//

iPhone video posten op YouTube: kwaliteit dramatisch

iPhone video posten op YouTube: kwaliteit dramatisch discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Wanneer ik een filmpje die ik gemaakt heb met mijn iPhone wil posten op YouTube, is de kwaliteit echt om te huilen. Als ik dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-07-10, 10:24
remco747 remco747 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 4
Standaard iPhone video posten op YouTube: kwaliteit dramatisch

Wanneer ik een filmpje die ik gemaakt heb met mijn iPhone wil posten op YouTube, is de kwaliteit echt om te huilen.

Als ik dit zelfde filmpje bekijk op de pc in Quicktime, is de kwaliteit redelijk goed.

Ik heb 2 mogelijkheden geprobeerd: direct uploaden vanaf de iPhone en eerst op de pc gezet en toen geüpload. Beiden geven hetzelfde resultaat.

Ik weet dat youtube de filmpjes converteerd naar een mindere kwaliteit, maar de kwaliteit wordt zoveel minder dat je op t filmpje eigenlijk niets meer kunt zien. Het is immers toch leuk dat je mensen zou kunnen herkennen.

Iemand hier een oplossing voor?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-07-10, 10:38
MartijnP MartijnP is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 15
Standaard

Cick, sorry is voor mij ook nieuw allemaal!
  #3  
Oud 27-07-10, 16:44
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remco747 Bekijk bericht
Wanneer ik een filmpje die ik gemaakt heb met mijn iPhone wil posten op YouTube, is de kwaliteit echt om te huilen.

Als ik dit zelfde filmpje bekijk op de pc in Quicktime, is de kwaliteit redelijk goed.

Ik heb 2 mogelijkheden geprobeerd: direct uploaden vanaf de iPhone en eerst op de pc gezet en toen geüpload. Beiden geven hetzelfde resultaat.

Ik weet dat youtube de filmpjes converteerd naar een mindere kwaliteit, maar de kwaliteit wordt zoveel minder dat je op t filmpje eigenlijk niets meer kunt zien. Het is immers toch leuk dat je mensen zou kunnen herkennen.

Iemand hier een oplossing voor?
Ja, een betere kopen met meer megapixel zoals de iphone 4.
Overlaatst hebben ik en mijne maat ong op dezelfde tijd en positie gefilmd; ik met de iphone 4 en mijne maat mee zn' 3Gs.

Ik ga u nu eens het verschil tonen; kijk zelf maar eens naar het verschil hieronder.


Deze is mee de iphone 4; zet wel in 720p HD.

YouTube - Ploegvoorstelling AAGENT 2010 mee den eddy w.




En deze hieronder is mee de 3Gs;


YouTube - 1000000067.MOV



Lijkt me erg duidelijk; de iphone 4 is echt schitterend en het geluid kraakt ook niet terwijl de 3Gs kraakt en geen goede kwaliteit afgeeft.
  #4  
Oud 27-07-10, 20:28
MartijnP MartijnP is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 15
Standaard

Ik heb een iPhone 4, heb het meteen in mijn profiel aangepast!

Gister een video opgenomen en deze in quicktime afgespeeld, kwaliteit was oke. Echter zag ik in youtube geen manier om een video up te loaden in HD. Moet ik de video in een programma op mijn pc eerst converteren naar HD?

Sorry, ik ben echt een leek hierin hehe!
  #5  
Oud 27-07-10, 21:51
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MartijnP Bekijk bericht
Ik heb een iPhone 4, heb het meteen in mijn profiel aangepast!

Gister een video opgenomen en deze in quicktime afgespeeld, kwaliteit was oke. Echter zag ik in youtube geen manier om een video up te loaden in HD. Moet ik de video in een programma op mijn pc eerst converteren naar HD?

Sorry, ik ben echt een leek hierin hehe!
Ik ga gewoon naar m'n youtube en bovenaan zie je staan; uploaden, je kan er niet naast kijken .
Dan verschijnt de tekst met upload video or record from webcam.
Dan klik ik op upload video en dan verschijnt mijn pagina met bureaublad en muziek en dergelijke meer. Dan klik ik bv op computer en daar zie ik dan hetgeen staan van m'n iphone en zo ga ik naar m'n filmpje en klik ik erop zodat deze onderaan komt te staan bij bestandsnaam en dan klik ik op openen en dan begint deze te converteren in youtube en dan duurt het een tijdje natuurlijk.
Ondertussen kan je meende ik wel al naar het filmpje kijken maar dan merk je de kwaliteit niet oke is, je moet zelfs na je denkt het filmpje gedaan heeft met uploaden tot 100% nog effe geduld hebben .
Deze begint dan aan het finaliseren, ik ben de naam vergeten hoe dat juist noemt maar je kan het zoals bij een dvd bekijken, als je deze wil sluiten moet je deze ook eerst finaliseren . (dat gebeurt bij youtube wel automatisch).

