iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   foto's uploaden (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/65502-foto-s-uploaden.html)

vandersar 25-07-10 22:30

foto's uploaden
 
Ik wil foto's naar mijn iPhone uploaden. Ik wil de foto's groeperen in verschillende albums. Ik heb geen idee hoe dat moet. Heeft iemand een tip?

Ruben.cc 25-07-10 22:59

In iTunes aangeven welke folder/directory je wilt synchroniseren voor de foto's. Ik ben zelf een Mac gebruiker en kan dan verschillende albums in iPhoto aanmaken, maar ik gok dat je onder Windows verschillende subfolders/subdirectories met foto's aan kunt maken die dan hopelijk resulteren in verschillende albums op je iPhone. Maar waarschijnlijk kan een Windows gebruiker hier daar met meer zekerheid iets over schrijven.

vasco 01-08-10 18:33

Ik kan in itunes wel 1 map kiezen, maar geen verschillende mappen.
Wie weet hoe ik verschillende fotomappen op mijn iPhone kan zetten?
Heel erg bedankt alvast!

Ruben.cc 01-08-10 19:07

Is het niet zo dat submappen onder de gekozen map automatisch albums in de iPhone worden?

vasco 01-08-10 19:10

Maar dan ben ik verplicht om bv de hele map afbeeldingen erop te zetten?
Ik kan niet verschillende mappen daarin kiezen. En als ik map voor map probeer, dan vervangt hij op de iphone iedere keer de map ook..
Waardoor ik er nog niet verschillende foto's en mappen ook krijg.

Ruben.cc 01-08-10 20:45

3 Bijlage(n)
Normaal gebruik ik iPhoto om foto's op mijn iPhone te zetten, maar ik heb het even getest met folders en dat werkt ook prima. Dit is dan welliswaar onder OS X, maar ik ga er van uit dat het onder Windows net zo werkt.

Ik heb een testfoldertje aangemaakt met daarbinnen weer twee andere folders met wat afbeeldingen.

In iTunes aangegeven dat ik deze eerste folder wil gebruiken voor synchronisatie, daaronder gekozen voor "Selected folders" en daaronder de gewenste folders aangeklikt.

Na synchronisatie was iedere geselecteerde folder netjes een album op de iPhone. Zie bijgesloten screenshots voor meer duidelijkheid.

Als deze methode je niets lijkt denk ik dat de enige andere optie is om een Mac te kopen zodat je iPhoto kunt gebruiken. ;-)

vasco 01-08-10 21:09

Heel erg bedankt, wat is dat wat eigenlijk op de laatste foto staat?
Is dat de iphoto wat op je mac staat?

De map afbeeldingen, daarin bv de map vakantie, het is dan geloof ik niet mogelijk om daarin dan weer per vakantie een map te hebben?

Ruben.cc 01-08-10 22:48

3 Bijlage(n)
Nee, als je een map "vakanties" aanmaakt met daarbinnen bijvoorbeeld 3 afzonderlijke vakanties, dan eindigt dat op je iPhone als één album "vakanties" met daarin gewoon alle foto's van alle drie de afzonderlijke submappen bij elkaar. (Zie weer screenshots.)

En het laatste screenshot is niet iPhoto maar "Finder", de Mac tegenhanger van de Windows Verkenner. Die had ik erbij gedaan om de folder-structuur duidelijk te maken, maar had er niet bij nagedacht dat het voor Windows gebruikers waarschijnlijk niet zo duidelijk is omdat die "Finder" niet kennen. :D

vasco 01-08-10 22:51

Oke heel erg bedankt voor je moeite.
Het is me helemaal duidelijk nu.
Heb mijn iphone pas vanaf vrijdag, veel dingen zijn erg gemakkelijk maar andere dingen zijn toch even uitzoeken.. Maar ben er heel erg tevreden over en nu al helemaal verslaafd! ;)

apotheosis 02-08-10 01:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vasco (Bericht 509949)
Oke heel erg bedankt voor je moeite.
Het is me helemaal duidelijk nu.
Heb mijn iphone pas vanaf vrijdag, veel dingen zijn erg gemakkelijk maar andere dingen zijn toch even uitzoeken.. Maar ben er heel erg tevreden over en nu al helemaal verslaafd! ;)

Air sharing pro app en je hebt er itunes niet voor nodig.

Waarom ik deze app gebruik is simpel; ik film eens wat nieuws of ik trek eens 20 foto's of meer maarja, al m'n vorige staan er nog en die zitten dan bij elkaar, ik vond dat zo vervelend en via itunes vond ik er ook niet mijnen draai in dus ben ik de app air sharing pro beginnen gebruiken en dat is makkelijk en ook beter maar ieder moet dit voor zich uitmaken natuurlijk.

vasco 02-08-10 09:21

Ik ga het eens bekijken, wat die app precies inhoudt. Dankjewel voor de tip.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:52.