iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Review iphone 4 +foto's en video's. (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/63961-review-iphone-4-foto-s-video-s.html)

Scooter 02-08-10 10:23

http://img294.imageshack.us/img294/6492/004ji.jpg
Duidelijk een verschil met de vorige iphone
Dit is onze Tarzan

S¡mon 02-08-10 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door purse-o-nality (Bericht 509363)
Ik behoor ook tot een van de gelukkigen met een iPhone 4 :D
Hij is super snel en werkt lekker. Mooie sleek look. Alleen ik was gisteren bezig met de camera functie. Buiten,binnen zonder kunstlicht maakt ie mooie fotos maar zodra ik binnen foto's maak van mensen (mezelf :P) heeft het sterke oranje/gele ondertoon.

Iemand met hetzelfde probleem?

Als je hier zo'n foto kan plaatsen krijgen we misschien een beter beeld van wat je bedoeld.

trig 02-08-10 13:18

Ook maar eens een test filmpje gemaakt, zeer tevreden over het resultaat.

YouTube - iPhone 4 HD test video

apotheosis 02-08-10 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door purse-o-nality (Bericht 509363)
Ik behoor ook tot een van de gelukkigen met een iPhone 4 :D
Hij is super snel en werkt lekker. Mooie sleek look. Alleen ik was gisteren bezig met de camera functie. Buiten,binnen zonder kunstlicht maakt ie mooie fotos maar zodra ik binnen foto's maak van mensen (mezelf :P) heeft het sterke oranje/gele ondertoon.

Iemand met hetzelfde probleem?

Ja, dat is zowat het enige kleine minpuntje, ik heb dit ook voor maar alleen maar als het donker of duister is.

Dat heb ik zowel binnen als buiten voor.
Ik laat er wel mijne slaap niet voor.

MartijnP 02-08-10 14:16

Opnamen die in de nacht zijn gemaakt! Video is bewerkt met iMovie!

YouTube - Nature one 2010

apotheosis 02-08-10 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnP (Bericht 511242)
Opnamen die in de nacht zijn gemaakt! Video is bewerkt met iMovie!

YouTube - Nature one 2010


We zouden bv wel eens graag weten wat je bewerkt hebt en het hoe.
Ik heb bv gezien je int begin en ook int einde tekst hebben kunnen plaatsen? Ook je locatie enzo, je mag dat altijd als je wil eens uitleggen hoe je dat hebt gedaan.

MartijnP 02-08-10 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 511289)
We zouden bv wel eens graag weten wat je bewerkt hebt en het hoe.
Ik heb bv gezien je int begin en ook int einde tekst hebben kunnen plaatsen? Ook je locatie enzo, je mag dat altijd als je wil eens uitleggen hoe je dat hebt gedaan.

iMovie op iPhone4. iMovie is te vinden in de AppStore. Alles wijst voor zich, heel gebruiksvriendelijke app.

apotheosis 02-08-10 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnP (Bericht 511361)
iMovie op iPhone4. iMovie is te vinden in de AppStore. Alles wijst voor zich, heel gebruiksvriendelijke app.

Die heb ik wel maar nog niet gelukt hetgeen jij hebt gedaan ;).
Ik zal wat verder moeten prutsen blijkbaar.

MartijnP 02-08-10 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 511478)
Die heb ik wel maar nog niet gelukt hetgeen jij hebt gedaan ;).
Ik zal wat verder moeten prutsen blijkbaar.

iPhone iMovie Tutorial:
YouTube - iPhone iMovie Tutorial

apotheosis 02-08-10 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnP (Bericht 511748)
iPhone iMovie Tutorial:
YouTube - iPhone iMovie Tutorial

Thx....
Nu heb ik gezien hoe het moet, ik wist niet dat zo ging.

bzb 03-08-10 22:02

close up met flits

http://i2.photobucket.com/albums/y37...t/449091ca.jpg

stilleven zonder flits (blijf het een beetje korrelig vinden de foto's

http://i2.photobucket.com/albums/y37...t/4f01eded.jpg

hoeveel mp heeft de cam eigenlijk?

Electronaut 03-08-10 23:41

5 megapixels

apotheosis 04-08-10 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bzb (Bericht 514475)
close up met flits

http://i2.photobucket.com/albums/y37...t/449091ca.jpg

stilleven zonder flits (blijf het een beetje korrelig vinden de foto's

http://i2.photobucket.com/albums/y37...t/4f01eded.jpg

hoeveel mp heeft de cam eigenlijk?

Ik heb hier al uitgelegd het er allemaal van afhangt; het waar en het hoe en het wat.
Overdag is het beste, in klaarlichte dag, geen of weinig zon enz...
Ergens binnen in zoals ik hier heb gepost heb ik altijd 2 foto's getrokken; eentje mee en zonder flits en de ene moment was mee flits beter en de andere zonder beter ;).
Dieren en natuur zijn altijd mooier dan wat jij hier hebt gepost :-).
Ik veronderstel je ook bij deze de normle app hebt gebruik zoals bij je filmpje?
Is het ondertussen al gelukt met het het overzetten met pixelpipe?

