iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   foto versturen via bluetooth (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/85945-foto-versturen-via-bluetooth.html)

jeef112 03-03-11 15:59

foto versturen via bluetooth
 
weet iemand hoe ik een foto uit iphone naar een andere gekoppelde apparaat kan versturen?
(bijv: bij HTC kies de de foto, dan menu, dan versturen via bluetooth, dan andere apparaat selecteren, dan versturen)

Bij iPhone krijg ik de optie bluetooth niet.

MAAR

ik krijg ook niet de optie van uploeaden naar bijv Facebook.

wie iemand hieer raad mee?

cube 08-03-11 14:28

Dit is op dit moment niet mogelijk.

Voorheen was er iBluenova, maar die werkt niet meer op firmware 4.0 en hoger...

jeef112 08-03-11 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cube (Bericht 649072)
Dit is op dit moment niet mogelijk.

Voorheen was er iBluenova, maar die werkt niet meer op firmware 4.0 en hoger...


tanx voor je antwoord. Dus iPhone is niet perfect zoals velen beweren. ik mis veel van dit soort handigheidjes en eerste behoeftes....

wouter1981 08-03-11 14:43

Je kunt de foto het beste emailen.

jeef112 08-03-11 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 649083)
Je kunt de foto het beste emailen.

ja, dat had ik al gezien in het menu

glaantje 08-03-11 17:29

Welke handigheidjes en 1e behoeftes mis je nog meer dan?

Ik vind bluetooth bestanden delen btw geen 1e behoefte met een telefoon die internet heeft hoor. Bluetooth 2.1 (wat de iPhone 4 heeft) is sowieso vrij sloom dus niet echt zinvol

jeef112 08-03-11 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 649135)
Welke handigheidjes en 1e behoeftes mis je nog meer dan?

Ik vind bluetooth bestanden delen btw geen 1e behoefte met een telefoon die internet heeft hoor. Bluetooth 2.1 (wat de iPhone 4 heeft) is sowieso vrij sloom dus niet echt zinvol


wat ik nog meer mis is bijv: als ik een foto selecteer en die wil mailen dan zet ie het gelijk op in de mail (hetgeen erg goed is) maar als ik met dezelfde mail een 2e foto wil toevoegen en sturen dan lukt het niet.

wat nog meer: ik wil via mijn iPhone een aantal foto's in een andere map of categorie zetten. dat lukt niet. ik moet het perse via iTunes doen?

zo heb ik nog meer dingen waar ik tegen aan loop. of zit ik er helemaal naast?? :)

Guest-20180925190238 08-03-11 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 649135)
Welke handigheidjes en 1e behoeftes mis je nog meer dan?

Ik vind bluetooth bestanden delen btw geen 1e behoefte met een telefoon die internet heeft hoor. Bluetooth 2.1 (wat de iPhone 4 heeft) is sowieso vrij sloom dus niet echt zinvol

Ik begrijp het woord "sloom" niet zo goed, maar ik ga er van uit dat het iets met snelheid te maken heeft.

Bluetooth 2.1 + EDR (Enhanced Data Rate) is op de iPhone even snel (of traag) als bij om het even welke ander BT 2.1 + EDR apparaat namelijk 3 Mbit/s, in de praktijk door interferentie op 2.4 Ghz eerder 2.1 Mbit/s.

glaantje 08-03-11 19:04

Ja ik bedoel traag met sloom. In de praktijk maximaal! 2,1mbit/sec, dat is ongeveer 260kbyte/sec. Drama dus. Een paar foto's van een paar MB (zoals een standaard foto van de iPhone 4) duurt eeuwen in de praktijk. Of die snelheid ook echt gehaald wordt betwijfel ik ten zeerste.

@Jeef je kan die foto's selecteren in je fotorol door op het pijltje rechtsbovenin te drukken, dan de foto's die je wil versturen aanvinken en met Deel linkonderin mailen in een nieuwe mail.
Wat je zo ook kan doen is de foto's selecteren, kopiëren en dan handmatig in een mailtje plakken (bijv voor als je al een mail hebt opgesteld wat je zegt).

