iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foto's iPhone 4 met flits geeft blauwe foto (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/75039-foto-s-iphone-4-flits-geeft-blauwe-foto.html)

Nicole90 13-10-10 23:48

Foto's iPhone 4 met flits geeft blauwe foto
 
Hey,

Ik heb sinds gister mijn Iphone 4 en net maakte ik de eerste foto's met de flits aan.

Maar wanneer ik een foto maak dan zie je de foto nog wel, maar is hij gewoon bijna helemaal blauw. Je ziet er nog maar weinig doorheen.

Wanneer de flits uit staat maakt hij wel gewoon normale foto's.

Ik heb net een beetje gegoogled, maar kon niet vinden waar het aan lag.

Weet iemand hoe je met de flits aan normale foto's kan maken?

Alvast bedankt!

Nicole

Knidreeg 14-10-10 03:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nicole90 (Bericht 584860)
Hey,

Ik heb sinds gister mijn Iphone 4 en net maakte ik de eerste foto's met de flits aan.

Maar wanneer ik een foto maak dan zie je de foto nog wel, maar is hij gewoon bijna helemaal blauw. Je ziet er nog maar weinig doorheen.

Wanneer de flits uit staat maakt hij wel gewoon normale foto's.

Ik heb net een beetje gegoogled, maar kon niet vinden waar het aan lag.

Weet iemand hoe je met de flits aan normale foto's kan maken?

Alvast bedankt!

Nicole

Aangezien je zegt dat je je iPhone net nieuw hebt:

Heb je het folie dat standaard bij de iPhone wordt geleverd nog op de achterkant zitten? Dit zorgt voor een blauwe gloed over je foto's, doordat de flitser weerkaatst tegen dit folie. Haal hem er eens af. Je kan er bijvoorbeeld een Bodyguardz folie opplakken als je hem toch wilt beschermen, deze heeft het gat voor de camera en flitser er al uit geknipt!

PuDDInG001 14-10-10 11:20

Ja dat had ik ook.
De folie heeft een blauwe kleur erin waardoor de LED weerkaats de lens in en dit dus de blauwe kleur op de foto geeft.

Chrisl 14-10-10 11:34

Als ik in het donker of schemer met de flitser een foto maak heeft hij ook een blauwe gloed, en ik heb geen folie of zo er op zitten..

snousje 14-10-10 13:50

Ik heb dit dus ook. En er zit ook geen folie op.
Weet iemand hoe het kan

sinanyavuz 01-04-11 10:49

Jah ik heb dit ook. Bij mij zit die blauwe gloed over de linkerhelft van de foto's. Dit probleem heb ik niet altijd. Alleen als ik foto's maak in het donker. Ik heb versie 4.2.1, ik vroeg me af of een update dit kan verhelpen. Zo niet, dan maar terugsturen.

Kippeh 14-09-12 16:09

Voor het geval iemand het nog afvraagt.. ik had er zelf ook erg veel last van.. heb zelf een hardcase om m'n iphone.. toen ik deze eraf haalde was de blauwe gloed verdwenen (idd weerkaatsing van het licht tegen de rand van de case aan die vervolgens weer de lens in kwam) Het is zeker geen optie om dit te verhelpen dmv een software update!! Zal eerder aan de lens liggen als het probleem blijft.

corne64 15-09-12 11:32

Ook bij mij is dat probleem er niet zodra ik de flipcover verwijder van mijn iphone.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:14.