iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foto: Nieuwe filmrollen (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/30047-nieuwe-filmrollen.html)

DylanVanVliet 10-02-09 22:32

Nieuwe filmrollen
 
Hallo, ik ben al 2 dagen bezig geweest om nieuwe filmrollen toe tevoegen op mn iphone maar het lukt gewoon niet, ik heb al in de wiki gekeken maar daar kwam ik ook niet uit, en ben even gaan googlen en het moet in iphoto staan of een bibliotheek maar ik zie dat helemaal niet staan?
Imand die mij kan helpen?:confused:

Gr, Dylan

DylanVanVliet 14-02-09 22:36

Iemand een idee?:confused::(

Redchilly 15-02-09 00:55

Volgens mij kun je maar 1 filmrol op je iPhone hebben, hierin staan namelijk je foto's die je met je iPhone camera hebt genomen.
Ik zou niet weten of (en welke) programma's een extra filmrol aanmaken (waarvoor zou je ook??)
Zowiezo gaat dat je zonder jailbrake niet lukken (of is je profiel niet meer actueel? staat Jailbrake: NEE)

Verder kun je via iTunes heel gemakkelijk wel andere foto's van je PC toevoegen, maar die komen in aparte albums.

DylanVanVliet 15-02-09 08:21

Oke dan zou ik er zo mee moeten leren leven :P maar toch bedankt voor je reactie!

jen2149 17-03-09 20:00

In Cydia staat een programma: SwapCameraRoll.
Hiermee zou je een tweede filmrol toe kunnen voegen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, omdat ik het nut er niet zo van in zie.
Misschien heb je hier wat aan?
gr Jenny

ikkeg 31-08-09 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jen2149 (Bericht 267465)
In Cydia staat een programma: SwapCameraRoll.
Hiermee zou je een tweede filmrol toe kunnen voegen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, omdat ik het nut er niet zo van in zie.
Misschien heb je hier wat aan?
gr Jenny

Die sawpCameraRol werkt perfect. Je wisselt dan af tussen 2 "Filmrollen".
Kan voor vanalles dienen, een privé en één zakelijke fotorol bijvoorbeeld.
Moet je een zakelijke foto maken effe wisslelen..... Itunes synct alleen de "fotorol" die op dat moment in gebruik is, er is steeds maar één zichtbaar.

Shorty007 31-08-09 08:43

uhm je kan in iPhoto nieuwe filmrollen/fotoalbums maken hoor mensen :)
Deze kun je vervolgens syncen via iTunes.
Mja de foto's en video's die je maakt met de iPhone, die komen allemaal in 1 idd, dat kan je niet aanpassen voor zover ik weet.

hoeij60 03-09-09 15:18

Maar hoe krijg je dan de foto's van je camerarol naar je PC? wat moet ik gebruiken (doe niet aan jailbreaking)

Shorty007 03-09-09 15:23

owww je zit op Windows..
Ik heb het over iPhoto, das een programma op de mac waar de iPhone / iTunes foto's mee synct...
Ik weet helemaal niet waar dat in Windows mee gebeurd...
Je kan in iTunes mappen aangeven die gesynct moeten worden met foto's..
Dus gewoon een nieuwe map aanmaken op je pc en die laten syncen met je iPhone via iTunes, onder Foto's.

ikkeg 03-09-09 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hoeij60 (Bericht 346952)
Maar hoe krijg je dan de foto's van je camerarol naar je PC? wat moet ik gebruiken (doe niet aan jailbreaking)

iPhone aansluiten aan je PC, windows herkent dan de ipone als fototoestel, via verkenner kom je in de foto's: gewoon slepen.
Of via itunes foto's synchroniseren. Ikzelf werk via diskaid, gewoon naar map foto's gaan en dan dit item copieren naar pc, bestemmingsmap opgeven en klaar.

Redchilly 03-09-09 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ikkeg (Bericht 346956)
Ikzelf werk via diskaid, gewoon naar map foto's gaan en dan dit item copieren naar pc, bestemmingsmap opgeven en klaar.

Houd er rekening mee dat als je op deze manier je foto's er af haalt,
de transfer datum en tijd als foto tijd wordt opgeslagen!
Bij syncen met iTunes houd de foto de originele tijd en datum.

Redchilly 03-09-09 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 345386)
uhm je kan in iPhoto nieuwe filmrollen/fotoalbums maken hoor mensen :)
Deze kun je vervolgens syncen via iTunes.
Mja de foto's en video's die je maakt met de iPhone, die komen allemaal in 1 idd,
dat kan je niet aanpassen voor zover ik weet.

Foto albums aanmaken is i.d.d. geen probleem, een extra filmrol aanmaken wel.
Dat gaat i.d.d. zoals boven beschreven met een jailbreak app.
Zelf gebruik ik dat niet, zie er ook het voordeel niet van in.
Ik splits wel uit op de computer en zet de albums wel terug :cool:

Het antwoord geef je zelf eigenlijk al in het 2e deel van je post ;)

FScheltens 16-04-10 16:35

Aanmaken van filmrollen, zonder jailbreak.
 
Hallo,

je kunt op je iphone nieuwe fotoalbums aanmaken doormiddel van itunes, zonder gebruik te maken van een jailbreak en wel op de volgende manier:

1- sluit je iphone aan op je PC en open het icoon "mijn computer" op je bureaublad.

2- klik nu op je iphone en navigeer naar de map "Computer\{Naam van je Iphone}\Internal Storage\DCIM\100APPLE"

3- BELANGRIJK: kopieer de foto's die je wilt bewaren naar een map op je computer.

4- Nu ga je naar itunes. Selecteer links op het scherm je iphone en klik op het tabblad "foto's".

5- Als synchroniseren van foto's uitstaat, schakel dan het synchroniseren van foto's in. Itunes vraagt nu of de foto's die op je iphone staan gewist moeten worden.
Je kunt nu klikken op "foto's synchroniseren", je foto's zijn immers gekopieerd naar je harde schijf.

6- Klik nu rechts van de tekst "Foto's synchroniseren uit" op de knop, en kies "map kiezen". Kies hier de map waar je je foto's naartoe hebt gekopieerd.

7- Als je in de gekozen map een nieuwe map aanmaakt, en vervolgens je iphone synchroniseert, komt de nieuwe map in je iphone te staan als een nieuw fotoalbum.

Voorbeeldje:
- op mijn pc staan de foto's in "..\itunes\itunes media\foto's"
http://i558.photobucket.com/albums/s.../Itunesmap.jpg

Ik heb in deze map een nieuwe map aangemaakt met de naam "2009-12 Tuig Grootzeil", en synchroniseren resulteerde in dit:

http://i558.photobucket.com/albums/s...tunesalbum.jpg

Op deze manier kun je de foto's in het nieuwe album makkelijk bekijken op je iphone.
Overigens komen de foto's die je maakt met je iphone altijd in het standaard album "Filmrol", niet in een nieuw album. Ik vindt persoonlijk dat itunes het maken van foto's met je iphone ERG slecht ondersteunt.....
Maargoed, ik hoop dat jullie hiermee een beetje geholpen zijn.

Groetjes,

Florian Scheltens.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:43.