//

2MP foto's hoeveel kb?

2MP foto's hoeveel kb? discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik de foto's bekijk die ik heb gemaakt met mijn iphone dan zijn ze maar gemiddeld 250kb groot. Is dat heel klein voor een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-01-09, 18:48
jefjef jefjef is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Achterhoek
Berichten: 48
Unhappy 2MP foto's hoeveel kb?

Als ik de foto's bekijk die ik heb gemaakt met mijn iphone dan zijn ze maar gemiddeld 250kb groot. Is dat heel klein voor een 2 megapixel foto? Ofwel is dan de afdruk kwaliteit niet vreselijk laag?

Verder wordt mijn iphone nog steeds niet herkent in Vista, bij het insatlleren van de camera gedeelte haakt de installatie af en wordt dus de phone niet kerkent en weergegeven in Vista.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-01-09, 20:57
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Een serie van 28 foto's bij verschillende soorten belichting en onderwerpen is bij mij 8,4 MB groot, wat op 0,3 MB (300 KB) per foto komt, zeg maar 150 KB per megapixel. Dus je zit redelijk op het gemiddelde in vergelijk met mijn foto's. Foto's met erg weinig contrast zijn zelfs maar tussen de 100 en 150 KB groot.

Afdrukkwaliteit hangt natuurlijk af van hoe groot je ze wilt printen of drukken. Veel drukkers "eisen" afbeeldingen van minimaal 300 pixels/inch voor goede kwaliteit afdrukken. Landscape foto's van de iPhone zijn 1600 pixels breed, wat dus theoretisch zou betekenen dat je deze redelijk kunt afdrukken tot zo'n 5,3 inch breed, wat bijna 13,5 cm is.

Uiteraard komen er in de praktijk nog een heleboel andere zaken bij kijken. Zo zal het goedkope lensje met vaste focus in de iPhone nooit kunnen opboksen tegen een professionele lens van honderden euro's welke je aan een digitale spiegelreflex camera hangt, maar voor kleine printjes met een goeie printer moet het wel te doen zijn.
__________________
...

Laatst gewijzigd door InternetRebel; 10-01-09 om 21:01.
  #3  
Oud 10-01-09, 21:11
jefjef jefjef is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Achterhoek
Berichten: 48
Standaard

Oke! dank je voor de uitleg.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoeveel % ????? iphone789 Jailbreak 5 26-01-11 22:17
Hoeveel geheugen vrij him iPhone algemeen 28 14-08-10 19:16
Hoeveel is m'n iPhone waard? iPhone3G_Olé Koopinformatie Nederland 14 20-07-10 00:20
Hoeveel iPhones verkocht in NL Sjakelien Archief 2 15-09-08 15:29
Hoeveel dataverkeer hayphone Chat en geruchten 8 02-09-08 00:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:34.