AppAddict 04-08-10 00:42

Apotheosis heeft gelijk. Soms zijn de foto's beter met flits en soms ook niet. Hangt er van af. Vooral binnen dan.

Mooie filmpjes trig en MartijnP! Ik moet drrrringend iMovie eens aanschaffen.

S¡mon 04-08-10 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 514665)
Ik heb hier al uitgelegd het er allemaal van afhangt; het waar en het hoe en het wat.
Overdag is het beste, in klaarlichte dag, geen of weinig zon enz...
Ergens binnen in zoals ik hier heb gepost heb ik altijd 2 foto's getrokken; eentje mee en zonder flits en de ene moment was mee flits beter en de andere zonder beter ;).
Dieren en natuur zijn altijd mooier dan wat jij hier hebt gepost :-).
Ik veronderstel je ook bij deze de normle app hebt gebruik zoals bij je filmpje?
Is het ondertussen al gelukt met het het overzetten met pixelpipe?

Ik weet niet hoe jij dat wilt doen, op een klaarlichte dag zonder zon. Die zon zorgt juist voor het licht :P En met veel licht, en dus veel zon (niet geen of weinig) kan je de beste en mooiste foto's maken.

ViktorV 04-08-10 00:47



apotheosis 04-08-10 01:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 514676)
Ik weet niet hoe jij dat wilt doen, op een klaarlichte dag zonder zon. Die zon zorgt juist voor het licht :P En met veel licht, en dus veel zon (niet geen of weinig) kan je de beste en mooiste foto's maken.

Heb je al eens een foto getrokken als je deze knal in de zon moet gaan trekken? Zelfs proffessionele fotografen moeten daar het één en ander voor gebruiken om zo aan de gewenste foto te raken ;).
Ik heb nergens gezegd dit niet gaat als er veel zon is, alleen moet je toch opletten het hoe ;).
Soit; je moet dat maar eens uittesten dan ;-).

Ik heb hier ondertussen iets gefilmd in HD en dat was 's avonds en dan merk ik de iphone daar meer moeite mee heeft, moet wel zeggen dit gefilmd was daar waar er net boven mij zo'n paar lampjes branden, ook dan hangt het er dus vanaf hoe het mee de belichting en dergelijke zit.
De reden waarom ik dat zeg is omdat ik al filmpjes heb gezien van 's avonds en waar de kwaliteit wel oke was, deze is dus minder en volgens mij dus vanwege die belichting die er boven m'n hoofd was en alsook buiten waar zo'n groot bord oplichtte.
In m'n huis heb ik het ook voor als de luster brand, dan is dat ook zo geelachtig.


YouTube - Tired dog fouls around with his boss

apotheosis 19-08-10 01:51

Voor de mensen met een iphone 4;
Goed nieuws;
Meerdere apps ondersteunen nu eindelijk ook filmen in 720p + je ermee kan inzoomen ook; dit was voor kort nog niet het geval, nu eindelijk wel en ik kan u zeggen het echt wel super is en goed werkt.
Een paar zaken waarmee je rekening moet houden; in HD uploaden doe je met bv de app pixelpipe of doe je toch nog altijd het beste thuis via je pc, ik zet het filmpje eerst op de pc en dan zet ik youtube open, klik op uploaden, ga zo naar m'n filmpje en beginnen maar en ja hoor, deze staat in HD (duurt wel effe, int begin zie je dit niet).

De 2 apps die ik al gevonden heb zijn video zoom en die zoomt tot 3maal in en neemt dus in 720p op en dan heb ik ook nog de app video zoom plus en deze vind ik voorlopig de beste omdat deze tot 5maal kan inzoomen en het is ook in 720p.
ps; beste vind ik wel is altijd verticaal filmen, niet horizontaal.
Het filmpje zelf bekijken doe je ook gewoon het beste via je camera roll zelf (de app die vast op je iphone zit).
Wat je ook best niet doet is heel snel filmen, daarmee bedoel ik te snel gaan naar boven of naar een bepaalde richting uit ofzo, dan kan het soms wat wazig worden en moet deze effe bekomen (duurt niet lang natuurlijk maar toch, het zorgt ervoor je filmpje minder mooi is), dus rustig filmen is de boodschap en dan is er geen probleem ;)
Zijn enkel extra tips die niet onbelangrijk zijn vind ik ;)

EDit; procamera kan ook in HD filmen maar deze raad ik niet aan want das maar iets heel raars vind ik, is zo gebruiksvriendelijk niet merk ik, afblijven dus, er zijn er betere


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:09.