//

Geen video voor de iPhone 3G met 3.0

Geen video voor de iPhone 3G met 3.0 discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Blijkbaar zal het, zelfs met de iPhone 3.0 software niet mogelijk zijn om video op te nemen. In de vergelijkende tabel, zie je dat video ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-06-09, 08:55
paljasken's schermafbeelding
paljasken paljasken is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 16
Standaard Geen video voor de iPhone 3G met 3.0

Blijkbaar zal het, zelfs met de iPhone 3.0 software niet mogelijk zijn om video op te nemen. In de vergelijkende tabel, zie je dat video niet opgenomen is bij de 3G, waar het bij de 3GS wel staat.

Ik opende op het officiële apple discussions board, een topic hierover, en dit werd prompt door apple gesloten. (De hele uitleg op mijn blog (directe link), met screenshots van het verwijderde topic, en de mail van Apple)

Het lijkt er op alsof Apple de video-functies als verkoopsargument wil gaan gebruiken voor de 3GS, omdat dat toestel verder te weinig toevoegt om de hogere prijs t.o.v. de 3G waar te maken.

Elke dag komen er trouwens nieuwe topics op het support forum van apple, met mensen die diezelfde vraag hebben (Apple - Support - Discussions - new features on old iPhone 3G? ...)

Zijn er mensen die de 3.0 software nu hebben draaien, en met zekerheid kunnen uitsluiten dat video mogelijk is op de iPhone 3G? Als je zelf ongerust bent, of als inderdaad blijkt dat de video-functies uitblijven voor de iPhone-3G-eigenaars, post dan een berichtje in één van de topics.
Ervaring leert, dat Apple effectief naar gebruikers luistert (kijk maar naar de terugkomst van FireWire bijvoorbeeld), als er maar voldoende, en lang genoeg over gezeurd wordt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-06-09, 09:44
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Na een jailbreak is het mogelijk om video op te nemen. De 3G kan het dus wel. Daar is zelfs geen 3.0 voor nodig. Misschien dat inderdaad Apple het blokkeert om verkoop 3GS te stimuleren.
  #3  
Oud 10-06-09, 11:59
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Video maken is idd niet mogelijk in 3.0.. jammer!
  #4  
Oud 13-06-09, 12:27
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Er zal ongetwijfeld weer een jailbreak komen voor de 3.0 op de ''oude'' 3G Het gerucht gaat zelfs al dat deze word vrijgegeven op de dag, of even er na, dat 3.0 via iTunes beschikbaar word gesteld. Ik ben er niet bang voor.....dan doen we het toch weer gewoon op de oude manier.....via een jailbreak!

Na er nog eens over nagedacht te hebben ga ik echt geen honderden euro's uitgeven voor een nieuwe iPhone met zulke (naar mijn mening) minimale verbeteringen. Kompas? zal ik niet gebruiken. Video?....wacht maar op de jailbreak, dan kan het ook weer met de ''oude'' 3G. Sneller? mijn 3G is voor mij snel zat! Navigatie? kan straks ook met onze ''oude'' 3G.....Sterker nog, navigatie heb ik al (IDA) op mijn 3G en werkt super!

Nee, ik wacht wel tot (waarschijnlijk) volgend jaar op de nieuwe iPhone. Hoop dat ze bij de volgende nieuwe iPhone toch iets meer uit de kast zullen halen.
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee
  #5  
Oud 13-06-09, 14:14
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

er was al eens iemand die er in geslaagd was om met een 3.0 beta het video scherm naar voren te toveren. Toen was de videofunctie echter nog niet geïmplementeerd, hoogst waarschijnlijk is het dus mogelijk om via een jailbreak de videofunctie aan te zetten
  #6  
Oud 13-06-09, 14:41
joories joories is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 18
Standaard

Je kan op de oude iPhone 3g ook al geen voice control gebruiken, terwijl dit makkelijk moet kunnen op de iPhone 3g. Heel erg jammer van Apple.
  #7  
Oud 13-06-09, 14:51
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joories Bekijk bericht
Je kan op de oude iPhone 3g ook al geen voice control gebruiken, terwijl dit makkelijk moet kunnen op de iPhone 3g. Heel erg jammer van Apple.
een jailbreak zal het oplossen gok ik
  #8  
Oud 13-06-09, 19:24
haagsegoof's schermafbeelding
haagsegoof haagsegoof is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 124
Stuur een bericht via MSN naar haagsegoof
Standaard

laten wij wachten op het grote moment !
  #9  
Oud 15-06-09, 03:31
G1Sheoratan's schermafbeelding
G1Sheoratan G1Sheoratan is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam-Noord
Berichten: 36
Stuur een bericht via MSN naar G1Sheoratan
Standaard

Inderdaad geen video opnemen met 3.0 software update; echter is dit straks wel weer mogelijk met jailbreak en zoveel meer (hulde aan Saurik),
  #10  
Oud 15-06-09, 19:11
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Het zal, net als bij alle andere updates, allemaal best goed komen met een jailbreak. Het heeft alleen iets meer tijd nodig. Ik denk dat snel na de update er een jailbreak voor 3.0 zal volgen.

