//

Geconverteerde film geen beeld in Itunes

Geconverteerde film geen beeld in Itunes discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen allemaal, Ik lees al een tijdje mee in dit forum. En heb er al veel aan gehad. Nu heb ik echter zelf een probleem ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-12-07, 12:15
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard Geconverteerde film geen beeld in Itunes

Goedemorgen allemaal,

Ik lees al een tijdje mee in dit forum. En heb er al veel aan gehad. Nu heb ik echter zelf een probleem waarvan ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb gisteren Handbrake 0.9.1 voor Windows gedownload. Toen een dvd geconverteerd. Ik heb in Handbrake de presets gebruikt voor de Iphone. Verder heb ik niks veranderd. Behalve aangegeven nederlandse ondertitels. Na 6 uur was het programma klaar. Toen ik het bestandje in Itunes had gesleept en wilde afspelen, kreeg ik alleen groen beeld met geluid. Als ik de film afspeel met een MPC player, doet hij gewoon alles. Beeld, geluid en ondertitels. Wie weet wat ik fout heb gedaan. Heb trouwens de laatste versie van Itunes.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Patrick
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-12-07, 14:44
Niekie's schermafbeelding
Niekie Niekie is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 150
Standaard

Ik heb bij mijn filmpjes ook een groen beeldje (zie je ook staan) maar na 3 seconden verdwijnt het en krijg je de video te zien..

Groetjes,
  #3  
Oud 09-12-07, 15:22
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Ja hier the same de codec van quicktime schijnt een tikkeltje traag te reageren waardoor de beelden blijven hangen of het beeld groen wordt. Echter is het als het goed is wel gewoon te bekijken op de iPhone. Soms blijft het beeld bv hangen.

Het zou kunnen dat ik hier fout zit maar dan hoor ik het wel

Greetz, Stiruam
  #4  
Oud 09-12-07, 15:32
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Kan inderdaad iets te maken hebben met een Codec. Ik heb voor de lol ook Itunes eens geïnstalleerd op mijn andere pc (welke ik maar zelden gebruik). De film werd door Itunes automatisch aan de map "Film" toegevoegd. En zie daar, de film speelt gewoon. Helaas traag en met onderbrekingen. Nu is echter door een fout van mij de film kapot en speelt hij helemaal niet meer. Ik zag dat hij opeens de extentie .m4v^ had. Geen idee waarom. Ik ben nu bezig de film opnieuw te converteren met Handbrake. Wat zo'n 6 uur gaat duren. Dan nog maar eens een poging wagen.

Bedankt aan alle,

Patrick
  #5  
Oud 09-12-07, 15:40
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

M4v kan je verandere naar Mp4... Als dat het probleem is zou dat hem moeten fixen.

Greetz, Stiruam
  #6  
Oud 09-12-07, 15:48
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

@Stiruam

Hoe doe ik dat. m4v veranderen naar mp4. In Handbrake of itunes.

Thanx

Edit: als ik in Handbrake een map uitkies waar de film in moet komen (in mijn geval de map "mijn video"), geeft hij automatisch de extentie .mp4 aan. Echter als de film klaar is, is de extentie .m4v.

Laatst gewijzigd door Patipod; 09-12-07 om 15:51.
  #7  
Oud 09-12-07, 16:22
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Hmm vreemd nja stel dat je de extensie wil veranderen moet je ff naar folder opties gaan en dan "verberg bekende extensies" en dat uit zetten dan zie je m4v erachter staan en dan kan je renamen naar Mp4 echter als Handbrake het dan automatisch doet snap ik het ook niet..!?!

Greetz, Stiruam
  #8  
Oud 09-12-07, 16:37
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Ik heb net nog ff het volgende geprobeerd. Via Handbrake één chapter van een dvd geconverteerd. Om even te proberen. In Handbrake de presets gebruikt van de Iphone. Echter Encoder ingesteld op Mpeg4. Dan nog de nederlandse subs en converteren maar. Toen deze klaar was de film in Itunes geplakt. En nu speelt hij de film zonder problemen. Ook op mijn Iphone. Ben nu de hele film aan t converteren. Dit duurt 'maar' 1,5 uur. In tegenstelling tot de 6 uur die hij nodig had om te converteren naar H.264 (ipod). Raar allemaal. Maar nu werkt t wel

Greetz,
Patrick
  #9  
Oud 09-12-07, 17:18
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

H.264 is een betere codec het is scherper en kan een hogere resolutie aan . Dus daarom doet ie het nu iets sneller maar wel een vreemd probleem....

