//

Iphone geeft verkeerde foto's weer bij iPod

Iphone geeft verkeerde foto's weer bij iPod discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo ik ben een trotse bezitter van een iPhone 3g maar ik heb een probleem waar ik geen raad mee weet ik heb op iTunes ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-01-09, 13:13
DylanVanVliet DylanVanVliet is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Adenau (Duitsland)
Berichten: 36
Unhappy Iphone geeft verkeerde foto's weer bij iPod

Hallo ik ben een trotse bezitter van een iPhone 3g

maar ik heb een probleem waar ik geen raad mee weet ik heb op iTunes mijn albums overgezet waar ik ook een illustratie heb bij gezet maar als ik heb syngroniseert met mijn Iphone dan klik ik op iPod maar dan staan de foto's verkeert Voorbeeld:

Brace: staat de foto van Ali B
Akon: staat de foto van Ali B
Coldplay: staat de foto van Mojito Song
Ne-Yo: staat de foto van: Katy Perry

ik heb ales geprobeert maar hij blijft verkeerde foto's weergeven...


Iemand een ideetje?

Gr, Dylan
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-01-09, 13:41
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Doet 'ie dit bij alle nummers uit hetzelfde album of alleen bij enkele. Hou er rekening mee dat de album-afbeelding in iedere MP3 apart wordt opgeslagen. Het overzicht op je iPod/iTunes groepeerd deze losse nummers echter in één album met één afbeelding. Wanneer verschillende nummers in één album dus verschillende afbeeldingen bevatten kan de boel hier door in de war raken en zie je de ene keer een andere afbeelding dan de andere.
__________________
...
  #3  
Oud 06-01-09, 14:39
DylanVanVliet DylanVanVliet is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Adenau (Duitsland)
Berichten: 36
Standaard

Ik heb alles eens goed nagekeken maar alles staat goed alle artiesten staan bij elkaar in 1 album met 1 illustratie en toch geeft hij bij sommige albums een anderre illustratie aan
  #4  
Oud 06-01-09, 15:01
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Waar staan de foto's op de "iPod" verkeerd? Alleen in het cover-flow overzicht (landscape mode), in het lijstje/overicht (portrait mode), bij het afspelen van één nummer (portrait mode) of echt overal?
  #5  
Oud 06-01-09, 15:01
DylanVanVliet DylanVanVliet is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Adenau (Duitsland)
Berichten: 36
Standaard

Ik heb alles goed doorgenomen maar alles staat goed de zelfde artiest staat bij elkaar in 1 album met 1 illustratie maar bij sommige albums neemt hij een ander plaatjes van een ander album...
  #6  
Oud 06-01-09, 15:02
DylanVanVliet DylanVanVliet is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Adenau (Duitsland)
Berichten: 36
Standaard

ja echt overal en als ik in Itunes kijk staat alles goed en als ik iets verander neemt een ander album weer een anderplaatje
het verandert iederre keer maar er blijft minimaal 1 fout staan...

Als ik bijvoorbeeld bij album artiest iets anders neer zet dan veranderd hij weeeeer in een ander plaatjes en een ander album waar ik niks aan heb gedaan verandert ook met een ander plaatje echt raar???

Laatst gewijzigd door DylanVanVliet; 06-01-09 om 15:14.
  #7  
Oud 06-01-09, 16:46
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Vreemd hoor. Blijft hoe dan ook klinken als een geval waarin één nummer in een album de verkeerde cover heeft. Controleer een album met "kuren" eens op de volgende manier:

Klik in iTunes link-onder op het icoontje met het pijltje omhoog zodat in de hoek de album-art zichtbaar wordt (als dat nog niet het geval was).



Klik op het balkje boven de album-art totdat hier "Selectie" staat en niet "Huidig onderdeel".



Kies nu rechts-boven in iTunes voor de "Lijst Weergave".



Kies (als dat nog niet aan staat) onder je "Weergave" menu voor "Toon bladervenster".



Kies nu in je lijst met albums een album waar een probleem mee is...



Klik op het eerste nummer van het album en als het goed is verschijnt dan de album-art link-onder in de hoek...



Blader nu met je cursor-toets naar beneden over alle afzonderlijke tracks in het album en hou de hoek met cover-art in de gaten.