Je ziet mijn filmpje die ik in HD heb gefilmd, is toch wel top vind ik en deze is dan nog gecompresseerd door youtube.

Vergeet niet je dit alleen tot nu toe kan bekomen in HD met de originele camera die op je iphone staat.
Ik heb al camera apps aangeschaft en geen enkele kan in HD filmen.


Als je op je filmpje die je hebt geplaatst op youtube niet op 720P HD kan klikken zoals je bij de mijne wel kan doen dan heb je volgens mij met een app ofzo gefilmd en niet met de camera app van de iphone zelf.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 27-07-10 om 21:56.
  #6  
Oud 09-08-10, 08:23
icepick icepick is offline
• iOS 4.0
• 4.3
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 74
Standaard

Ik heb vanaf mijn iphone 4 ook al een video gepost.. erg slechte kwaliteit op youtube. Weet iemand of het mogelijk is zonder tussenkomst van een PC direct naar HD in youtube te posten?
  #7  
Oud 09-08-10, 08:58
McNessie McNessie is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 150
Standaard

Films op you tube zijn eerst alleen in 320 te zien. Als het een 720 filmpje is verschijnt na ongeveer een halve dag pas de 720 knop. YT moet hem eerst verwerken ofzo...
  #8  
Oud 09-08-10, 09:04
icepick icepick is offline
• iOS 4.0
• 4.3
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 74
Standaard

Snap ik.. maar die films die ik gepost heb vanaf de iphone zijn al dagen geleden..
Heb al wat verder gegoogled.. het lijkt erop als je echt HD op youtube wilt posten je het eerst vanaf de iphone naar de pc moet downloaden..
  #9  
Oud 10-08-10, 15:38
Punica Punica is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Drachten
Berichten: 6
Standaard

Volgens mij klopt dat inderdaad...... althans op de iPhone 4.
Hoewel een heel klein filmpje wel weer in HD te zien is zonder eerst naar de pc te hebben geupload.

Is dit te omzeilen ?

Punica
  #10  
Oud 10-08-10, 15:58
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Lees eens mijn review aub.

Om nog eens int kort uit te leggen;

Ik filmde ong 6tal min in HD; dat was 446MB; ik heb dit via pixelpipe proberen te uploaden maar dat ging niet omdat het bestand te groot was en dat zou 170min duren eer dat eindelijk op youtube zou staan dan + je ook niet mag vergeten dit ook van je data afgaat bij je provider en vele mensen hebben maar 200-500MB per maand .

Ik meende dat via pixelpipe maar tot 200MB gaat om een filmpje in HD te uploaden.dat zal max 2-3minuten filmen zijn in HD dan maar dat is dus niet aan te raden aangezien je veel data kwijt bent dan.

Thuis is het beste als je in HD hebt gefilmt, gaat sneller en is via youtube meteen in HD ook.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 10-08-10 om 16:08.
  #11  
Oud 10-08-10, 16:47
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Apple heeft in de telefoonsoftware nog geen mogelijk gebouwd om filmpjes rechtstreeks in HD naar Youtube te zenden. Sterker nog, wanneer je een HD filmpje vanaf je iPhone verstuurt dan wordt deze altijd gecomprimeerd.
Hopelijk komt hier in een volgende iOS versie verandering in.
  #12  
Oud 15-08-10, 19:42
mrich mrich is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 23
Standaard

je bent niet de enige die er achter is gekomen dat je geen HD naar Youtube kunt uploaden (direct vanaf iPhone4 met standaard apps)

zie link
  #13  
Oud 16-08-10, 13:48
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Tjezus wat een druilerige kerel.
Reageren

Labels
upload, youtube



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Slechte kwaliteit van video's ozonlaag Muziek, foto & video 3 05-11-09 10:49
kwaliteit youtube slecht Swiftly iPhone algemeen 13 21-08-09 13:01
Kwaliteit YouTube filmpjes Martijn030 Archief 3 07-09-08 17:20
YouTube heeft zéér wisselende kwaliteit! sic139 iPhone algemeen 5 30-10-07 23:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:02.