//

Audiobooks

Audiobooks discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen, Weet iemand mss hoe ik van het internet gedownloade audiobooks daadwerkelijk bij audiobooks kan krijgen op m'n iphone? het zijn mp3 en mp4 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-02-08, 03:27
WilliamB WilliamB is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 2
Standaard Audiobooks

Hallo mensen,
Weet iemand mss hoe ik van het internet gedownloade audiobooks daadwerkelijk bij audiobooks kan krijgen op m'n iphone? het zijn mp3 en mp4 bestanden en komen gewoon tussen de muziek te staan.. Heb al wat zoekwerk verricht maar kom niet echt verder. Weet iemand hier iets voor? Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten,
Willem
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-02-08, 11:56
Pako Pako is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

Voor zover ik weer zijn audiobooks niets en niets minder dan gewone audiotracks. Of er in de tag nog een verwijzing zit naar book zou overigens best kunnen.
Je hoeft ze echter alleen maar in iTunes in je bibliotheek te zetten, tussen je muziek. iTunes zet ze automatisch in het genre audiobooks (waarschijnlijk door tag?) en vervolgens maak je een map aan iPhone en sleept alle muziek en audiobooks in die map. Laat iTunes vervolgens die map synchroniseren met je iPhone. Je kunt ook los muziek op je iPhone slepen, maar een map aanmaken houdt het overzichtelijker omdat de ruimte op je iPhone beperkt is zul je nog wel eens de inhoud willen aanpassen.
  #3  
Oud 24-02-08, 12:13
k-the-ripper k-the-ripper is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 36
Standaard

Ik doe meestal het volgende:

Converteer bestand naar mp4 (een film ja) - misschien dat converteren naar AAC ook werkt maar ik heb dit ook maar ergens op het net gevonden.
verander de extensie naar m4b
Sleep dit bestand naar itunes en het komt bij audioboeken te staan.

Je kan nu gewoon net als bij een filmbestand op ieder moment stoppen en later weer verdergaan (luisteren) vanaf de plaats waar je gestopt bent.

Laatst gewijzigd door k-the-ripper; 24-02-08 om 12:18.
  #4  
Oud 01-04-08, 23:07
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Standaard

Ik heb nu een aantal audiobestanden in m4a. Ze staan keurig in audioboeken. In mijn iphone staan ook alle hoofdstukken onder de titel van het boek. Maar.....als ik een stuk heb geluisterd en later die dag naar muziek heb geluisterd en s'avonds weer verder wil ihet boek, dan heeft hij niet onthouden waar ik gebleven ben?? Hij onthoudt het wel als ik verder niet naar muziek luister. Maar op deze manier heb je er nog niets aan volgens mij. (dat veranderen van extensie dan). Dan zou je tot je boek uit is geen muziek kunnen luisteren, tenzij je telkens wilt noteren waar je was gebleven. Of ben ik nu te veeleisend? ;-)

Dat zou hij toch wel moeten doen wanneer je de m4b extensie in m4a veranderd?

Kan iemand mij verder helpen?

Groetjes Francis

Laatst gewijzigd door Francis78; 01-04-08 om 23:09.
  #5  
Oud 02-04-08, 21:42
pballeur pballeur is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

ook ik heb vandaag dit probleem onderbonden en met hoofdstukken van 2 uur is dat best een probleem. Iemand hier een oplossing voor?
  #6  
Oud 03-04-08, 00:09
herbie65's schermafbeelding
herbie65 herbie65 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

Gewoon, in iTunes importeren.
Daarna ga je in iTunes naar info, en geef je aan dat het een audiobook is...
  #7  
Oud 04-04-08, 00:50
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Standaard

Ze staan al als audiobook in itunes. Daarom mijn vraag, want volgens mij heb ik alles gedaan zoals het moet. Heb voor de zekerheid bij info gekeken, maar bij genre staat echt audiobooks. Ze staan ook gewoon onder de tab audiobooks.

Iemand nog suggesties?
  #8  
Oud 23-08-08, 21:41
Yash100 Yash100 is offline
• iOS 6.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herbie65 Bekijk bericht
Gewoon, in iTunes importeren.
Daarna ga je in iTunes naar info, en geef je aan dat het een audiobook is...
Waar precies in de sectie Info?
  #9  
Oud 24-08-08, 11:42
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Iemand wat info waar je leuke audiobooks kunt downloaden?
  #10  
Oud 30-09-08, 21:18
wowbagger wowbagger is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Standaard

Ik kan sinds de update naar 2.1 (16g 3g) de audiobooks niet meer beluisteren. Iedere keer als ik onder "meer" op Audioboek klik wordt de Ipod afgesloten en keer je terug naar het beginscherm. Iemand anders ook dit probleem. Betreft dus niet de audiobooks die onder " muziek" zijn gesorteerd! De Itouch kent sinds de update exact hetzelfde probleem!
  #11  
Oud 20-09-09, 00:25
Matthijs40 Matthijs40 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

Audioboeken krijg je in deze map door in itunes op de map te klikken en vervolgens op, info- opties en daarna audioboek te selecteren.

Ik zit zelf met de vraag hoe ik de volgorde bij audioboeken die uit verschillende cd's bestaan kan behouden wanneer ik deze verplaats naar de i phone. Kan iemand mij daarbij helpen?

Matthijs
  #12  
Oud 22-09-09, 20:53
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthijs40 Bekijk bericht
Audioboeken krijg je in deze map door in itunes op de map te klikken en vervolgens op, info- opties en daarna audioboek te selecteren.

Ik zit zelf met de vraag hoe ik de volgorde bij audioboeken die uit verschillende cd's bestaan kan behouden wanneer ik deze verplaats naar de i phone. Kan iemand mij daarbij helpen?

Matthijs
Ik ben hier gister toevallig zelf mee bezig geweest. Vind het zelf makkelijker als een audioboek uit 1 bestand bestaat. Ik vink dan aan bij info dat hij moet onthouden waar hij gebleven is en dat werkt super. Ik had van 1 boek 6 bestanden en die in winrar gecomprimeerd tot 1 heel bestand. daarna de extensie .zip verandert in .mp3 en in itunes bij info opgeslagen dat het een audioboek is en geen muziekfile. Dan verschijnt hij automatisch in audiobooks in itunes en vanuit daar kun je nog een illustratie toevoegen.
  #13  
Oud 11-10-09, 01:48
sebastianmol sebastianmol is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Hello! Ik heb ook een probleem met audiobooks en hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb er zojuist twee gekocht en gedownload. Toen ik ze naar mijn iphone wilde slepen, maakte ie wel een mapje audiobooks aan, maar de boeken zelf zette ie er niet in.

Ik krijg de boeken, die wel afgebeeld staan met cover, niet gesleept en ook niet afgespeeld op de laptop. Dan zegt ie dat ik de computer moet machtigen (wat ik al gedaan heb), dan vul ik mijn wachtwoord in en zegt ie dat de computer al gemachtigd is. Ook daarna kan ik de boeken nie afspelen en nie op de Iphone zetten nie ;-(

Heb de boeken overigens getagd als muziek, maar ook dan krijg ik ze niet versleept en afgespeeld...

Wie o wie kan me helpen?

Groeten,

Sebastian
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muziek: Geluid audiobooks en audiopodcasts vertraagd, wat te doen?! mireille123 Muziek, foto & video 2 11-05-10 16:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:18.