.....................we zullen alleen een beetje geduld moeten hebben.
  #11  
Oud 15-06-09, 19:49
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Het zit volgens mij gewoon in 3.0, maar zoals gezegt word is het alleen in de 3Gs voor veranderingen met de 3G.
Met een jailbreak en wat gesnuffel in de directory van de iphone, moet er wel iets terug te vinden zijn.
Ik denk (en hoop vooral) dat video en misschien voice control ook op de 3G zullen komen!
  #12  
Oud 16-06-09, 19:51
Raggamannn Raggamannn is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 120
Standaard

Die updates zijn eigenlijk grotendeels softwarematig (vehalve dat de 3gs een betere camera heeft) dus voicecontrol en video zullen echt wel lukken met een jailbreak op een iphone 3g.. Ik gok zelfs dat de technische jongens dit na 1 dag al klaar hebben
  #13  
Oud 16-06-09, 20:04
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Apple heeft geen zin in filmen met 6-15fps op de 3G, anyone?
Apple heeft geen zin in 10 sec wachten om de voice commands te analyseren, anyone?
  #14  
Oud 18-06-09, 18:15
crazydemon crazydemon is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DouweM Bekijk bericht
Apple heeft geen zin in filmen met 6-15fps op de 3G, anyone?
Apple heeft geen zin in 10 sec wachten om de voice commands te analyseren, anyone?
Ik volg de problemen niet...

...Apple kan toch een paar centen vragen, voor het downloaden via iTunes, voor de video functie!!! Men merkt hier al dat genoeg personen op de functies zitten te wachten!!!
  #15  
Oud 18-06-09, 18:19
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Lees mijn post nog eens...
  #16  
Oud 18-06-09, 18:22
crazydemon crazydemon is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 10
Standaard

natuurlijk wil ik dat!!!!
  #17  
Oud 18-06-09, 18:54
cloverfield cloverfield is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DouweM Bekijk bericht
Apple heeft geen zin in filmen met 6-15fps op de 3G, anyone?
Apple heeft geen zin in 10 sec wachten om de voice commands te analyseren, anyone?
Dat is altijd het probleem... "Apple wil". Apple zou eens wat minder moeten willen.

Volgens mij zijn de waarden die jij noemt ook een beetje overdreven. Er zijn vast hard- én software verbeteringen, maar het kan ook alleen met een software update.
Maar wat al gezegd is: Apple wil de 3Gs natuurlijk verkopen... en aangezien ze daar vrij weinig moois in hebben gestopt blijven dit soort eenvoudige opties voor de 3G verborgen...
  #18  
Oud 18-06-09, 19:24
crazydemon crazydemon is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cloverfield Bekijk bericht
Dat is altijd het probleem... "Apple wil". Apple zou eens wat minder moeten willen.

Volgens mij zijn de waarden die jij noemt ook een beetje overdreven. Er zijn vast hard- én software verbeteringen, maar het kan ook alleen met een software update.
Maar wat al gezegd is: Apple wil de 3Gs natuurlijk verkopen... en aangezien ze daar vrij weinig moois in hebben gestopt blijven dit soort eenvoudige opties voor de 3G verborgen...
:s hoe bedoel je mijn waarden een beetje overdreven?!?!

Via een jailbreak was het al mogelijk om te filmen. Dit moet Apple ook niet ontgaan in mijn ogen!!! Waarom ontwikkelen ze het zelf niet en verkopen het voor een klein bedrag (hoef je ook niet elke keer een jailbreak uit te voeren, na een update)
  #19  
Oud 18-06-09, 19:32
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Zoals ik al gezegd heb: De cam in de 3G kan met maar 6 tot maximaal 15 frames per second filmen. Dit is SLECHT. Als Apple iets doet, doen ze het goed (dat is in ieder geval de bedoeling), dus met max 15fps neemt Apple geen genoegen. Dus: Ze zetten er een betere camera in die met 30fps kan schieten, en ook nog eens iets meer megapixels heeft.
Reageren

Labels
3.0 software, iphone 3g, video



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone speelt met kabel geen video meer naar tv scem Muziek, foto & video 0 07-12-10 11:41
Via itunes wel video; op iphone geen video Riz iTunes 0 18-02-10 20:27
Geen video op iPhone met Wi-Fi, wel met 3G WvB22 Wi-Fi 2 02-12-09 20:37
Video: Video omzetten naar Iphone formaat met Kvip voor windows jumbo66 Muziek, foto & video 22 15-10-09 21:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:49.