iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Video: Hoe film op iPhone krijgen? (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/979-film-op-iphone-krijgen.html)

Luvlektrik 18-08-08 20:26

Wat is de beste resolutie voor video op de iPhone?
Ik heb m'n iPhone binnen een week maar heb al heel wat dvd's omgezet naar iPhone 480x320 formaat. Is dat het beste formaat of raden jullie mij een beter formaat aan?

stvh 18-08-08 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luvlektrik (Bericht 171822)
Wat is de beste resolutie voor video op de iPhone?
Ik heb m'n iPhone binnen een week maar heb al heel wat dvd's omgezet naar iPhone 480x320 formaat. Is dat het beste formaat of raden jullie mij een beter formaat aan?

Volgens het prog. Handbrake is dit "480 - 192"

Ik heb dit al een paar maal gedaan en komt prima over op iPhone.

Yamato 22-08-08 15:04

en hoe heb je die map in Itunes dan aangemaakt?
Groet,
Yamanto

stvh 22-08-08 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yamato (Bericht 175249)
en hoe heb je die map in Itunes dan aangemaakt?
Groet,
Yamanto

Het is geen map maar een filmbestand dat je na converteren (in Handbrake of een ander programma), in iTunes plaatst onder "Films".
Het filmbestand is een MPEG-4 bestand met extensie " m4v " of " mp4 "

PearLRoX 18-01-09 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M.Sergio (Bericht 43393)
Ok, en als je nu de bestanden hebt geconverteerd, hoe krijg je het geconverteerde bestand naar je iphone? Dus hoe krijg je het bestand te zien in itunes?

Edit:
Gevonden. Zal de vraag nog even zelf beandwoorden.
-Open itunes
-Sleep de geconverteerde bestanden naar library/movies
-Klik op Divices/ xxxx iphone
-Klik op tabblad video
-Selecteer te syncen bestanden bij movies
-Sync

en hoe bekijkje die nu op de iphone ?? Heb ook al een film erop staan maar vind geen video player

stvh 18-01-09 23:33

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PearLRoX (Bericht 245618)
en hoe bekijkje die nu op de iphone ?? Heb ook al een film erop staan maar vind geen video player

Op je iPhone rechts onderaan op iPod klikken. Vervolgens heb je onderaan 5 verschillende menus. Klik op Video en daar heb je ze.

De uitleg die Sergio opgeeft is een omweg.
Je sleept je films voor de iPhone naar de map Films in iTunes dan synchroniseren en je films staan op de iPhone.

Lucien1966 19-01-09 03:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ajacied007 (Bericht 56529)
Ik heb zo'n programmaatje die direct converteerd naar iphone formaat, werkt perfect!
Hij kan ook meerdere films tegelijk converteren enzo..

Ik heb al m'n gedownloade films op me iphone staan zoals american gangster, borat, simsons afleveringen en ga zo maar door :D
Wil wel sturen hoor via mail ofzo..

en hoe heet dat programmaatje?

PearLRoX 19-01-09 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stvh (Bericht 245735)
Op je iPhone rechts onderaan op iPod klikken. Vervolgens heb je onderaan 5 verschillende menus. Klik op Video en daar heb je ze.

De uitleg die Sergio opgeeft is een omweg.
Je sleept je films voor de iPhone naar de map Films in iTunes dan synchroniseren en je films staan op de iPhone.

haha,simpel duz :D Ja sry heb nog niet zo lang mn iPhone ;) thxx ;)

rikfrombelgium 19-01-09 18:26

de miserie met de iphone is dat hij de meeste videoformaten niet ondersteunt, heel vaak als ik iets heb gedownload voor op m'n iphone dat deze het niet kan lezen. Videora is een gratis programma dat zeer snel je filmpje converteert, grootte aanpast, kwaliteit en meteen ook alles in je itunes zet zodat je enkel moet sync'en.

spf.iphone 21-01-09 16:12

Als je nu bij een nieuws server een film vind/zoekt kijk dan gewoon of er iphone in de naam staat... vind je ook gewoon alle films/series...

Haagze sf2 18-02-09 21:50

wat doe ik dan in ....naam verkeerd.
ze staan bij me itunes liberary onder films
ze zijn h.264 formaat.
maar als nog sync hij ze niet! :S

Kim72 28-02-09 20:03

Ik krijg de film (keurig in MP4 format) niet versleept naar mijn I tunes bieb....??? Snap er niets van want met muziek is het geen probleem, dan voeg ik een bestandje of hele map toe aan mn bieb en daarna synchroniseer ik, klaar is kees. Begrijp niet waarom het met de film niet lukt... :-( iemand advies?

Gilliam 28-02-09 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim72 (Bericht 261536)
Ik krijg de film (keurig in MP4 format) niet versleept naar mijn I tunes bieb....??? Snap er niets van want met muziek is het geen probleem, dan voeg ik een bestandje of hele map toe aan mn bieb en daarna synchroniseer ik, klaar is kees. Begrijp niet waarom het met de film niet lukt... :-( iemand advies?

Heb je het bestand wel geconverteerd? Als je .mp4 achter iets plakt is het niet automatisch een .mp4 bestand.

Kim72 28-02-09 22:42

Ja, keurig met een converter geconverteerd :-)

merijnvld 02-03-09 20:48

Wie O wie kan mij op het volgende een antwoord geven. Ik zet dvd's om met het programma ideal dvd to ipod, alleen maakt hij van een dvd een mp4 bestand van 0,73 GB. Op zich niet heel groot en erg, maar ik heb hiervoor ooit een programma gehad, en weet niet meer welke, die een dvd omzette naar ongeveer 250 MB, dus dan kan ik er nog meer opzetten.

stvh 03-03-09 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim72 (Bericht 261593)
Ja, keurig met een converter geconverteerd :-)

Met welk programma?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door merijnvld (Bericht 262286)
Wie O wie kan mij op het volgende een antwoord geven. Ik zet dvd's om met het programma ideal dvd to ipod, alleen maakt hij van een dvd een mp4 bestand van 0,73 GB. Op zich niet heel groot en erg, maar ik heb hiervoor ooit een programma gehad, en weet niet meer welke, die een dvd omzette naar ongeveer 250 MB, dus dan kan ik er nog meer opzetten.

Met ideal dvd to ipod kan je het profiel aanpassen zodat je de kwaliteit (video bitrate) verminderd.

apotheosis 04-03-09 12:58

Ik download eerst een film van bv 800mb dan uitpakken natuurlijk met winrar en dan gebruik ik dvd fabdecrypter om zo naar de iphone over te zetten maar duurd wel een tijdje.Maar werkt perfect.

iPhoneChilly 04-03-09 13:38

Zelf gebruik ik Total Video Converter (niet gratis), waarmee je hem kan omzetten naar iPhone formaat. Handige feature is dat als je een (kloppende) ondertiteling hebt, deze er bij in kunt bakken.

(voor Windows trouwens)

Luciano- 05-03-09 19:11

Ik heb VLC player gedownload. en geprobeerd het te converteren van een .avi file naar MPEG 4 /MPG 4 , maar als ik ale stappen doorloop dan converteerd hij wel naar mpg4 maar dan is het bestand maar 4kb?
Wat doe ik fout?
graag hulp zodat ik prison break season 4 eindelijk kan beginnen te kijken (A)

bedankt

DeBaas 08-03-09 20:47

Kan iemand mij helpen? Ik zoek een goed gratis programma om films te converteren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:14.