//

Het Koptelefoon / Headphones topic

Het Koptelefoon / Headphones topic discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Steeds vaker zie ik ze - mensen met een koptelefoon op hun knar, met aan het uiteinde de nieuwe uitvinding van Apple. Omdat sommige muziekliefhebbers ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-06-10, 01:13
ChiTheDesigner ChiTheDesigner is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Standaard Het Koptelefoon / Headphones topic

Steeds vaker zie ik ze - mensen met een koptelefoon op hun knar, met aan het uiteinde de nieuwe uitvinding van Apple. Omdat sommige muziekliefhebbers nou eenmaal geluidskwaliteit boven usability kiezen, lijken velen graag hun hoofd op te offeren voor een groot geluidsgevaarte op hun hoofd. Maar welke is nou eigenlijk goed te gebruiken op de hudige iPhones / iPod Touches?

Omdat we hier enigzins praten over goede geluidskwaliteit, probeer ik koptelefoons van +/- €10 winkelwaarde (Lichte hoofdtelefoons) niet mee te nemen. Ik probeer zelf nog de juiste koptelefoon te vinden, dus ik maak een lijstje van de huidige koptelefoons. Toevoegingen hoor ik graag.

Wanneer je ervaring heb met één van deze koptelefoons of ervaring hebt met een andere goede koptelefoon, dan horen wij dit natuurlijk graag.



Koptelefoons:


Skullcandy T.I.


WESC Oboe

Bose®-koptelefoon met oorbedekkende schelpen



Sennheiser HD 238 Precision


WESC Bongo



BeatsByDre Solo HD



Sony MDR-V700DJ


BeatsByDre Studio


Philips SHL8800/10


Sennheiser HD 595


Shure SRH240-E



Sennheiser 228 HD


Reloop RHP-10

Laatst gewijzigd door ChiTheDesigner; 27-06-10 om 01:41.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-06-10, 12:11
ChiTheDesigner ChiTheDesigner is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Standaard

Ik heb zelf even wat onderzoek gedaan en mijn prijs-kwaliteitverhouding leidt mij tot het uitkomen op de WeSC Oboe, de WeSC Bongo of de Reloop RHP-10. Ik zal ervaringen plaatsen wanneer ik deze in handen heb gehad.
  #3  
Oud 07-07-10, 13:46
Rampo Rampo is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 23
Standaard

Don't die!
  #4  
Oud 12-01-11, 22:00
weert14 weert14 is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: qaz
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar weert14
Standaard koptelefoon zacht volume

Hallo allemaal,

Ik ben vanmiddag naar de mediamarkt gegaan om te luisteren naar een nieuwe koptelefoon. Nu had ik een raar probleem.
Alle koptelefoons die ik had aangesloten op mijn eigen iphone 4 hadden een zacht volume. Ik moest de volume van de ipod helemaal voluit zetten om goede volume te krijgen...
Dit vind ik raar want als ik me gewone in-ear oordopjes in doe zet ik het volume op 1 kwart van het balkje...
Heeft de iphone dan te weinig kracht om het volume hard te krijgen voor die goede koptelefoons?
  #5  
Oud 13-01-11, 12:15
Snufie Snufie is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Leuven -Belgie
Berichten: 70
Standaard

Zo is het Weert14.
Koptelefoons voor gewoon iPhone gebruik hebben een vrij grote gevoeligheid en een lage impedantie(weerstand) ca. 32 Ohm. De professionele koptelefoons zijn doorgaans en mider gevoelig en hebben een impedantie van 55, 60 of meer Ohm. Vandaar.

Er wordt vaak aangeraden als men met deze professionele gasten wil werken om een extra koptelefoonversterker te gebruiken. Zo haal je het maximum uit je iPhone/iPod enz. Er zijn ook koptelefoonversterkers uitgerust met een DAC. Hierbij wordt het digitaal geluid (uit de 30 pins connector) extern in de versterker omgezet naar een analoog audiosignaal. Nu om het max. uit je audio te halen gebruik je best ook geen MP3 formaat met een lage bitrate...

Veel succes.
  #6  
Oud 13-01-11, 12:28
weert14 weert14 is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: qaz
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar weert14
Standaard

Bedankt voor je reactie Snufie.

Ik snap het nog niet helemaal want ik heb bijvoorbeeld de AKG K518 DJ koptelefoon aangesloten op me iphone 4. En op de website van AKG staat dat die koptelefoon iphone compatible is. Ook staat er dan die koptelefoon een weerstand heeft van 32 Ohm bij 1KHz. Maar ik moest toch de volume schuiver van de ipod helemaal open zetten...
  #7  
Oud 13-01-11, 12:56
Snufie Snufie is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Leuven -Belgie
Berichten: 70
Standaard

Ik heb niet direct ge specificaties van de K518 bij de hand, maar ik zie bvb. dat de
K540= 32 Ohm/110dB en die heeft genoeg met 35 mW
K512= 32 Ohm/115dB en die heeft 200 mW nodig om vol rendement te halen.
Vandaar dat de K512 veel beter zal renderen met een koptelefoonversterker (lees bijna onvermijdelijk). Heeft zo een 5,5 maal meer vermogen nodig als de K540.
Zelfs bij volopen op je ihone zal er nog niet voldoende volume gegenereerd worden.

