iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foto: Na Ziphone geen Camera en Foto's meer (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/7425-na-ziphone-geen-camera-foto-s-meer.html)

roco 14-02-08 19:01

Na Ziphone geen Camera en Foto's meer
 
Ik heb eerst mijn Iphone 112 OTB hersteld naar 113 via Itunes en daarna met Ziphone 2.0 weer gejaibreaked en geactiveerd, daarna gesynchroniseerd met Itunes. Heb nu alles weer terug in mijn Iphone, maar nu crashed de Camera en het bekijken van foto's + film :confused: De foto's (downloads) kan ik wel bekijken bij settings/ wallpapers maar dat is het dan

topke 14-02-08 19:38

Probeer eens te herstellen en opnieuw te jailbreaken en te activeren, maar erna ook eens te unlocken..

Stiruam 14-02-08 19:46

Wel een erg vreemd probleem... Volgens mij gaat er iets fout met de Camdrivers... Ik blijf nog even op Dev3 denk ik :p

Greetz, Stiruam

roco 14-02-08 20:13

Topke,
Dat heb ik al eens gedaan maar dan blijf ik met een apple logo zitten ... en zit ie vast, ik kan dan alleen nog weer herstellen naar 113, ook herstellen naar 112 of 111 gaat niet. Hiervoor werkte ik met een Stealthsim op 113 update van 112, daar ging alles goed behalve YouTube, die heeft heel even gewerkt en daarna nooit weer. Mijn Iphone is van week 47 2007

roco 14-02-08 21:35

Heb verder zitten zoeken en ook settings/General /about crashed ... vreemd... iemand advies ?

Zwollenaar 14-02-08 23:28

Ik weet niet of dit er helemaal aan gerelateerd is, maar ik heb m`n 1.1.2 OTB ook met ZiPhone gejailbreakt/unlocked. Daarna via de devteam methode geupgrade naar 1.1.3 en als ik nu een foto maak komt hij niet in de multimedia map te staan. al staat hij wel als klein plaatje bij "camera roll" erg vreemd :S

roco 15-02-08 15:58

Het lijkt erop dat diverse programma, unlock methodes etc elkaar in de weg zitten ... denk er sterk aan om eens te virginizen ( weet iemand de beste methode want hier lees ik diverse oplossingen voor in diverse forums) dan restoren met Itunes naar 113 .. Heb ik na Ziphone nog wel bootloader 4.6 of is ie gedowngraded naar 3.9 ? en daarna weer Ziphone draaien .. duimen maar weer

Frank88 16-02-08 15:13

nadat ik via ziphone naar 1.1.3 ben gegaan doet mijn camera het ook niet meer. elke foto die ik maak is zwart.

Zwollenaar 19-02-08 23:35

Is er al iemand die er wat op gevonden heeft? Het begint me nu toch wel te irriteren namelijk :P

yingie 20-02-08 00:13

even op ziphone.org kijken naar wat tips van Zibri zelf. Heeft mij in elk geval enorm geholpen.

Wat ik in elk geval aanraad: gebruik de laatste versie van ZiPhone! Verder: zet je iPhone via ZiPhone in DFU-mode en herstel vervolgens via iTunes naar FW 1.1.3. Vink vervolgens in ZiPhone weer jailbreak, activate én unlock aan (ik raad aan om ze alledrie aan te vinken, want je iPhone is als het goed is locked na een herstel) en gaan met die banaan! Heb je daarna nog steeds problemen, gewoon herhalen. Het hele proces duurt niet meer dan een kwartier ofzo.

Over de bootloader: die hoef je niet te downgraden dus met ZiPhone kun je jailbreaken/activeren/unlocken met je bootloader 4.6 intact. Wel is het zo (blijkbaar) dat 1.1.3 het beste werkt met bootloader 3.9. Maar daarover is een draadje elders op dit forum. In deze link heel duidelijke uitleg: iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone with ZiPhone GUI (Windows)

Maar kijk ook in elk geval ff op de blog van Zibri.

