//

Chaos versus Overzicht

Chaos versus Overzicht discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi Apple liefhebbers, Wie kent het niet.. hele gezin schiet continue fotos met hun iPhone en deze loopt langzaam vol. Dan krijg ik de vraag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-12-17, 10:43
hansIphone3g hansIphone3g is offline
• iOS 11.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 49
Standaard Chaos versus Overzicht

Hi Apple liefhebbers,

Wie kent het niet.. hele gezin schiet continue fotos met hun iPhone en deze loopt langzaam vol. Dan krijg ik de vraag kun je hem even leeg maken. Naast dat de gezinsleden een iPhone hebben, staat er thuis een iMac en een synology Nas.

Mijn voornemen voor 2018 is om enig structuur in mn fotos te krijgen zodat het ooit nog eens eenvoudig is om terug te kijken en te zoeken. Mijn vraag is hoe jullie dit hebben georganiseerd.

Wat ik in gedachte heb is:

- Ik zet mn foto bibliotheek op mn Nas. Die schijf is 3 TB dus ruimte genoeg t.o.v. mn iMac (500Gb). daarnaast wordt de bibliotheek op de Nas naar een USB harddisk gekopieerd dus lijkt mij dat "safe" .

- De mappenstructuur in 2018 wil ik op basis van jjjj/mm/dd/naam doen.
2018 ->
20180101 Nieuwjaarsfeest
- foto
- video

Nu is het voornemen dat een ieder op zijn iPhone de fotos alvast in -Albums- indeelt. Dit leek mij handig op het moment om de foto's te importeren op de iMac. Wat niet in een -Album- staat is "rommel" en hoeft niet te worden bewaard.

Alleen als ik de iPhone aan de iMac koppel en foto app open dan zie ik alleen - alle foto's- en niet de Albums.

VRAAG 1:
Heeft iemand daar een idee over hoe ik de indeling op de iPhone 1:1 over kan nemen op de iMac.

VRAAG 2:.
Als iemand een veel betere oplossing heeft hoor ik dat ook graag. Nooit te oud te leren. Is het bijv. handig om te werken met een bibliotheek voor alle gebruikers? Ipv een bibliotheek voor allemaal?


Alvast bedankt voor het meedenken!!

Groetjes Hans
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-12-17, 10:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansIphone3g Bekijk bericht
Nu is het voornemen dat een ieder op zijn iPhone de fotos alvast in -Albums- indeelt. Dit leek mij handig op het moment om de foto's te importeren op de iMac. Wat niet in een -Album- staat is "rommel" en hoeft niet te worden bewaard.
Vergeet niet dat een -Album- op een iPhone/iPad in de Foto's app geen "map" is. Een -Album- is een index met verwijzingen en thumbnails naar de plaatjes in de Filmrol (of "Alle foto's" als de iCloud Fotobibliotheek gebruikt wordt).

Succes gewenst.
  #3  
Oud 20-12-17, 11:13
hansIphone3g hansIphone3g is offline
• iOS 11.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Vergeet niet dat een -Album- op een iPhone/iPad in de Foto's app geen "map" is. Een -Album- is een index met verwijzingen en thumbnails naar de plaatjes in de Filmrol (of "Alle foto's" als de iCloud Fotobibliotheek gebruikt wordt).

Succes gewenst.
Duidelijk... zeg je hier feitelijk mee dat mijn voorstel niet mogelijk is?
Als ik op mijn iPhone de fotos netjes indeel in -albums- ik hier niets aan heb als die wil importeren op de iMac? Dan krijg ik weer alle fotos en dien ik weer de selecteren welke ik naar een bepaald -album- wil toevoegen?
  #4  
Oud 20-12-17, 11:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansIphone3g Bekijk bericht
Als ik op mijn iPhone de fotos netjes indeel in -albums- ik hier niets aan heb als die wil importeren op de iMac?
Die vraag heb je zelf al beantwoord in jouw eerste bericht:

Citaat:
Alleen als ik de iPhone aan de iMac koppel en foto app open dan zie ik alleen - alle foto's- en niet de Albums.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: noob+jailbreak=chaos help! artosiphone Jailbreak 2 16-12-13 12:14
Order & Chaos Online iRobin iPhone Games 21 31-05-12 13:10
ipad 2 muziek een chaos wesdaam iPad algemeen 10 27-02-12 15:51
Pokemon Chaos Black j biggie Jailbreak apps en thema's 2 25-04-11 21:20
stress chaos aub help me snel LabTeov Archief 6 08-07-09 13:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:03.