iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Muziek: iphone geeft ruis op autoradio (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/74393-iphone-geeft-ruis-op-autoradio.html)

mycuh 08-10-10 21:03

iphone geeft ruis op autoradio
 
Hallo iphonekenners!

Ik heb altijd mijn ipod via de AUX ingang op mijn autoradio gehad en dat ging hartstikke goed.
Maar nu doe ik hetzelfde met m'n iphone 4 en daar zit heel veel achtergrond ruis en een vervelend gepiep bij, alsof ik met marsmannetjes zit te bellen ofzo..
heeeeeel irritant!!!

Heeft iemand een tip om dit te verhelpen? Ik hoop het want ik word er heel kriegel van!

MrSparco 10-10-10 14:36

Net hetzelfde probleem! Zeer lastig! Mijn broer heeft ook een 4 en daar is het idem dito. Als je een gewone hoofdtelefoon gebruikt gaat het perfect! Ik hoop dat iemand een oplossing heeft!

Guidj 02-11-10 19:13

Ik ondervind hetzelfde probleem.. was er zelfs voor naar de Mini garage gegaan. Ze hadden daar uitgebreid zitten testen en hadden ook een eigen ipod nano gebruikt enzo.. niks van problemen te ondervinden. Echt zwaar ***** dit :(

Guidj 02-11-10 19:35

als je zoekt op internet kom je op meerdere forums.. Apple - Support - Discussions - Poor sound quality when using iPhone 4 ... bijvoorbeeld!! een carkit ertussen van tom tom of belkin zou moeten helpen. Wat ook een oplossing kan zijn is een kabel die je via de dock out aansluit en die verloopt in een stereo jack 3.5mm!! Weet iemand waar ik deze kabel kan bestellen? Fiio apple connector to 3.5mm DIE moeten we hebben..

Guidj 02-11-10 19:50

Ik heb daarnet de FIIO L1 LINE-OUT CABLE FOR IPOD besteld via hifitogo.com deze kabel zou het probleem moeten verhelpen. Bijkomend voordeel is dat de aansluiting nu via de dock gaat en daardoor dus ook harder zal gaan!

cubesten 03-11-10 05:58

Of eerst in een dock zetten zoals bij de iphone 2g werd meegeleverd, of bluetooth?

Paradise 03-11-10 13:11

Heb je je iPhone ook aangesloten op de voeding vanuit de auto? Dan kan een zogeheten 'aardlus' namelijk het probleem zijn. Je hoort dan een piep op je aux-ingang die hoger wordt naarmate je meer toeren maakt. Ik heb hetzelfde probleem gehad en dit opgelost met een groundloopisolator; zoiets:

Ground Loop Isolator Prima budget 'help ik heb brom' apparaatje (New Line)

Je plaatst deze tussen je koptelefoonuitgang (of aux uitgang van je dock, bijvb tomtom) en de aux ingang van je radio. Ik had niet verwacht dat het zou werken, maar dat doet het wel. ;)

Roogr 04-11-10 21:33

Ik hoorde kraakjes in mijn nummers toen ik hem afspeelde op USB op de autoradio. Dit wordt als het goed is opgelost in 4.2 dus ik ben heel blij.
Zie ook Apple - Support - Discussions - Static when playing music via USB in ... d

Dus allemaal wachten tot 4.2 uit is!! Deze week! En wachten met dingen bestellen, zoals kabeltjes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:51.