//

verknipte foto's

verknipte foto's discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren probeerd ik even snel een fotootje te maken van wat vrienden van me en toen bleek dat de foto totaal verknipt werd. Niet alleen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-08-08, 12:17
elrod's schermafbeelding
elrod elrod is offline
• iOS 4.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 14
Standaard verknipte foto's

Gisteren probeerd ik even snel een fotootje te maken van wat vrienden van me en toen bleek dat de foto totaal verknipt werd.
Niet alleen werden willekeurig vlakken verplaats in de foto, maar verschoof ook de kleur ten opzichte van de luminance waardes. Een vreemd effect dat ik daarna nog 1 keer heb kunnen namaken en daarna niet meer. Hebben meer mensen hier last van gehad?

Ik heb in Photoshop de foto aangepast, maar het was geen exact fit
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-08-08, 12:44
Jelle Ages's schermafbeelding
Jelle Ages Jelle Ages is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 115
Standaard

Ja heb ik ook gehad, vreemd inderdaad. Ik had ook een keer dat het live beeld ingezoomd (serieus) stond, heeeeel raar, als ik dan een foto maakte, was het een gewone foto.

Jelle
  #3  
Oud 03-08-08, 12:51
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Dit is het enige wat ik even snel kon vinden:

De iPhone-camera heeft een bug, waardoor je kunstzinnige foto’s met rare afwijkingen kunt maken, zo ontdekte Wired. De camera in de iPhone gebruikt een CMOS-sensor die als een soort scanner het beeld aftast. Dit is anders dan bij normale camera’s, waarbij de sluiter zich cirkelvormig opent. Nu blijkt de CMOS-scanner van de iPhone wat aan de trage kant te zijn, waardoor een kleine beweging van je hand al een vervorming in de foto teweeg kan brengen.

Bron: Tip: maak bizarre, vervormde foto’s met je iPhone-camera > Nieuws > iPhoneclub.nl

Gaat niet helemaal over hetzelfde maar geeft wel een kleine uitleg hoe de camera werkt.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #4  
Oud 03-08-08, 13:18
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Ik heb het ook 1 keer gehad. Toen kreeg ik de onderste helft van het beeld bovenin en de bovenste helft onderin. Heel apart was dat.

Ff rebooten en het was weer over. Daarna geen last meer van gehad.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's iPhone 4 met flits geeft blauwe foto Nicole90 Muziek, foto & video 7 15-09-12 12:32
Lokatie in foto-app werkt niet (itunes synct niet alle foto's op de wereldkaart) RuudM123 iTunes 4 24-12-10 23:17
Foto: Nederlandse iPhone foto publicaties - geef je foto's op roelofk Muziek, foto & video 1 17-05-10 23:20
Foto's milan13 iTunes 2 11-05-09 23:16
Foto: 2x dezelfde foto's in Foto Bibliotheek en Foto's Robert M. Muziek, foto & video 2 14-02-09 23:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:41.