iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Problemen video afspelen IPhone 3GS (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/51612-problemen-video-afspelen-iphone-3gs.html)

Huub82 08-01-10 14:25

Problemen video afspelen IPhone 3GS
 
Beste mensen,

sinds een paar weken doet mijn IPhone 3GS een beetje raar. Ik ben een fervent bezoeker van bijvoorbeeld Gametrailers, waar gamevideos worden afgespeeld met een 'speciaal' IPhone format (www.gametrailers.com). Ook bij andere sites wordt wel eens gebruik gemaakt van speciale Iphone/mobiele filmpjes. Dat deed het altijd fantastisch. Nu dus niet meer.

Nu is het zo dat als ik een dergelijke video aanklik, ik in plaats van de video, 30 pagina's lange onleesbare tekens krijg.

Youtube doet het aan de andere kant wel gewoon. Heel vreemd, zeker aangezien ik een origineel exemplaar heb. Zou het kunnen dat ik een virus heb of zo? Heeft iemand anders hiermee ervaring?

groeten Huub

WDS001 08-01-10 19:35

Een virus zal je in ieder geval niet hebben. Wat je wel kan proberen:

* iPhone eens opnieuw opstarten
* iPhone een harde reset geven (Home- en Lock/Awake-button ingedrukt houden totdat het Apple-logo verschijnt)
* iPhone herstellen in iTunes
* iPhone herstellen in iTunes en dan geen reservekopie terug zetten
* iPhone herstellen in iTunes in Recovery Mode en dan geen reservekopie terug zetten
* iPhone herstellen in iTunes in DFU-mode en dan geen reservekopie terug zetten

PS, deze meeste begrippen staan uitgelegd in de Wiki ;)

Frank Nusteen 24-01-10 21:53

Geen filmpjes kunnen afspelen
 
Hallo,

Als ik via een internetsite een filmpje wil afspelen op mijn iphone krijg ik in plaats van het filmpje een hele lijst met tekst en tekens te zien. Maar het filmpje gaat niet van start. Dit is pas een week of 2 aan de gang. Daarvoor kon ik wel gewoon filmpjes afspelen. Via youTube kan ik wel gewoon filmpjes afspelen.

Is dit een virus ofzo? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,
Frank

King1987 24-01-10 21:54

Dit zijn filmpjes die waarschijnlijk niet ondersteund worden door de iPhone.
Flash filmpjes worden bijvoorbeeld niet ondersteund!

Frank Nusteen 24-01-10 21:59

De filmpjes kon ik eerder wel afspelen op de iphone. Ze worden wel ondersteund. Maar van de ene op de andere dag kan ik geen filmpjes meer afspelen. Het lijkt wel of ik een app heb gedownload die iets heeft omgezet waardoor het niet meer kan

King1987 24-01-10 22:01

Harde-Reset misschien proberen?

Frank Nusteen 24-01-10 22:16

Hallo Huub,

Is het probleem al opgelost? Zo ja hoe? Ik heb het namelijk ook.

Gr. Frank

King1987 24-01-10 22:18

Heb de topic's even samengevoegd :) jullie hebben inderdaad hetzelfde probleem.

Frank Nusteen 24-01-10 22:25

Opnieuw opstarten of harde reset werken niet.
Via itunes zou ik even moeten proberen maar het is wel opvallend dat het dus vaker gebeurd.

Weten iemand toevallig een App die ik kan downloaden waardoor ik meerdere soorten videoformaten kan afspelen? Nu krijg ik regelmatig in beeld dat de video niet afgespeeld kan worden via safari.

martijnvw82 16-02-10 20:05

Ook hier exact hetzelfde probleem! Op mijn 3GS sinds enkele dagen krijg ik een lap tekst bestaande uit onleesbare tekens, terwijl deze filmpjes wel kan zien op de iphone van mn vriendin.

Ik heb het dan bijvoorbeeld over de filmpjes van sport1.nl

Iemand een idee hoe dit is op te lossen? Of waar het aan kan liggen?

martijnvw82 16-02-10 23:19

1 Bijlage(n)
Hier een foto van het beeld wat ik krijg te zien bij een filmpje in safari, waar ik voorheen wel een filmpje kreeg te zien.

martijnvw82 20-02-10 11:29

De oplossing heb ik inmiddels gevonden.

Op de een of andere manier stond bij Instellingen > Safari > Plugins uitgeschakeld. Wanneer je deze weer inschakelt is het probleem opgelost en kan je alle filmpjes in safari weer afspelen (die je voorheen ook kon afspelen)

Frank Nusteen 20-02-10 12:45

Ik kan bij instellingen de optie Safari niet meer vinden. Zou dat een gevolg van mijn jailbreak kunnen zijn??

Frank Nusteen 20-02-10 12:54

Het is gelukt. Ik had safari weggestopt in categories. Dan staat het kennelijk niet meer bij instellingen. En plugins stond inderdaad uit.
Dank voor de reactie en hulp!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:57.