iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foto: Foto's weg van iPhone en Computer!! Help!! (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/44884-foto-s-weg-iphone-computer-help.html)

sharonzonneveld 01-10-09 19:59

Foto's weg van iPhone en Computer!! Help!!
 
Hallo,

Ik heb een probleem.
Mijn gedownloade apps deden het opeens niet meer.
Als ik op een app tikte, was het scherm van die app na 2 seconden alweer weg.
Ik heb dus via iTunes een backup gedaan.
Tenminste, dat dacht.
:(:(:(:(:(:(:(


Wat blijkt nu, ik heb alles verwijderd en terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Terwijl ik dacht dat ik de reservekopie installeerde.:(:(:(:(:(:(:(:(
Is er een mogelijkheid dat ik dit alles kan terugdraaien?
Want ik ben nu alles kwijt, mijn foto's en notities, echt alles.
Muziek & Video's heb ik er gwn opnieuw opgezet, maar al mijn gedownloade apps zijn ook weg! En eentje die ik had betaald ook!
En mijn contacten ook!

Zou iemand alsjeblieft kunnen helpen?:(
Ik ben ten einde raad...

sharonzonneveld 01-10-09 20:01

Ik heb dus een totale reset gedaan, door de hoofknop en de aan/uit knop ingedrukt te houden.
Dit loste niets op, dus ik heb hem iets van 5 of 6 x gereset.

Dannybevers 01-10-09 20:24

Je betaalde app heb ik wel goed nieuws voor je. Zolang je je itunes account waar je de betaalde app mee hebt gekocht weer aan je iphone koppeld kun je deze betaalde app zonder kosten gewoon weer downloaden.

Daarnaast kun je kijken of je toevallig nog een reservekopie van je iphone hebt die itunes gemaakt heeft tijdens het koppelen aan de computer. Je foto's kun je na mijn weten als verloren beschouwen (of weet iemand daar manier voor?) maar met een beetje geluk heeft itunes een reservekopie gemaakt.

Tevens heb je contacten toevallig op je simkaart gezet dan kun je deze weer importeren via de iphone.

sharonzonneveld 01-10-09 21:53

Thank you!
En waar zou die reservekopie dan moeten staan?:D

Dannybevers 01-10-09 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sharonzonneveld (Bericht 359486)
Thank you!
En waar zou die reservekopie dan moeten staan?:D

Zou je eens in iTunes rechtermuis op je iphone willen klikken en dan op "Zet terug vanaf reservekopie" zie je deze knop daarin staan als je rechtermuis erop geklikt hebt. Dan kun je daar wel zien of deze erin staat.

Hoop voor je dat het zo is want dan heb je veel geluk als het tevens nog een behoorlijk recente is ^^
Tevens kun je bij je instellingen bij iTunes (geen idee of het ook Voorkeuren heet) en dan bij Apparaten kijken wanneer en van welk apparaat de reserve kopie is gemaakt.

WDS001 01-10-09 22:38

Al je apps staan toch ook nog in iTunes? Dan kan je ook gewoon opnieuw synchroniseren hoor (eerst reservekopie terugzetten zoals Danny hierboven zegt natuurlijk.)

sharonzonneveld 01-10-09 22:42

Ik ga het nu proberen!! :D
Maar al die apps zijn weg, komt doordat ik zeg maar alles gewist hebt lijkt wel, maar ik zet hem nu terug, kijken wat het opleverd!! :D

WDS001 01-10-09 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sharonzonneveld (Bericht 359520)
Ik ga het nu proberen!! :D
Maar al die apps zijn weg, komt doordat ik zeg maar alles gewist hebt lijkt wel, maar ik zet hem nu terug, kijken wat het opleverd!! :D

Ook onder het tabblad Programma's in de linkerkolom in iTunes?

Off-topic
Zou je je tekst aub niet vet en cursief willen zetten? Maakt het lezen er niet makkelijker op net als die kleurtjes dat je gebruikt :rolleyes:


Dannybevers 01-10-09 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sharonzonneveld (Bericht 359520)
Ik ga het nu proberen!! :D
Maar al die apps zijn weg, komt doordat ik zeg maar alles gewist hebt lijkt wel, maar ik zet hem nu terug, kijken wat het opleverd!! :D

Aha ben benieuwd maar gratis apps kun je altijd nog gewoon downloaden die zullen niet achter de zon verdwijnen. Hoop dat je nog een reservekopie hebt aangezien je al zegt dat je hem "terug zet"?

sharonzonneveld 01-10-09 23:15

Lieve mensen,

ik heb mn iPhone kunnen terugzetten naar een reservekopie, ik heb 368 van de ongeveer 800 terug, waar zijn die andere gebleven? :D
En bij die programma's staan nu wel die apps die ik eerst gedownload had! :D
Maar ik kan ze niet naar mn iPhone terugzetten om de een of andere manier, ik krijg dan de volgende melding:

Sommige programma's in uw iTunes-Bibliotheek, waaronder Shazam ( en nog 6 andere, all mijn apps die ik had gedownload. ) zijn niet op de iPhone geinstalleerd, omdat u er niet bevoegd voor bent op deze computer.
Om de computer te machtigen voor het gebruik van de bij de iTunes-Store gekochte onderdelen, kiest u Store > Computer machtigen.

