//

Framerate van iPhone 4 video camera

Framerate van iPhone 4 video camera discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds 18 augustes de nieuwe iPhone 4 32 Gig . Er zit daar o.a. een foto en video mogelijkheid op. Ik heb wat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-08-10, 00:29
Rambouzi Rambouzi is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Almere
Berichten: 25
Question Framerate van iPhone 4 video camera

Ik heb sinds 18 augustes de nieuwe iPhone 4 32 Gig . Er zit daar o.a. een foto en video mogelijkheid op.

Ik heb wat test video's gemaakt en het valt me op dat de framerate varieerd. Ik heb dat kunnen constateren met een PC progje GSpot en Mediainfo. Het eerste filmpje gaf een framerete van 28,571 per seconde en het 2e 23,077 fps!??! De eerste video was in een redelijke licht situatie en de 2e binnen, met minder goed licht. Het lijkt er dus op dat de framerate wordt aangepast aan de situatie waarin je filmt.

Dat is dramatisch. Zeker als je de video's wil samenvoegen met ander video materiaal dat wel een vaste framerate heeft, zoals 25(pal) of NTSC (29,97). De iPhone kan maximaal 30 fps aan. Niet iederéén zet z'n filpjes op YouTube.

Nu vraag ik mij dus af of er ergens een mogelijkheid is om die framerate VAST te zetten op bijvoorbeeld 24, 25 of 30 fps. Dat zou toch wel mogelijk moeten zijn?

Graag jullie ervaringen en tips/tricks. Of misschien andere apps die dat wel kunnen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-08-10, 10:08
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Misschien telt dat proggie dupe frames niet mee, die je in principe ertussen kan hebben zitten.

Voor zover ik weet zou de iPhone gewoon op 29,97fps moeten functioneren, het lijkt me dat dat zo is als er mee wordt geadverteerd.
Misschien iets wat je op het Apple Support forum moet vragen.
  #3  
Oud 19-08-10, 13:38
Rambouzi Rambouzi is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Almere
Berichten: 25
Standaard

Ik heb er hier en daar wel wat over gelezen en er zijn meer mensen die het opgemerkt hebben. Ik denk niet dat droped frames de oorzaak zijn, want als je het op een PC of op het scherm van de iPhone afspeelt ziet het er prima uit. Alleen als je het op de gewone video monitor afspeelt of op een TV dan zie je het goed. Ook natuurlijk problematisch bij het importeren in montage software.

Ik zal het Apple Support team eens raadplegen, als ik die kan vinden.
  #4  
Oud 26-08-10, 19:15
lientje lientje is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 24
Standaard

hallo ik heb ook een vraagje en wist niet waar ik het moest zetten dus doe ik het hier maar... ik zou graag willen weten of het mogelijk is om tijdens het filmen te kunnen zien hoe lang ik nog kan filmen ? door een prog uit cydia ofzo want ik heb namelijk een iphone 4 16G waarvan er ongeveer 1 G overblijft ... het is redelijk lastig dat hij tijdens het filmen ineens stopt omdat er geen plaats meer is ...

op internet vind ik niets

graag jullie hulp !
  #5  
Oud 26-08-10, 20:55
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ik weet niet of daar iets voor te vinden is, maar je kan ongeveer de regel aanhouden dat je ~75mb nodig hebt per minuut voor een filmpje.
  #6  
Oud 26-08-10, 23:34
lientje lientje is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 24
Standaard

ja het is dat wat ik u al doe maar het zou handiger geweest zijn moest er een oplossing voor zijn toch bedankt
  #7  
Oud 27-08-10, 22:08
Rambouzi Rambouzi is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Almere
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rambouzi Bekijk bericht
......

Ik zal het Apple Support team eens raadplegen, als ik die kan vinden.
Heeft iemand nog ideeën hoe ik dat Apple Support Team kan vinden? Ik heb de hele site van Apple afgezocht maar nergens een Support mail adres kunnen vinden of zo. Zal wel aan mij liggen, maar die site is nog al onoverzichtelijk.

En wie heeft ook ervaring met die rare framerate's?
  #8  
Oud 13-09-10, 15:59
Rambouzi Rambouzi is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Almere
Berichten: 25
Standaard

Niet veel reacties helaas.

Ik wil steeds weten hoe het zit met die framerate. Ze geven aan 30 fps, maar in de praktijk is dat niet zo. Afhankelijk van de situatie varieert die framerate dus. Ik heb met verschillende programma's, speciaal hiervoor, getest en die bevestigen een varierende framerate. Ik wil echter een VAST framerate. Kan me niet schelen welke, als het maar een standaard framerate is en niet elke shot een ander.

Wie!??
  #9  
Oud 25-09-10, 06:19
Jensengels Jensengels is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 24
Standaard

Had dit ook graag geweten, en iemand eventueel ook een oplossing voor het schokkerige beeld tijdens het filmen? Daar bedoel ik de stabilisatie van het beeld mee.
Mvg
  #10  
Oud 25-09-10, 12:39
Rambouzi Rambouzi is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Almere
Berichten: 25
Standaard

Het probleem met de iPhone, en de meeste andere telefoon's met ingebouwde cam, is dat je als het waren de videocamera bij de lens vast houdt. Dat maakt het beeld zo schokkerig.

Er is, zover ik weet, 1 app voor de iPhone die het beeld kan stabiliseren. Alleen die is er dacht ik alleen voor de 3GS. Een software stabilizer die je het beeld stabiliseert tijdens de opname is er niet. De enige manier daarvoor is om de iPhone mechanisch te stabiliseren. Je kan die kopen, maar dan betaal je wel de hoofdprijs, of je maakt er zelf eentje. Daar zijn diverse video's van op YouTube. Zoek gewoon op "iPhone video stabilizer" of "DIY iPhone 4 stabilizer" of iets in die trant, dan vindt je er verschillende.

Ik probeer momenteel de spulletjes bij elkaar te krijgen om er zelf eentje te maken, maar de materialen zijn nog niet zo makkelijk te vinden in NL. Mocht het ooit lukken dan maak ik er wel een filmpje van en mee.
  #11  
Oud 30-12-10, 15:09
blackstonet5r blackstonet5r is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 1
Standaard

OWLE - The Super Duper iPhone Live Broadcaster new tool for the Iphone
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 4 video camera bzb Muziek, foto & video 27 01-08-10 01:43
Iphone 3G Video camera voorop! Steelduines Archief 9 03-07-08 19:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:46.