Het MOET haast wel zo zijn dat er een track (of meer) tussen zit met de verkeerde album-art.
  #8  
Oud 06-01-09, 16:55
DylanVanVliet DylanVanVliet is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Adenau (Duitsland)
Berichten: 36
Standaard

Oke dankje voor de lange uitleg en ik ga dit proberen

emm 1 vraagje is zie dat toon bladervenster niet waar moet ik kijk? kun je een foto plaatsen waar ik op moet klikken?

alvast bedankt

Ow dom ik heb hem

Neej alles nagekeken maar geen fout gevonden

Laatst gewijzigd door iScorpio; 06-01-09 om 17:53. Reden: Volgende keer echt de edit knop gebruiken!
  #9  
Oud 06-01-09, 17:27
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Wazig zeg... dan is er misschien een probleem met de ID3 tags van de betreffende nummers. Wat je zou kunnen proberen is alle nummers naar de nieuwste ID3-tag versie forceren.

Selecteer hiervoor alle betreffende nummers (of gewoon je complete library, deze handeling kan nooit kwaad). Klik vervolgens met de rechter muisknop (of control+klik) op één van de nummers en kies voor "Converteerd ID3-tags..."


Kies vervolgens de nieuwste ID3 versie uit de lijst, momenteel is dat 2.4.


Nogmaals, deze handeling kan normaal gesproken nooit kwaad. De ENIGE reden waarom je NIET de nieuwste ID3 tags zou willen gebruiken is als je een hele oude MP3 speler hebt die niet met de nieuwste ID3 tags overweg kan. Mocht je ooit tegen dit probleem aan lopen dan kun op dezelfde manier ook weer makkelijk terug naar een oudere versie.

Misschien verhelpt dit het probleem.
  #10  
Oud 06-01-09, 17:38
DylanVanVliet DylanVanVliet is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Adenau (Duitsland)
Berichten: 36
Standaard

ook geen verbetering
  #11  
Oud 06-01-09, 18:13
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Okee, volgende poging...

Als 100% zeker is dat je muziek in iTunes klopt en op de iPhone niet dan moet er iets mis zijn met de inhoud van /private/var/mobile/Media/iTunes_Control/Artwork (op de iPhone). Daar staat namelijk ook album-artwork op je iPhone. Ik denk dat daar ergens iets mis is gegaan. Misschien een keer een sync halverwege afgebroken of zoiets?

Hoe dan ook; ik heb bij mezelf die folder eens leeg gegooid. Na synchronisatie met iTunes had ik de gewiste album-art op de iPhone NIET terug. Blijkbaar kijkt iTunes dus bij het synchroniseren NIET naar de album-art, of deze wel of niet al aanwezig is op de iPhone. Daardoor kan het dus voorkomen dat hier ook niets meer aan wordt aangepast als daar een fout in zit.

Wat ik zelf gedaan heb om mijn album-art op de iPhone weer terug te krijgen is simpelweg in iTunes de synchronisatie van muziek uitzetten. Dan synchroniseren waardoor alle muziek van de iPhone werd gewist. Vervolgens de muziek synchronisatie weer aan gezet waardoor alles opnieuw naar de iPhone werd gestuurd. Toen is ook de album-art folder weer opnieuw opgebouwd, want nu heeft alles weer netjes een cover.

Voor de zekerheid heb ik de Artwork folder even in de gaten gehouden toen ik voor een tweede keer de muziek van mijn iPhone heb laten halen door iTunes en toen werd de Artwork ook weer leeg gemaakt, op het bestand ArtworkDB na.

Als je je muziek synchroniseert met iTunes (en dit niet op handmatig hebt staan) zou je dat ook eens kunnen proberen. (Dus synchronisatie van muziek uit, syncen, en daarna weer aan.) Als dit het probleem nog steeds niet oplost moet je wellicht het bestand ArtworkDB met de hand wissen, maar aangezien je volgens je profiel geen jailbrake hebt gaat dat lastig worden.

Hoe iTunes met de iPhone omgaat als je het handmatig beheerd zou ik zo niet weten, maar als jij het op die manier doet moet je het even laten weten, dan ga ik dat ook gewoon eens proberen.
  #12  
Oud 06-01-09, 18:19
DylanVanVliet DylanVanVliet is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Adenau (Duitsland)
Berichten: 36
Standaard

Ik zie dat je veel verstand heb ik zal deze poging weer proberen en maar hopen op verbetering
  #13  
Oud 06-01-09, 18:26
DylanVanVliet DylanVanVliet is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Adenau (Duitsland)
Berichten: 36
Standaard

Hartelijk maar dan ook heel erg bedankt dat je me heb geholpen en er een hele dag in heb gestoken om mij te helpen het is ONS gelukt om mijn iPod op mn iPhone te herstellen door de laatste poging!

echt nogmaals bedankt ik ben heel erg blij dat er zo iemand was die er echt tijd in steekt!

dankje!!!!

