iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Muziek: Albumafbeelding Cover Flow (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/5031-albumafbeelding-cover-flow.html)

Tjedemich 15-01-08 08:55

Albumafbeelding Cover Flow
 
Hallo,

Als je een album hebt gedowload (niet via iTunes) en je zet deze op je iPhone, heb je dan bij de Cover Flow wel een afbeelding zoals je altijd op de filmpjes ziet?

Zo nee, hoe kan je er voor zorgen dat dit wel zo is.

Groeten,

Tjedemich

P.s. even gezocht, maar niet gevonden. Als dit vaker voorkomt mag er een slotje op.

DertKesh 15-01-08 10:01

ik denk dat je via de eigenschappen van het liedje en afbeelding kunt toevoegen.

rechtermuisknop (op liedje) - eigenschappen en dan tab naar afbeelding of iets in die richting, dan kan je een afbeelding toevoegen. Of als je de liedjes met Media Player laat afspelen en en rechtermuisknop doet en naar wijzig ... doet kun je bij tab afbeelding een afbeelding verwijderen of toevoegen denk ik. Als je een afbeelding hebt toegevoegd de liedjes toevoegen in iTunes en synch maar en kijken of er een afbeelding bij staat.

je kunt dus ook via de eigenschappen controleren of het een afbeelding heeft of niet.

wicher 15-01-08 10:24

Gewoon ctrl A, alle nummers van 't album selecteren, rechter muisknop, en dan op info..daar kun je een plaatje voor je album importeren!..ff synchroniseren met je Iphone..en klaar!!

Tjedemich 17-01-08 22:10

Oke het is gelukt! Bedankt :D

Phuncz 17-01-08 22:49

Probeer eerst met alle nummers te selecteren: rechtsklik en dan "Get album art" onderaan. Dan kan je beginnen met de nummers die geen krijgen hun album naam goed in te vullen en nogmaals te proberen. De rest kan je manueel doen: google naar een prentje of discogs.com voor electronische muziek, rechtsklik op liedje en dan "Get Info", dan naar Artwork en bestandje in dat witte vlak slepen. Gisteren 5u bezig geweest met 2GB aan nummers. Veel zelf moeten doen.

ronnepon 28-03-08 18:31

elke liedje?
 
maar waarom moet elk liedje een afbeeldig krijgen? dat is toch onnodige ruimte van je geheugen innemen van je iphone.
kunt je niet gewoon aan een afspeellijst één afbeelding toevoege voor de coverflow?

ButcherJF 29-03-08 09:08

Jazeker kan dat, kijk maar een paar posts hierboven, die van Wicher. Wat daar staat mbt een album kun je ook toepassen voor een afspeellijst.

Chicco68 29-03-08 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phuncz (Bericht 42927)
Probeer eerst met alle nummers te selecteren: rechtsklik en dan "Get album art" onderaan. Dan kan je beginnen met de nummers die geen krijgen hun album naam goed in te vullen en nogmaals te proberen. De rest kan je manueel doen: google naar een prentje of discogs.com voor electronische muziek, rechtsklik op liedje en dan "Get Info", dan naar Artwork en bestandje in dat witte vlak slepen. Gisteren 5u bezig geweest met 2GB aan nummers. Veel zelf moeten doen.

Als ik dit doe geeft hij aan dat hier een Itunes Store-account voor nodig is..... Ik doe het dus via rechtermuisknop en dan info tonen en dan bij ilustratie de cover toevoegen.

ronnepon 29-03-08 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 89147)
Jazeker kan dat, kijk maar een paar posts hierboven, die van Wicher. Wat daar staat mbt een album kun je ook toepassen voor een afspeellijst.

ja maar hoe Wicher het doet is ook aan alle liekes van je album een afbeelding toewijzen. wat ik bedoelde is of je niet gewoon één afbeelding kunt toevoegen aan je "afspeellijst" i.p.v. aan elke lieke een afbeelding toe te voegen?

Thrace Grumble 29-03-08 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronnepon (Bericht 89286)
ja maar hoe Wicher het doet is ook aan alle liekes van je album een afbeelding toewijzen. wat ik bedoelde is of je niet gewoon één afbeelding kunt toevoegen aan je "afspeellijst" i.p.v. aan elke lieke een afbeelding toe te voegen?


Misschien een stomme opmerking: haalt de iPhone niet de album-art e.d uit de ID3 tag? Dan is het makkelijk te fixen met behulp van MediaMonkey :) (MediaMonkey Free MP3 Jukebox Player, Music Library Organizer)

Jumper2110 29-04-08 18:18

Citaat:

ja maar hoe Wicher het doet is ook aan alle liekes van je album een afbeelding toewijzen. wat ik bedoelde is of je niet gewoon één afbeelding kunt toevoegen aan je "afspeellijst" i.p.v. aan elke lieke een afbeelding toe te voegen?
Ik heb dezelde vraag als ronnepon eigenlijk.. De methode van witcher werkt zeker, maar is niet wat er echt gevraagd wordt...

Micronics 29-04-08 18:51

Het is belangrijk dat de info (tag) klopt. Je kan deze aanpassen met bijvoorbeeld Tag&Rename. Volgens mij kun je daarmee ook de cover in je MP3 opslaan, maar daar moet je me ff niet op vastpinnen. Normaliter kun je dan de coverart met iTunes binnenroeien. Een iTunes account kost je niks als je geen muziek downt via deze shop, dus wat let je...

Jumper2110 30-04-08 00:42

Eigenlijk weet ik nu nog steeds niet of het uberhaupt mogelijk is om te doen zoals ronnepon zegt... Ik ben pas sinds kort iTunes gebruiker dus veel weet ik er nog niet van af;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:14.