iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Video: Welke converter tool?? (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/70267-welke-converter-tool.html)

mpvank 29-08-10 11:58

Welke converter tool??
 
Hallo,

ik ben van alles aan het proberen maar nog niet onder de indruk van gebruikersgemak en mn niet van de snelheid.
Welk programma gebruiken jullie eigenlijk om filmpjes en dvd's naar iPhone-formaat te converteren.
Cucosoft? PQ? Herosoft? Joboshare?

groet,
Menno

LLC 01-09-10 19:34

Ik ben ook zeer geïnteresseert in deze vraag. Maar om hem zelfs nog iets specifieker te stellen:

Ik ben op zoek naar een gratis (of semi-gratis ;)) programma dat verschillende extensies (avi, mkv, vob, mpeg) omzet naar het best bruikbare iPhone 4 formaat (h.264 video 720p????) en dan ook nog zo dat de resolutie optimaal aangepast kan worden aan het nieuwe iPhone 4 (960 x 640 pixels bij 326 ppi) beeldscherm.

Iemand enig idee?
Ik heb al een beetje lopen zoeken, maar Handbrake geeft steeds foutmeldingen bij het laden van de nieuwe presets. En ik wil echt de best mogelijke resolutie film behalen op m'n iPhone, dus andere presets heb ik niets aan. En verder lijk je op internet overal voor te moeten dokken. Is er iemand die de oplossing weet? Ofwel voor mijn Handbrake probleem, of gewoon een goed en werkend stukje software?

Bij voorbaat dank,

chpbrugge 03-09-10 12:00

AVS Video converter is in mijn ogen een van de beste programma's.. Beetje kennis van zaken is wel nodig, maar het is zeer gebruiksvriendelijk.

Mazereeuw 07-09-10 09:39

Check deze post eens:
https://forum.iculture.nl/f90/i...-tutorial.html

Gaat over iPad, maar werkt natuurlijk ook voor de iPhone.

macmichel 07-09-10 11:56

Probeer Handbrake eens, gratis en zeer gebruiksvriendelijk.

handbrake.fr

Mazereeuw 07-09-10 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macmichel (Bericht 554891)
Probeer Handbrake eens, gratis en zeer gebruiksvriendelijk.

Dat wilde ik net zeggen :d

nyl020905 17-10-10 10:49

Anders is er ook nog een simpele maar efficiënte Free Studio Manager waarmee je verschillende "tools" naar keuze in één gratis programma hebt staan. Handig voor Youtube downloads (naar mp3 of video) maar ook video's naar iPhone etc.

Vrgr
Nyl

Franknnn 19-10-10 21:42

WinAvi MP4 converter werkt bij mij goed. Pixels en fps kan je aanpassen, srt toevoegen. Met ondertitel 1u - 1,5u (avi bestand van rond de 1GB) zonder ondertitel is het ongeveer een half uur omzetten.

Bunny 18-11-10 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Franknnn (Bericht 588502)
WinAvi MP4 converter werkt bij mij goed. Pixels en fps kan je aanpassen, srt toevoegen. Met ondertitel 1u - 1,5u (avi bestand van rond de 1GB) zonder ondertitel is het ongeveer een half uur omzetten.

Half uur?? Bij mij duurt het max 5-10 min...
Op mijn oude, overvolle PC deed hij er zelfs geen half uur over.

On-topic:
Ik ben inderdaad ook heel tevreden met deze converter. Je kan ook in batches (bv hele seizoenen) converteren...

bunzomenge 21-11-10 21:15

Heb zojuist een refurbished 3GS gekregen. Nu kan ik geen filmpjes van mijn eigen website (wmv formaat) meer bekijken, dat kon, zonder dat ik iets moest doen, op mijn in juli gekochte 3GS wel. Wie kan mij verder helpen?

apotheosis 22-11-10 13:58

Als je fims en series en dergelijke download; dan dan doe je dit toch gewoon met de apps vlc,cinexplayer,oplayer etc...??? Via itunes uiteraard, heel makkelijk en een film van 800MB staat er binnen de 1minuut al op je iphone.

wouter1981 22-11-10 14:26

Handbrake kan ik aanraden. Het werkt simpel en doeltreffend.

bunzomenge 22-11-10 16:27

Dit werkt niet. Ik ga naar mijn eigen site, daar staan filmpjes op, en mijn bedoeling is dat ik in het menu een filmpje aanklik en dat het dan op de Iphone zichtbaar wordt. Dat ging met mijn oorspronkelijke Iphone (juli 2010) probleemloos en nu werkt het niet. Ra ra?? Op de gewone PC klik je toch ook het filmpje aan en dan wordt het afgespeeld?

ihansans 25-11-10 17:33

DVDvideosoft free studio is ook freeware met zeer veel mogelijkheden ook inNederlandse taal in te stellen,ook het door Computer Idee aanbevolen programma FORMAT FACTORY werkt goed ook erg veel mogelijkheden.

wouter1981 26-11-10 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bunzomenge (Bericht 603204)
Dit werkt niet. Ik ga naar mijn eigen site, daar staan filmpjes op, en mijn bedoeling is dat ik in het menu een filmpje aanklik en dat het dan op de Iphone zichtbaar wordt. Dat ging met mijn oorspronkelijke Iphone (juli 2010) probleemloos en nu werkt het niet. Ra ra?? Op de gewone PC klik je toch ook het filmpje aan en dan wordt het afgespeeld?


Welk videoformaat heb je gebruikt? H.264?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:00.