Gb Flash opslag. Zou mijn inziens voldoende moeten zijn omdat ik toch alles in de cloud heb/wil.
Zo gebruik ik iCloud (foto's + bestanden) en Apple Music en mijn Mac is zo ingesteld dat hij de opslag optimaliseert. Toch loop ik tegen de grens aan van mijn lokale opslag. Bij het uploaden van foto's en video's in Foto's krijg ik namelijk de melding dat er onvoldoende lokale opslagruimte beschikbaar is om te uploaden.
Twee vragen:
-Kan ik mijn Mac forceren om ruimte vrij te maken. Mijn iCloud Drive neemt nu toch nog 12,65 Gb lokaal in beslag. Daarnaast neemt Foto's 34,55 Gb lokaal in beslag. Zoals gemeld, beide staat ingesteld op 'Optimaliseer Mac-opslag'.
-Als ik naar mijn lokale opslag kijk dan valt het mij op dat de opslag van Foto's twee keer meetelt. Eén keer direct onder Foto's (34,55 Gb) en één keer onder Documenten -> Afbeeldingen -> Foto's-bibliotheek (42,35 Gb). Waarom er verschil in Gb zit is me een raadsel, net zo goed waarom het ogenschijnlijk twee keer meetelt. Enige idee waarom dit zo is en hoe ik dit kan corrigeren?

Met vriendelijke groet,
Andrew
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg Opslag MacBook Pro.jpeg‎ (333,7 KB, 3x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-12-17, 19:16
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Dit artikel ken je al ?
Geoptimaliseerd betekent dat er nog wel wat staat.
Lees deze discussie maar eens.
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden

Laatst gewijzigd door Beech43; 17-12-17 om 19:34.
Reageren

Labels
foto's, icloud, opslag, optimaliseren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help !! iPhone 6s geeft aan onvoldoende opslagruimte Ilona12345 iPhone algemeen 13 15-03-16 07:49
Windows: Onvoldoende toegangsbevoegdheden ?? timm6545 iTunes 26 16-05-14 17:52
Lokale opslagruimte Suzannedepanne iPad algemeen 4 25-08-12 10:42
onvoldoende opslagruimte christienlokman iPhone algemeen 1 05-05-12 14:15
[Oplossing] Foutmelding onvoldoende geheugen Guest-20180409093718 iTunes 4 30-09-11 17:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:07.