ps. er kan denk ik een slotje op.
  #14  
Oud 06-01-09, 18:37
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Graag gedaan. Ik leer zelf ook steeds meer door dit soort dingen want had me tot nu toe nooit zo verdiept in het synchronisatieproces van de iPhone.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DylanVanVliet Bekijk bericht
ps. er kan denk ik een slotje op.
Slotjes worden volgens mij alleen geplaatst bij "illegale" of dubbele onderwerpen. Misschien heeft iemand in te toekomst een soortgelijk probleem wat zich niet op deze manier op liet lossen en dan is het wel makkelijk als men hier gewoon verder kan gaan.
  #15  
Oud 06-01-09, 18:41
DylanVanVliet DylanVanVliet is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Adenau (Duitsland)
Berichten: 36
Standaard

Klopt nu heb ik eigenlijk nog 1 vraagje

Hoe kan ik mijn foto's syngroniseren?
  #16  
Oud 06-01-09, 19:09
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DylanVanVliet Bekijk bericht
Hoe kan ik mijn foto's syngroniseren?
Da's weer een heel ander onderwerp (en hoort dus ook in een ander topic thuis). Helaas kan ik je daar niet zo bij helpen omdat ik een Mac gebruiker ben. iTunes is voor Windows en Mac nagenoeg hetzelfde, maar ik heb werkelijk geen flauw idee waarmee Windows foto's op een iPhone synchroniseert. Gelukkig voor jou zijn er zat Windows gebruikers op dit forum en de zoekfunctie van iPhoneClub.nl doet het ook best aardig.
  #17  
Oud 05-07-09, 09:39
Trapani Trapani is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 21
Standaard

Hallo,

Ik ondervind momenteel wat problemen met de coverflow functie in de iPod van mijn iPhone. Voorheen werkte alles perfect, maar sinds ik gisteren mijn firmware heb geupdate naar OS 3.0 lijkt de coverflow helemaal van slag.

  • Wanneer ik een album toevoeg, en vervolgens voor alle nummers eenzelfde illustratie kies(.JPEG) geeft hij op mijn iPhone alleen maar zwarte pagina’s weer, nergens zijn de afbeeldingen te zien.
  • Bij sommige albums zie ik zelfs een illustratie van een totaal ander nummer/artiest. Dit zie ik dan alleen in cover flow terwijl onder ‘albums’ (verticale stand) een zwart vlak te zien is als albumillustratie
  • In mijn iTunes heb ik bij alle nummers die niet tot een album behoren de tekst onder de kolom “album” weggehaald, er staat dus echt alleen tekst in die kolom bij nummers die ook daadwerkelijk tot een album behoren. Deze albums zie ik ook in de verticale stand onder “albums” op mijn iPhone.
    Echter, wanneer ik naar de cover flow ga, zie ik daar opeens allerlei nummers staan die dus schijnbaar als ‘albums’ herkend worden (dit zijn losse nummers!) terwijl ik toch echt overal in iTunes onder de kolom “albums” alle tekst heb weggehaald, ook spaties (alles 3x gecheckt).

Ik heb hier nu al uren aan besteed, en ik krijg geen oplossing gevonden. Synchroniseren, iTunes opnieuw installeren, alle muziek van mijn iPhone halen en er weer opnieuw opzetten.. werkelijk niets helpt!

Jullie zijn mijn laatste hoop.. hopelijk kan iemand mij verder helpen!

Thanks!
  #18  
Oud 05-07-09, 10:35
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Heb je de oplossing van InternetRebel (post #11) als geprobeerd?
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #19  
Oud 06-07-09, 04:00
Trapani Trapani is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 21
Standaard

Jep, heb alles geprobeerd wat hierboven wordt genoemd.. het is werkelijk 1 groot drama en echt zwaar irritant.

Ik synchroniseer mijn muziek handmatig.

Andere suggesties?
  #20  
Oud 11-08-09, 18:37
Paranoot Paranoot is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 1
Question Illustratie iPod klopt niet

Problem solved!

Laatst gewijzigd door Paranoot; 12-08-09 om 00:06.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's iPhone 4 met flits geeft blauwe foto Nicole90 Muziek, foto & video 7 15-09-12 11:32
Iphone geeft verkeerde tijd aan Jack023 iPhone algemeen 2 19-04-11 16:12
Weer geeft verkeerde temperatuur aan? djkavaa iPhone algemeen 21 18-07-10 11:09
Gesynchroniseerd met verkeerde backup, hoe kan ik dat weer veranderen? roaldino iTunes 0 10-07-10 12:32
Iphone geeft Emergency call (weer) kogel iPhone algemeen 0 26-02-10 17:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:50.