//

iPhone 3G werd heel heet + luchtbellen onder scherm (foto)

iPhone 3G werd heel heet + luchtbellen onder scherm (foto) discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb even vluchtig lopen zoeken in het forum maar kon geen soortgelijk topic vinden. Zojuist werd de iPhone 3G (net geen jaar oud) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-08-09, 23:14
isteef isteef is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 1
Standaard iPhone 3G werd heel heet + luchtbellen onder scherm (foto)

Hallo,

Ik heb even vluchtig lopen zoeken in het forum maar kon geen soortgelijk topic vinden.

Zojuist werd de iPhone 3G (net geen jaar oud) van mn vriendin heel erg warm bij de AAN/UIT knop. Hij stond gewoon aan, en zat niet in de lader. Ook zag ik dat er in de rechterbovenhoek vocht of zoiets zat. In de linkerhoek zat ook een heel klein beetje vocht.

De iPhone reageert nu helemaal niet meer dus ik ben bang dat ie overleden is. Wellicht iets met de accu ofzo? Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Maandag maar even langs t-mobile waar ie vandaan komt. Hopelijk valt dit onder de garantie...

Hieronder een foto ter verduidelijking...

Grt, STeef

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-08-09, 23:17
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Balen, en trouwens erg vreemde plek om heet te worden.
  #3  
Oud 16-08-09, 23:26
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Iets lijkt er op dat het interne flash geheugen erg warm werd, dat kan heel veel oorzaken hebben (gebeurt namelijk bij veel lezen/schrijven van de chip, dus in principe kan ieder proces er voor zorgen).

De luchtbelletjes ontstaan doordat het materiaal tussen glas en touchscreen gaat 'werken', als gevolg van de warmte. Als dit te erg wordt reageert je touchscreen niet/niet goed meer op die plekken. Op de 1 of andere manier er dus voor zorgen dat de iPhone zo snel mogelijk afkoelt (koelkast raad ik persoonlijk af ivm vochtigheid, gemiddelde consumentenkoelkast is niet 100% vochtvrij).

Haal in ieder geval even de SIM er uit en kijk of je hem met een restart weer aan de praat krijgt.

Het niet meer aangaan van de iPhone kan trouwens een beveiliging zijn. Bij een bepaalde temperatuur van de interne chip(s) schakelt deze uit om schade aan de chips te voorkomen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stof onder het Iphone Scherm/Glas Relaxman93 iPhone algemeen 156 11-03-11 16:27
stofje onder scherm iphone 4 Stootle iPhone algemeen 13 22-08-10 01:37
iPhone 3G stoffen onder het scherm zonder garantie meer Mehmett27 iPhone algemeen 3 09-08-10 04:28
iPhone 3g luchtbellen onder scherm Titan1980 iPhone algemeen 12 22-10-09 16:01
Stof onder scherm.. Goudvis12 iPhone algemeen 5 12-12-08 11:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:31.