Dat doe ik vervolgens, probeer het opnieuw, en krijg dezelfde melding :(
En ik vraag me nog steeds af waar die andere 400 foto's zijn :D
Want de eerste foto's die ik ooit heb gemaakt staan er op, en de laatste foto's die ik laatst heb gemaakt staan er op.
Raar toch?

sharonzonneveld 01-10-09 23:22

En 1 app, die nog wel op mijn iPhone staat, springt na 2 seconden weer weg!
Net zoals al mijn andere gedownloade apps die er nu niet meer op staa! :(

Dannybevers 02-10-09 00:11

Wat ik zelf uit eigen weet nu zeg hoop tevens dat het klopt.
--
Als ik het zo een beetje bekijk is er bij je andere 400 foto's geen reserve kopie meer gemaakt. Weet je zeker dat je de kopie die als laatste is gemaakt dus niet 1 van de eerste hebt teruggezet.

Tevens over welke applicatie gaat het die na 2 seconden weer uitspringt? Daarnaast als je computer die melding geeft kun je eventueel alle computermachtigingen een keer resetten via je itunes account. Zodat je even opnieuw je computer rechten geeft en dan nogmaals proberen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is :)

sharonzonneveld 02-10-09 00:14

Mhh, ik zal nog even kijken voor een meer recentere reserve kopie.

Het was de gratis zaklamp applicatie, maar toen ik al mijn andere apps nog had, zoals eBuddy, shazam en nog meer ging die ook na 2 seconden weg.

Hoe kan je alle computermachtigingen een keer resetten via je itunes account dan?
:D

Dannybevers 02-10-09 00:22

Alle machtigingen intrekken doe je door naar de Itunes store te gaan. Vervolgens druk je 1malig rechtsboven op je email aldus je iTunes account. Vervolgens inloggen als dit word gevraagd. Daarna kun je bij Computerautorisaties helemaal rechts ervan op knop klikken waarin staat "Machtigingen voor alle .." (aldus bij mij) nu krijg je een melding of je dit zeker wil doen dan moet je op "Trek alle machtigingen .." in drukken en dan worden ze allemaal gereset als het waren en kun je je computer opnieuw toevoegen.

Daarnaast op welke firmware draai je op dit moment ik zie bij je account "3.0" staan maar draai je daar nu ook op of toevallig op "3.1" ?

sharonzonneveld 02-10-09 00:28

De machtigingen van uw computer zijn ingetrokken

Dat was de melding die ik net kreeg, dus dat ik gelukt.
Ik draai nu op de 3.1 versie.
Maar die had ik geloof ik gisteren gedownload, en daarvoor was er geloof ik nog niets met mijn apps aan de hand :eek:

Dannybevers 02-10-09 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sharonzonneveld (Bericht 359590)
De machtigingen van uw computer zijn ingetrokken

Dat was de melding die ik net kreeg, dus dat ik gelukt.
Ik draai nu op de 3.1 versie.
Maar die had ik geloof ik gisteren gedownload, en daarvoor was er geloof ik nog niets met mijn apps aan de hand :eek:

Het beste is even om al die apps eraf te gooien en opnieuw downloaden misschien kun je ook een keer in iTunes en dan op "Programma's" klikken in linkergedeelte. Vervolgens op "Zoek naar updates" rechtsonder te klikken en kijken of iTunes toevallig updates voor je kapotte apps vind.

Zoniet kun je beste even via de appstore op je iphone opnieuw downloaden of gewoon via de Itunes store en dan programma's opnieuw downloaden.

Was het tevens gelukt met de reservekopie? Hoop het wel aangezien het zonde is als je de foto's als verloren moet beschouwen :(

sharonzonneveld 02-10-09 00:39

Ik zal zometeen idd even alle apps eraf gooien en dan kijken of er updates beschikbaar zijn.
Ja idd, ik zal dan via itunes gewoon maar de programma's opnieuw downloaden als het niet lukt.

iTunes is nu bezig met het overzetten van 'foto's' naar mijn iPhone, dus dat is nog even afwachten, nog ongeveer 2000 te gaan :)

Kweet niet precies welke afbeelding hij nou overzet naar mijn iPhone, maar er stond gwn bij foto's ``afbeeldingen'' geselecteerd.

Dannybevers 02-10-09 00:45

Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken ik hoor het dan wel ^^ gelukkig ben je niet alles kwijt tenminste dat blijkt uit je reacties.

sharonzonneveld 02-10-09 00:49

Dat klopt.
Ik ben zeker niet alles kwijt.
Die laatste reserve kopie was gwn niet zo recent :(

Het gaat mij ook echt niet om de muziek, of video's of contacten, want die kan ik er zo allemaal weer opzetten.
Het gaat mij alleen puur om de notities ( ik heb er 5 van de 10, die andere 5 waren nou ook weer niet zo belangrijk ) en de foto's, daar zit ik toch wel mee, ik ben bang dat ik ze niet meer terug krijg en dat iTunes nu mijn afbeeldingen van de computer download.

Ik heb wel op internet gegoogled:

``How to save you deleted photos on iPhone?``

En toen kreeg ik wel een paar site's waarbij stond dat ze alles konden terugvinden, die programmatjes, maar die kosten wel geld :(
Eentje kosten zelfs € 50,-!!! :(

( nog 400 foto's te synchroniseren )

Dannybevers 02-10-09 00:57

Je iTunes gaat zoals ik net gelezen heb je map "Mijn afbeeldingen" op je iphone zetten. En over je notities is een beetje jammer want als deze niet meer in de afgelopen reserve kopie stonden kun je ze denk ik als verloren beschouwen zover ik weet.

Maar je kan je foto's van je iphone gewoon eraf halen door je iphone aan de computer te koppelen en dan de iphone aan te klikken en dan moet je paar keer een map openen dus map in map .. ect. dan kom je bij de foto's deze kun je dan gewoon rechtstreeks op de computer zetten zodat ze veilig staan.

Jammer van je notities :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.