iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foto: Goede iPhone fotografieprogramma's? (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/40390-goede-iphone-fotografieprogramma-s.html)

Matthijsjuh 25-07-09 21:32

Goede iPhone fotografieprogramma's?
 
Hallo iPhoneclub-gangers,

Mijn vader heeft sinds kort een iPhone 3G S en hij is er gek op. Een ander iets waar m'n vader gek op is is fotografie. Nou heb ik 'm laten zien hoe makkelijk het is om met een iPhone je foto's te delen met de wereld via Flickr en dergelijke. Na gezien te hebben wat je allemaal met de 3GS kan (op bijvoorbeeld themobileframe.com) wil hij deze fotografie met de iPhone een stapje verder brengen.

Dat is allemaal leuk en aardig, maar hij en ik zijn dus benieuwd naar programma's om deze iPhone foto's te bewerken/aan te passen (zwart wit, randen wegsnijden, etc). Dan komt hier de vraag: met welke fotoprogramma's voor de iPhone hebben jullie positieve ervaringen?

Ik heb gezocht in de top 25 en daar komen genoeg antwoorden, maar ik vroeg mij af of jullie één of twee programma's kennen die alle andere programma's overtreft en overbodig maakt.

Groet,
Matthijs

P.S. Mijn excuses als deze vraag in de software-categorie thuis hoort in plaats van de fotografie-categorie.

Froggle 26-07-09 01:51

Ik heb er een aparte tab voor. Daaronder staan: -of course- de Camera app, Photogene (zeer goed bewerkingsprogramma), PhotoForge (net zo iets als Photogene, maar dan in mijn ogen minder), Pano (Panorama foto's maken), AutoStitch (net zo iets als Pano, maar dan kan dit ook in de hoogte), ColorSplash (filter kleuren van een foto), iSwap Faces (erg komisch, gezichten omdraaien), Mill Colour (past waardes van je foto aan), WhatTheFont (lettertypes herkennen), Barcode (zogenaamde QR-codes laten ontcijferen) en SnapTell (maak een foto van de cover van bijvoorbeeld een dvd en je krijgt de goedkoopste prijs te zien).

Edit: Weer wat nieuwe erbij.. Green Screen Studio (plaats iets of iemand in een andere achtergrond), AniGif (maak gifjes met een hoop foto's achter elkaar) en QuadCamera (meerdere foto's in een zeer korte interval maken)

Edit #2: En opnieuw m'n camera collectie uitgebreid.. TiltShift (Om delen van de foto te blurren of bepaalde delen eruit te laten springen), Photo Map (Laat d.m.v. geotagging je foto's in kaart brengen, zodat je kan zien waar je de foto hebt gemaakt), CameraBag (Op aanraden van roelofk aangeschaft. Er zitten leuke effecten bij, maar ik vind de prijs daarvoor wat duur), CameraGenius (Als je wat hulp nodig hebt bij het maken van foto's is dit een prima app!).

bbgt 10-08-09 19:01

..naast Barcode en BarCode (!) heb ik ook barcodescan geinstalleerd.
In die laatste kun je de 13 cijfers (het eerste grote cijfer weglaten) intypen.
Searching/Decoding UPC (geen ideed wat UPC ier plotseling mee te maken heeft
...)en steevast de zelfde message: BarcodeScan Unable to determine product.
OK. Niet ok dus.
Drie waardeloze programma's?

EDIT
..van de ontwikkelaar van BarcodeScan heb ik al een reactie!
Werkt alleen voor producten in de USA. Is ook een USA appli..
Komt een nwe versie met ook toepassing voor Europa.


Froggle 11-08-09 01:18

Ik heb mijn post nog even geüpdate.

roelofk 12-08-09 00:05

Camerabag en Tiltshift! Vooral die eerste is te gek.

check de discussie hier: Flickr: Dutch iPhone photo group

Bordyl 31-08-09 14:41

PhotoFunia is ook best leuk (en grappig). Plaats jezelf bvb in een dollar, of in een schilderij van een museum, ...

Froggle 31-08-09 19:54

Opnieuw nog wat camera apps toegevoegd aan m'n post hierboven.

Bordyl 05-09-09 21:02

101 Effects: bewerk je foto's op een zeer eenvoudige manier met meer dan 101 special effects.
Juxtaposer: hoe deze hier nog niet genoemd is? Ik vind het één van de beste programma's. Verplaats het hoofd van iemand met andermans hoofd... Leidt tot soms wel té gekke resultaten! Je kan er overigens ook nog andere achtergronden mee plaatsen, zoals Green Screen Studio. Alleen is het hier niet speciaal voor gemaakt.

mhmobiel 07-09-09 20:22

Ik gebruik naked touch, erg handig programma waarmee je snel de net gemaakte foto kan oppeppen met de meest bekende foto opties (contrast, kleurbalans, curves aanpassen,, etc)

Scooter 23-09-09 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Froggle (Bericht 329498)
aangeschaft. Er zitten leuke effecten bij, maar ik vind de prijs daarvoor wat duur), CameraGenius (Als je wat hulp nodig hebt bij het maken van foto's is dit een prima app!).

Is dat te vergelijken met Camera Zoom2?

stylo 24-09-09 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 355846)
Is dat te vergelijken met Camera Zoom2?

In camera genius zit niet alleen een zoom maar ook een beeldstabilistator, timer, big button etc. etc. waar je normaal allemaal 0.79 per stuk betaald (soms meer) en daar zit alles al in 1 voor 0.79


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:31.