De foto's in je fotorol zijn foto's die van de interne camera komen. Die kun je inderdaad niet handig in mapjes zetten, omdat je dan het onderscheid verliest tussen die foto's en foto's die je vanaf je harde schijf erop zet. De reden hiervoor is dat een reservekopie van je telefoon dan ook de foto's bevat die je met de iPhone hebt gemaakt, die andere foto's heb je er van een externe bron opgezet dus daar heb je (normaal gesproken) nog een backup van als er iets fout gaat met je iPhone.
Vind ik zelf ook niet de fijnste oplossing inderdaad, maar het heeft een reden. ;)

Nog meer dingen die ik misschien kan verduidelijken voor je of een oplossing geven? :)

jeef112 08-03-11 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 649159)
Ja ik bedoel traag met sloom. In de praktijk maximaal! 2,1mbit/sec, dat is ongeveer 260kbyte/sec. Drama dus. Een paar foto's van een paar MB (zoals een standaard foto van de iPhone 4) duurt eeuwen in de praktijk. Of die snelheid ook echt gehaald wordt betwijfel ik ten zeerste.

@Jeef je kan die foto's selecteren in je fotorol door op het pijltje rechtsbovenin te drukken, dan de foto's die je wil versturen aanvinken en met Deel linkonderin mailen in een nieuwe mail.
Wat je zo ook kan doen is de foto's selecteren, kopiëren en dan handmatig in een mailtje plakken (bijv voor als je al een mail hebt opgesteld wat je zegt).

De foto's in je fotorol zijn foto's die van de interne camera komen. Die kun je inderdaad niet handig in mapjes zetten, omdat je dan het onderscheid verliest tussen die foto's en foto's die je vanaf je harde schijf erop zet. De reden hiervoor is dat een reservekopie van je telefoon dan ook de foto's bevat die je met de iPhone hebt gemaakt, die andere foto's heb je er van een externe bron opgezet dus daar heb je (normaal gesproken) nog een backup van als er iets fout gaat met je iPhone.
Vind ik zelf ook niet de fijnste oplossing inderdaad, maar het heeft een reden. ;)

Nog meer dingen die ik misschien kan verduidelijken voor je of een oplossing geven? :)


Hee kerel; echt te gek man!!
Ik had het pijltje rechtsboven gemist en het aanvinken ook!!! dit zocht ik nou juist. HEEEEL erg bedankt!

Ik ga je zeker binnekort weer lastig vragen. Nu schiet mij niets binnen maar ik heb echt veel dingen/vragen :d

jeef112 08-03-11 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 649159)
Ja ik bedoel traag met sloom. In de praktijk maximaal! 2,1mbit/sec, dat is ongeveer 260kbyte/sec. Drama dus. Een paar foto's van een paar MB (zoals een standaard foto van de iPhone 4) duurt eeuwen in de praktijk. Of die snelheid ook echt gehaald wordt betwijfel ik ten zeerste.

@Jeef je kan die foto's selecteren in je fotorol door op het pijltje rechtsbovenin te drukken, dan de foto's die je wil versturen aanvinken en met Deel linkonderin mailen in een nieuwe mail.
Wat je zo ook kan doen is de foto's selecteren, kopiëren en dan handmatig in een mailtje plakken (bijv voor als je al een mail hebt opgesteld wat je zegt).

De foto's in je fotorol zijn foto's die van de interne camera komen. Die kun je inderdaad niet handig in mapjes zetten, omdat je dan het onderscheid verliest tussen die foto's en foto's die je vanaf je harde schijf erop zet. De reden hiervoor is dat een reservekopie van je telefoon dan ook de foto's bevat die je met de iPhone hebt gemaakt, die andere foto's heb je er van een externe bron opgezet dus daar heb je (normaal gesproken) nog een backup van als er iets fout gaat met je iPhone.
Vind ik zelf ook niet de fijnste oplossing inderdaad, maar het heeft een reden. ;)

Nog meer dingen die ik misschien kan verduidelijken voor je of een oplossing geven? :)


O ja; bij gesprekslijst; bij "Recent" dus recente oproepen zou ik een aantal van de oproepen willen wissen maar zover ik weer kun je alleen alles wissen. Klopt dat of zie ik weer iets over het hoofd.

glaantje 08-03-11 21:03

Ah ja das idd nog een mooie wat nodig in iOS ingebouwd moet worden!

In Cydia heb je daar een applicatie voor Recent/CallLog Delete
Kost alleen wel $1,49 maar doet precies wat je wil. Beter als dat standaard kan idd :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:51.