Greetz, Stiruam
  #10  
Oud 09-12-07, 17:27
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Ben momenteel op 2 pc's een dvd aan t converteren. Eentje in mpeg4 en een andere in H.264. Dan kijk ik even welke beter is qua kwaliteit. Waarschijnllijk de film in H.264. Vond die in mpeg4 ook best meevallen. De film speelt soepel zonder onderbrekingen. Dus ik ga gewoon ff wat experimenteren. Moet alleen kijken of hij de film in H.264 nu in Itunes afspeelt, want dit was de rede van deze topic.

Fijne avond nog en groeten,
Patrick
  #11  
Oud 09-12-07, 20:56
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Jhaa ik ben benieuwd. Mischien ff een paar screenies posten van het qualitijds verschil ik heb het zelf namelijk nooit getest maar weet wel dat H.264 een betere code is voor qualitijd

Greetz, Stiruam
  #12  
Oud 09-12-07, 22:12
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Helaas wil het nog steeds niet lukken. De dvd die ik met Handbrake aan t converteren was naar mpeg4 loopt op t einde vast. Normaal moet het zwarte scherm automatisch sluiten. Doet ie dus niet. Als ik dan zelf maar Handbrake sluit en de film wil afspelen krijg ik een foutmelding. Bestand heeft wel een grote van 1.1GB. Weet t nu helemaal niet meer. Raar allemaal.

Groeten,
Patrick
  #13  
Oud 14-12-07, 17:12
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Probeer mijn fix de 2002 error methode eens.. Mischien werkt het dan
https://forum.iculture.nl/f1/ip...ows-vista.html

Greetz & Suc6, Stiruam
  #14  
Oud 14-12-07, 20:59
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Hoi Stiruam,

Ik heb vandaag een muziek dvd geconverteerd met Handbrake. Na het converteren het bestand in Itunes geimporteerd. Nog steeds groen beeld met geluid. Zelfde in Quicktime. Echter als ik het bestand sychroniseer met mn Iphone speelt hij deze wel gewoon af op mn Iphone. Beeld en geluid zijn perfect (H.264). Waarschijnlijk toch een Codec probleem met Windows. Maakt eigenlijk niet zoveel uit, zolang ik geconverteerde films maar op mn Iphone kan afspelen.

Groeten,
Patrick
  #15  
Oud 14-12-07, 21:18
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Heej Patrick,

Jhaa heb ik ook soms last van probeer eens VLC das een super goede media player waarvan ik 100% zeker weet dat hij je video's zonder problemen op je PC afspeelt! Probeer hem maar eens ik gebruik em zelf ook

VLC media player for Windows
  #16  
Oud 14-12-07, 21:29
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Stom van me. Ik had hierop ook zelf kunnen komen. Ik heb deze player wel op mn gewone pc staan. En nu dus ook op mn laptop . Speelt inderdaad alles. Ook die films die het in Itunes niet doen. Bedankt voor je tip.

Fijn weekend,
Patrick
  #17  
Oud 14-12-07, 21:30
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

ThanQ Jij natuurlijk ook een fijn weekend gelukkig is je probleem nu een beetje opgelost!

Greetz, Stiruam
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Knipperend beeld tot helemaal GEEN beeld iphone 4 iphone4buddy iPhone algemeen 4 03-03-11 10:21
Film huren in Itunes store baltar iPad algemeen 1 14-05-10 23:14
Video: smal beeld bij film? pvbergen Muziek, foto & video 3 14-06-09 12:59
Filmpjes geen beeld of geen geluid mathijsp iPhone algemeen 0 12-05-09 01:37
Windows: film iphone--> itunes, hoe? Drinkyoghurt iTunes 13 13-01-09 20:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:38.