iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Video: MacOs gebruikers gebruike submerge om ondertitels aan hun avi etc toe te voegen. (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/8978-macos-gebruikers-gebruike-submerge-om-ondertitels-avi-etc-toe-voegen.html)

Michael 08-03-08 13:06

MacOs gebruikers gebruike submerge om ondertitels aan hun avi etc toe te voegen.
 
Er is een programma voor de Mac om op een eenvoudige manier ondertitels (srt) toe te voegen. Het programma het submerge en kan je hier downloaden - Submerge Het is shareware en kost ongeveer 7 euro. Als je de ondertitels hebt toegevoegd kan je daarna kiezen om de exporteren naar ipod iphone appleTV of gewoon als avi mov divx. Mac gebruikers die ook een turbo 264 hebben hebben nog meer geluk want submerge maakt gebruik van de turbo als hij de avi omzet naar ipod iphone appleTV automatisch gebruik van de turbo 264 als deze aan je Mac hangt.
Ben je opzoek naar ondertitels is dit een goede site om de goede ondertitels te vinden Movies - subtitles for divx and dvd movies in many languages

Stiruam 08-03-08 13:11

Hehe ok handig :p echter apple heeft in 1.1.3 support voor niet ingebrande subtitles toegevoegt toch (dus dat je van subs kan veranderen op de iPhone)? Daar heb ik eigenlijk nogsteeds niets van gehoort? Weet je ook toevallig hoe dat zit :p

Greetz, Stiruam

Michael 08-03-08 13:21

Nee nog niks van gemerkt Dat het werkt
Zit wel in itunes maar volgens mij alleen voor huur en koop films uit itunes en dat hebben wij nog niet

Guest-20210226115605 08-03-08 19:53

Submerge is een erg fijn programma gebruik het al een tijdje.

Echter ik vind nergens een programma waarmee je makkelijk bij een .mp4 bestand hoofdstukken kunt toevoegen?

Wie heeft daar een makkelijk programma voor? En het liefst voor de Mac.

Michael 08-03-08 20:02

Wat bedoel je met hoofdstukken toevoegen?

Guest-20210226115605 08-03-08 20:15

Om makkelijker te navigeren op de iPhone door een videobestand.
Hoofdstukken zijn erg makkelijk bij een muziek dvd.

Stiruam 08-03-08 20:24

Nja als je de orginele DVD (geen avi,mpeg) hebt kan je Handbrake gebruiken die voegt hoofdstukken toe...

Greetz, Stiruam

Guest-20210226115605 09-03-08 01:03

Ik heb het over een mp4 bestand en met een dvd gaat dit vaak niet op bij Handbrake wegens de beveiliging!

macfreaker 09-03-08 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrJvG (Bericht 78754)
Ik heb het over een mp4 bestand en met een dvd gaat dit vaak niet op bij Handbrake wegens de beveiliging!

Daarvoor zijn wel andere (die ik hier niet noem) programmas uit.

Michael 09-03-08 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 78786)
Daarvoor zijn wel andere (die ik hier niet noem) programmas uit.

En waarom zou je die hier niet noemen?

macfreaker 09-03-08 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 78795)
En waarom zou je die hier niet noemen?

Ik dacht dat illegale zaken hier verboden zijn ?
En aangezien dat er over beveiliging wordt gesproken is het toch illegaal of ben ik nu mis ?

Michael 09-03-08 11:43

Je hoeft geen site door te geven maar je mag wel een naam van een programma geven. Laat de gebruiker zelf maar googlen

Guest-20210226115605 09-03-08 14:56

Er is niks illegaals aan om voor eigen gebruik een kopie van een film te maken. Maar goed weer iemand een programma om bij een MP4 beatand hoofdstukken toe te voegen?

UPDATE:
Ik heb eindelijk een handig en gratis programma hiervoor gevonden!
Met Metadata Hooteanny kun je makkelijk hoofdstukken aan een mp4 bestand toevoegen, zodat je op de iPhone makkelijker door een video kan navigeren.

Check it out!

JMS 24-03-08 23:14

klopt het dat je geen geluid krijgt als je de trail versie gebruikt?

Edit: Het is niet alleen in de trail maar ook in de gekochte versie. Enig idee? anders raadpleeg ik submerge wel.

Edit 2: Ik ben er al uit, iets verder kijken dan je neus lang is. Je moet nog het programma Perian installeren.

Osmonicar 22-12-08 11:24

roadmovie is het juiste programma.

Buur 22-12-08 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrJvG (Bericht 78754)
Ik heb het over een mp4 bestand en met een dvd gaat dit vaak niet op bij Handbrake wegens de beveiliging!

Rippen van de beveiliging van in eigen beheer zijnde DVDs kan met MacTheRipper. Volgens de NL wet is het geheel legaal om een kopie te mogen maken daarvan. En dus mag er ook hier over gesproken worden. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:45.