//

Carkit + muziek in auto zonder BlueTooth

Carkit + muziek in auto zonder BlueTooth discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Door het bos der carkits kom ik er niet uit en misschien bestaat het gewoon niet. Maar ik ben op zoek een inbouw carkit zonder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-10-10, 09:22
vincentv75 vincentv75 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 17
Standaard Carkit + muziek in auto zonder BlueTooth

Door het bos der carkits kom ik er niet uit en misschien bestaat het gewoon niet.

Maar ik ben op zoek een inbouw carkit zonder BlueTooth waarbij ik ook mijn muziek kan afspelen.

Weet iemand of dit bestaat?

Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-10-10, 10:47
dahar dahar is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 33
Standaard

dus je wilt je muziek door je carkit laten lopen?
met carkit bedoel je toch om handsfree te bellen?
je kan je muziek beter door je autoradio laten lopen lijkt mij.
in mijn geval heb ik een bluetooth autoradio waardoor ik mijn muziek laat lopen en hij fungeert ook als carkit. ik denk dat je meer succes hebt met een geschikte autoradio.

succes
  #3  
Oud 15-10-10, 17:54
vincentv75 vincentv75 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 17
Standaard

Ja, misschien een beetje verwarrende omschrijving.

Ik wil in ieder geval handsfree kunnen bellen waarbij de iPhone in een inbouw-cradle zit en de muziek moet uiteraard via de autoradio. Maar alles dus zonder BlueTooth en de kwaliteit van het bellen en de muziek moet goed zijn.
  #4  
Oud 16-10-10, 23:20
vincentv75 vincentv75 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 17
Standaard

Mmm, weinig reactie... betekent dit dat het niet bestaat?
  #5  
Oud 17-10-10, 11:44
Tjeerds Tjeerds is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 46
Standaard

Kijk hier eens naar: Parrot MKi9200

Heb deze carkit zelf in de auto zitten. Er voor gekozen omdat ie juist zoveel verschillende aansluitmogelijkheden voor muziek heeft.
Of je er ook handsfree mee kan bellen wanneer de iPhone via kabel verbonden is kan ik je (nog) niet zeggen. Krijg a.s. woensdag mijn eerste iPhone, zal daarna wel even kijken.

Zo, en nou maar hopen dat mijn eerste post op dit forum een zinvolle is geweest...
  #6  
Oud 17-10-10, 12:22
RPM RPM is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 19
Standaard

Hoi vincent, ik was naar precies hetzelfde op zoek. Gisteren ben ik langs diverse winkels gegaan om te informeren. Wat bleek? Alle carkits waar je ook muziek via kunt luisteren hebben een bagger kwaliteit. Het beste blijft nog altijd een bluetooth handsfree set + een kabeltje van je iphone naar je radio om muziek af te spelen. Dit heb ik gisteren geinstalleerd in mijn auto en werkt naar wens!
  #7  
Oud 17-10-10, 12:46
Tjeerds Tjeerds is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RPM Bekijk bericht
Wat bleek? Alle carkits waar je ook muziek via kunt luisteren hebben een bagger kwaliteit.
Lekker objectief...

Anyhow, persoonlijk ben ik te spreken over de kwaliteit van het geluid. Natuurlijk niet zoals de B&O thuis maar gewoon goed, tenminste zeker goed genoeg voor in de auto.

De Parrot is overigens niet de goedkoopste (ca. €160) maar een prent voor het handheld bellen kost je niet veel minder.
  #8  
Oud 21-10-10, 11:19
vincentv75 vincentv75 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 17
Standaard

Sorry voor de late reactie, maar ik ontving geen notificatie als iemand op deze thread reageert.

Hee Tjeerds weet je of bellen via de kabel ook lukt? Want dat is mijn laatste hoop op een niet-bluetooth carkit!
  #9  
Oud 21-10-10, 12:49
Tjeerds Tjeerds is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 46
Standaard

Hallo Vincent,

Ik heb gister mijn iPhone ontvangen (yeah yeah), ga hem vandaag even unlocken en zal vandaag of morgen even testen. Laat het z.s.m. weten.
  #10  
Oud 21-10-10, 12:53
vincentv75 vincentv75 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 17
Standaard

Ben benieuwd
  #11  
Oud 21-10-10, 13:29
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vincentv75 Bekijk bericht
Door het bos der carkits kom ik er niet uit en misschien bestaat het gewoon niet.

Maar ik ben op zoek een inbouw carkit zonder BlueTooth waarbij ik ook mijn muziek kan afspelen.

Weet iemand of dit bestaat?

Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen!
Heb een Burry carkit te koop staan: bellen en muziek via bleutooth, leest zelfs smsjes voor. Een burry 9060 music, wegens aankoop andere auto.
  #12  
Oud 21-10-10, 13:34
vincentv75 vincentv75 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 17
Standaard

Dit onderwerp gaat juist om een carkit zonder bluetooth, dus helaas voor mij geen interesse!
  #13  
Oud 21-10-10, 14:23
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vincentv75 Bekijk bericht
Dit onderwerp gaat juist om een carkit zonder bluetooth, dus helaas voor mij geen interesse!
Eventueel alleen om muziek te spelen: Kensington Aux deluxe. Vaste cradlle, aux aansluiting op radie en stuurbediening, maar daar kun je niet mee bellen.
  #14  
Oud 24-10-10, 14:40
nadorst28 nadorst28 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 52
Standaard

Goede muziekkwaliteit loopt altijd via een kabeltje naar je radio, die moet dan wel aux hebben. Het kabeltje kun je gewoon bij de Mediamarkt kopen. Er is er een die ook een 12 volts aansluiting heeft, wordt je iphone meteen opgeladen. Deze kabel haalt de audio uit het brede contact van je iPhone. Je hoeft dus geen hoofdtelefoon aansluiting te gebruiken. Dit heeft als voordeel dat je je audiovolume niet zo achterlijk hoog hoeft. Tot zover de muziek.

Nu wordt je gebeld en moet de muziek gedempt worden. Ik weet niet of de iPhone dat zelf doet, want dat loopt bij mij via de (bluetooth carkit), die ik al had. Een Nokia CK 15W. En voor bellen heeft deze een prima geluids kwaliteit.

Nu kan ik bellen: de radio dimt automatisch. Ik kan navigeren: audio loop wel via de Aux, dus tijdens het navigeren moet hij voor de stem op aux staan. Ik kan muziek luisteren: als ik gebeld word dimt de muziek automatisch.

Het werkt dus uitstekend, alle draden zijn mooi weggewerkt. Er zit een heel goedkoop houdertje op mijn dashbord, als er meer houders beschikbaar komen voor de iPhone4 dan koop ik wellicht nog eens een nieuwe.

Ofwel: schrijf blue tooth niet direct af voor bellen, wel voor muziek, als je goede geluidskwaliteit wilt.

Groeten,
  #15  
Oud 24-10-10, 15:36
Tjeerds Tjeerds is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vincentv75 Bekijk bericht
Ben benieuwd
Helaas, helaas... Bij de Parrot is het nodig om de iPhone via bluetooth te connecten om hem als carkit te gebruiken.
  #16  
Oud 24-10-10, 22:30
vincentv75 vincentv75 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 17
Standaard

Nadorst, ik wil alles via kabels hebben... mijn argument was niet hoofdzakelijk de kwaliteit want anders was jouw oplossing zeker mijn oplossing geworden. Maar bedankt voor de goede uitleg!
  #17  
Oud 24-10-10, 22:35
vincentv75 vincentv75 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 17
Standaard

Jammer Tjeerds, maar ik was er al een beetje bang voor.

Ik was zelf ook al verder gaan kijken en zag dan een eventuele 2e oplossing. Dat is de Tomtom kit, ik denk dat ik dan daar maar voor moet gaan. Alleen loopt de carkit dan niet via de radio, maar via de carkit zelf. De muziek kan je dan wel via een kabeltje.

En omdat je Tomtom er "gratis" bij krijgt, is dit tevens de goedkoopste oplossing. En je hebt optimale ontvanst omdat er een GPS ontvanger in dat ding zelf zit (heb nog een 3G).

Ik laat 'm wel mooi inbouwen, want dat kan sinds kort.. dus geen raamplakker meer.

Thanks voor jullie antwoorden heren!
  #18  
Oud 27-10-10, 17:07
sam070 sam070 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 11
Standaard

tot op heden heb ik ook nog geen oplossing gevonden om alles via de kabel te doen

ik vind de Dension gateway wel heel erg handig.
muziek via de kabel naar je radio, en opladen via de active cradle.
helaas geen carkit ondersteuning dan zou je hem moeten combineren met een blue tooth carkit van Parrot bijvoorbeeld...
  #19  
Oud 28-10-10, 11:04
vincentv75 vincentv75 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 17
Standaard

Lastig verhaal blijkt wel... wel gek, want de iPhone ondersteunt het allemaal wel. Maar niemand blijkt er nog interesse in te hebben vermoed ik of het is te duur om te maken omdat BlueTooth toch een standaard is geworden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bluetooth auto flatsy iPhone accessoires en onderdelen 2 13-07-13 02:11
iPhone in de auto; Parrot of TomTom carkit? de.ruijter iPhone Navigatie 11 20-01-13 21:29
TomTom carkit: bellen over de speakers van de auto aernout Archief 2 02-11-09 16:02
Bluetooth carkit tjtommy iPhone algemeen 0 18-02-09 09:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:19.