Kijk eens bij je K518 hoe dit zit.
  #8  
Oud 13-01-11, 13:05
azt33 azt33 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Zurich, CH
Berichten: 169
Standaard

Weert114, dat kan misschien ook aan je MP3s liggen, misschien dat de volume daarvan zachter ingesteld staan. En wat Snufie zegt klopt ook helemaal, ik gebruikte vroeger een versterker, maar tegenwoordig niet meer. Het maakt wel een hoop verschil!
  #9  
Oud 13-01-11, 13:23
weert14 weert14 is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: qaz
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar weert14
Standaard

Het ligt niet aan de mp3 bestanden want met me in-ear dopjes is het volume wel hard...
Ik heb even gezocht voor de akg k518dj:
Weerstand (bij 1kHz) 32 Ohm
Geluidsvermogen 115 dB
Max.vermogen 2000 mW

Waar ik net ook achter ben gekomen is het volgende:
Als ik mijn iphone in de originele iphone dock zet en dan de koptelefoon aansluit op de line out van het dock, is het geluid wel hard...

Ik heb ook geprobeerd om met een stokje in de 3.5 mm koptelefoon aansluiting te wroeten en daar kwam een klein pluisje uit maar heeft helaas niet geholpen.
Ik heb het gevoel dat die koptelefoon helemaal niet te zwaar is voor een mp3 speler, maar dat het aan me iphone ligt...
  #10  
Oud 13-01-11, 13:45
Snufie Snufie is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Leuven -Belgie
Berichten: 70
Standaard

Hier heb je de boosdoener voor je iPhone:
Max.vermogen 2000 mW

Op zich niets mis mee, maar je type koptelefoon is een 'DJ' model, die sluit je aan op bvb. een mengtafel en die hebben grote output volumes...
  #11  
Oud 13-01-11, 13:52
Sonnyvdv Sonnyvdv is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik heb het afgelopen jaar 2x dezelfde Wesc Oboe gehad, een pluspunt is dat het geluid naar mijn mening van goede kwaliteit was, en zeker voor de prijs(vorig jaar ong. 50 euro). Minpunt is dat ik bij alletwee de koptelefoon's de verbinding tussen de kabel en de koptelefoon na verloop van tijd verslechterde, waardoor het geluid soms slecht werd, en ik het (soms) kon herstellen door aan die verbinding te 'draaien'.

Ik denk dat het komt, omdat ik telkens de kabel 'oprolde' om hem zonder gezeik met die kabels in m'n tas kon stoppen. Als je voor deze koptelefoon kiest, zou ik in ieder geval een soort hoesje erbij kopen!
  #12  
Oud 13-01-11, 15:26
weert14 weert14 is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: qaz
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar weert14
Standaard

Oke mijn iphone is dus niet krachtig genoeg om de volledige koptelefoon te gebruiken. Maar als ik het volume goed genoeg vind en die koptelefoon ga kopen, wordt de accu van mijn iphone dan leeg geslurpt door de koptelefoon als die voluit staat?
  #13  
Oud 13-01-11, 16:33
Snufie Snufie is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Leuven -Belgie
Berichten: 70
Standaard

Een hoger volume verbruikt iets meer, maar dat is dan ook maar iets... maak u hierover dus geen zorgen.
  #14  
Oud 13-01-11, 16:35
weert14 weert14 is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: qaz
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar weert14
Standaard

Oke dan ga ik die koptelefoon dan maar bestellen. Ik heb nog genoeg apparatuur staan thuis waar die wel goed geluid geeft En dan op me iphone iets minder... jammer dan.

Bedankt voor alle informatie Snufie
  #15  
Oud 13-01-11, 17:09
Snufie Snufie is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Leuven -Belgie
Berichten: 70
Standaard

Met plezier gedaan!
  #16  
Oud 13-01-11, 17:27
020's schermafbeelding
020 020 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Almere
Berichten: 264
Standaard

Ik wil de Dr.Dre beats!
Reageren

Labels
headphones, iphone, ipod, koptelefoon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
By koptelefoon in doen videos het niet borgqueenx Muziek, foto & video 0 18-03-11 23:49
koptelefoon ingang uit aan het scheuren Muracatun iPhone algemeen 2 07-10-09 13:41
Gebeld worden tijdens het luisteren van de ipodfunctie met koptelefoon RNMC iPhone algemeen 2 30-06-09 05:28
VERZAMEL: Het grote "Het is mij gelukt!" topic :) iCulture Unlock [archief] 113 12-05-08 22:59
iPhone ringtones doen het niet via speaker, wel via headphones Jellevdwerff Ringtones en Wallpapers 0 08-04-08 19:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:35.