Zwollenaar 21-02-08 01:44

Heel erg bedankt! Mijn fout was dat ik steeds m`n 1.1.3 backup terugzette van de Dev-team upgrade. Alleen volgens Zibri`s blog is die anders dan de originele backup en kunnen daardoor problemen ontstaan, wat bij mij dus het geval was. Bedankt voor je hulp!

herbie65 21-02-08 18:02

Het probleem van de camera die alleen nog maar zwarte foto's maakt (en als je de filmrol bekijkt witte previews) is als volgt op te lossen:
- verwijder de hele inhoud (2 mappen met files) van: private/var/mobile/Media/DCIM
- Evt eerst een backup maken, want je raakt dan de foto's die er al in stonden kwijt.
- herstart de iPhone.
- start camera, en maak een foto.
- Als het goed is heeft hij nu de foto bewaart.
- Als je nu hier: private/var/mobile/Media/DCIM kijkt, zul je zien dat heeft hij nieuwe mappen gemaakt heeft.
- zet evt je oude foto's terug.

Succes!!

febe 11-03-08 19:59

Ik kom er net achter dat ik hetzelfde probleem heb als hierboven beschreven is. Ben in diverse draadjes hetzelfde probleem tegengekomen maar heb de oplossing nog niet kunnen vinden. De methode van Herbie werkt bij mij iig ook niet.
Het probleem:
Wanneer ik een foto maakt lijkt de camera prima te werken, maar wanneer ik dan de foto in de filmrol wil bekijken, zie ik slechts een wit vakje. Bij openen daarvan zie ik alleen een zwart vlak. Iemand al een oplossing gevonden?

Ik ben vorige week met ZiPhone 2.5 en 2.3 naar fw 1.1.4 gegaan, maar weet niet of het probleem daarvoor of daarna is ontstaan (maak niet zoveel foto's, daarvoor heb ik een digitale camera, maar ik wilde een screenshot maken van mijn sp....)

yingie 11-03-08 23:50

Febe, misschien als je gewoon de post boven je leest...;)

herbie65 12-03-08 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door febe (Bericht 80164)
Ik kom er net achter dat ik hetzelfde probleem heb als hierboven beschreven is. Ben in diverse draadjes hetzelfde probleem tegengekomen maar heb de oplossing nog niet kunnen vinden. De methode van Herbie werkt bij mij iig ook niet.
Het probleem:
Wanneer ik een foto maakt lijkt de camera prima te werken, maar wanneer ik dan de foto in de filmrol wil bekijken, zie ik slechts een wit vakje. Bij openen daarvan zie ik alleen een zwart vlak. Iemand al een oplossing gevonden?

Ik ben vorige week met ZiPhone 2.5 en 2.3 naar fw 1.1.4 gegaan, maar weet niet of het probleem daarvoor of daarna is ontstaan (maak niet zoveel foto's, daarvoor heb ik een digitale camera, maar ik wilde een screenshot maken van mijn sp....)

vreemd dat mijn methode niet werkt.....
Wel precies lezen en ALLE stappen uitvoeren (ook het herstarten)
dan werkt het geheid!
of deze:

Citaat:

herbie65 zegt:
maart 11th, 2008 op 16:04

Probleem:
geen foto’s kunnen maken met de camera:

Oplossing:
chown -R mobile:mobile /var/mobile/Media/DCIM

febe 12-03-08 08:43

@yingbie:

als je mijn post leest, zie je dat ik de post erboven ook heb gelezen ;)

@Herbie

ik heb alle stappen zeer nauwkeurig opgevolgd in de post die jij boven de mijne plaatste. Maar jouw laatste post zal ik vanmiddag na mijn werk nog eens doornemen.

yingie 12-03-08 10:20

:rolleyes: zag het toen op 'verstuur' klikte, haha. Maar hoop dat je eruit komt.

TheDarkNight 12-03-08 22:48

Ik had eerst ook het probleem dat ie crashte na het bekijken van een foto. K heb de stappen van herbie65 gedaan, en nu geen problemen meer. Bedankt! :cool:

Frank88 12-03-08 23:11

ik heb het probleem dat hij niet meer mijn foto's laat zijn bij sommige contactpersonen, waarbij ik foto heb geplaatst. ik weer opnieuw foto's geplaatst bij personen maar werkt nog steeds niet.
zodra ik de iphone herstart is de foto opeens verdwenen, heel vreemd

roco 14-03-08 23:30

Nadat ik 2 weken lange het probleem heb gehad, was het plotseling opgelost .. ik heb niets gedaan !! ( ik was voor zaken in het buitenland). Alles werkt nu naar behoren, geen crashes meer en de Iphone is nu zelfs zeer stabiel .. Met de Stealthchip had ik veel problemen .. vreemd ..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:56.