//

Volume opname aan te passen?

Volume opname aan te passen? discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Weet iemand een manier/tool/app waarmee je het niveau van het geluid kan aanpassen (onderdrukken) bij video opnames met de Iphone? (3gs) In luide omgeving in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-02-10, 16:43
djsim69 djsim69 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard Volume opname aan te passen?

Weet iemand een manier/tool/app waarmee je het niveau van het geluid kan aanpassen (onderdrukken) bij video opnames met de Iphone? (3gs)
In luide omgeving in het namelijk niet om aan te horen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-02-10, 20:39
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Dit draadje wou ik net zelf beginnen ;-).

Een app mag ook betaald zijn van mijn part waarmee ik de gevoeligheid van de microfoon lager kan zetten, liefst met meters erbij dat je een idee hebt wat je doet.

Laatst ook een opname gemaakt in een kleine ruimte met nogal harde muziek en tijdens de opname loopt alles te clippen ( in het rood ) en als dat met de opname al gebuert krijg je het er achteraf nooit meer uit, dus enige manier om dit te voorkomen is de microfoon minder gevoelig te maken.

Het mooiste is als het zowel voor audio als voor video opname geld uiteraard, vooral video wat mij betreft.

Ben benieuwd of iemand hier al iets voor heeft gevonden, alvast bedankt.
  #3  
Oud 10-02-10, 22:44
djsim69 djsim69 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Tot nu toe ben ik nog niets tegen gekomen.
Wat ik als (voorlopige) oplossing kan bedenken is de headset tijdens het opnemen aansluiten en dan de mic bedekken.
Het is een beetje prutserig, deze oplossing, maar dat is het geluid in huidige toestand ook
  #4  
Oud 10-02-10, 23:12
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

je bedoeld de headset als monitor gebruiken dus eigenlijk?
  #5  
Oud 10-02-10, 23:35
djsim69 djsim69 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Als ik de behuizing van de Iphone probeer te bedekken tijdens opnames, dan gaat het geluid dwars door de behuizing heen.
Wanneer ik de headset aansluit, ga ik er vanuit dat de opname geen gebruik maakt van de interne mic van de Iphone, maar van de mic van de headset.
En die is wel beter te bedekken.
Ik moet het nog gaan uitproberen hoor
  #6  
Oud 11-02-10, 02:18
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Ahh ok, ja dat zou heel goed kunnen idd, nu heb ik die zelf nooit bij me maar als dit werkt ga ik dat ook maar doen , ben benieuwd ;-).
  #7  
Oud 11-02-10, 08:36
djsim69 djsim69 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Ik zal je op de hoogte houden, moet nog even wachten voordat ik weer een klus heb waar ik in de herrie sta ;-)

In de tussentijd houd ik me natuurlijk aanbevolen voor bijvoorbeeld een soort van app zoals Data hierboven al beschreef

Laatst gewijzigd door djsim69; 11-02-10 om 21:00.
  #8  
Oud 24-05-10, 13:23
tleeuwen tleeuwen is offline
• iOS 16.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Hengelo (Ov)
Berichten: 14
Standaard

Ik zit met hetzelfde probleem. Maak graag filmpjes tijdens concerten maar de microfoon slaat helemaal dicht. Heb al tevergeefs gezocht in de appstore maar kan geen app vinden waar je de opnamegevoeligheid van de microfoon kan instellen met behulp van een metertje. Zou heel mooi zijn, mag echt wel iets kosten want ik gebruik het heel veel.
  #9  
Oud 24-05-10, 23:32
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Ik heb laatst voor de grap gewoon eens mijn duim over de mic gehouden tijdens een concert, en uiteraard is dat niet optimaal , maar in ieder geval is je audio dan wel zonder vervorming door overbelasting van de ingang, wel een beetje dof natuurlijk , kost in ieder geval niets en die duim heb je altijd bij je ;-).
  #10  
Oud 24-05-10, 23:49
djsim69 djsim69 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

ik heb dat ook geprobeerd, maar het geluid gaat dan gewoon dwars door de behuizing heen, dus nog steeds vervormd
  #11  
Oud 01-07-10, 20:36
scharco scharco is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik film concerten nu idd met de vinger op de microfoon. Eerst met de app "sound level" uitvogelen hoe hard ik mijn vinger in moet drukken.
Beetje oefenen helpt. Van te hard drukken krijg je een putgeluid en wat vooral funest is, is het schuiven van je vinger langs de mic.

En ja, ik zou hier ook graag een app voor vinden. Want dit is niet alles.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe iconen aan te passen bij thema tj2307 Jailbreak apps en thema's 0 23-09-10 10:05
Tool om een specifiekie email account geluid aan te passen greenbeauty Jailbreak apps en thema's 1 19-03-10 14:17
Email tone ALTIJD drietoon (niet aan te passen) spruitje iPhone algemeen 1 04-12-09 08:27
(Title)properties zijn die aan te passen ulquiorra Ontwikkelen voor iOS 5 30-05-09 10:01
Iphone app om al je appIcons aan te passen fireglow27 Desktop-applicaties 5 12-12-08 10:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:48.