//

Problemen met je iPhone: lees dit

Problemen met je iPhone: lees dit discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iPhone gebruikers, De Iphone is een erg mooi toestel, maar het brengt soms ook wat software problemen met zich mee. Vaak ontstaan problemen na ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-09-09, 21:18
juliantomoriati juliantomoriati is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Leidschendam
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar juliantomoriati
Standaard Problemen met je iPhone: lees dit

Beste iPhone gebruikers,

De Iphone is een erg mooi toestel, maar het brengt soms ook wat software problemen met zich mee. Vaak ontstaan problemen na een nieuwe firmware update. Bekende problemen na een firmware update zijn:

- iPhone gaat niet automatisch in sluimer/sleep stand
- iPhone wordt erg warm
- Batterij loopt snel leeg
- De iPhone wordt trager
- Geen Wi-Fi verbinding kunnen leggen
- Geen 3G/2G bereik
- Sliden werkt niet naar behoren of helemaal niet
- de iPhone valt ineens uit
- Na het starten van een app komt je iPhone weer terug Homescreen

Mochten een van deze, of meerdere, problemen zich voordoen dan wil het volgende wel eens helpen:

Vaak ligt de fout ergens in de reservekopie. Je kan in iTunes je iPhone herstellen. Start iTunes en sluit je iPhone aan. In het venster "Samenvatting" zie je de knop "Herstel" Druk hierop. Volg de stappen en zodra iTunes vraagt om je reservekopie terug te zetten kies je hier niet voor.

Een tweede optie die bij veel iPhone gebruikers al heeft geholpen is je iPhone herstellen als nieuwe iPhone.

Klik wederom op Herstel in het venster Samenvatting. De computer geeft aan dat die je iPhone aan het voorbereiden in om te herstellen. Hou echter wel je iPhone in de gaten want op een gegeven moment staat er dat die simlocked is. De Iphone vraagt om een simkaart zonder code. Waar normaal ontgrendel staat moet je sliden om je simcode in te toetsten.

Voer je simcode in. Kort daarna verschijnt er een venster op je computer of je deze iPhone wil instellen als nieuwe iPhone. Kies hiervoor en volg verder gewoon de stappen. Ook bij het herstellen van een nieuwe iphone wordt geen reservekopie teruggezet.

Na deze optie heb je in principe een schone installatie.

LET OP!!!

Voordat je hiermee begint, zorg wel dat je foto's opgeslagen zijn. Smsjes die je dierbaar zijn even opschrijven of nog eens goed doorlezen, want deze ben je kwijt. Je muziek en apps kun je uiteraard weer syncen via iTunes. mocht je online een app spelen, dan zullen je records of vooruitgang waarschijnlijk ook verloren gaan.

Contactgegevens:

Mac gebruikers kunnen hun contactgegevens weer terugzetten op de iPhone door simpel te syncen. Bij Windows gebruikers weet ik niet hoe het gaat. Sla ze voor de zekerheid even op of schrijf ze desnoods op. Mocht het zo zijn dat bij Windows de gegevens ook op een of andere manier terug gezet kunnen worden, post het dan even a.u.b.

Edit:

Zoals Yzord in onderstaande post geschreven heeft, de nieuwste firmware komt dan op je iPhone te staan. dus zolang er nog geen jailbrake is voor OS 3.1 is dit niet interessant voor gebruikers die een jailbrake hebben op hun iPhone

Laatst gewijzigd door juliantomoriati; 12-09-09 om 22:16.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-09-09, 21:25
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Heel leuk alleen wil ik er nog even bij toevoegen dat als je een 3GS hebt, je meteen de 3.1 FW krijgt.
  #3  
Oud 12-09-09, 22:16
juliantomoriati juliantomoriati is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Leidschendam
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar juliantomoriati
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Heel leuk alleen wil ik er nog even bij toevoegen dat als je een 3GS hebt, je meteen de 3.1 FW krijgt.
Bedankt. Dat was ik inderdaad vergeten te vermelden. Ik heb het even in een edit toegevoegd.
  #4  
Oud 12-09-09, 23:26
hanzek hanzek is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

heb zojuist op herstellen gedrukt en alles doorgelopen. Denk dat ik het herstel kopie heb gedaan

Nu ben ik ook al mn programma's kwijt die ik heb gedownload uit de app store.
(heb alleen mn standaard app's)
Ik ze ook niet mee in mn Itunes onder programma's

Weet iemand hoe ik deze kan terug krijgen.
  #5  
Oud 12-09-09, 23:36
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hanzek Bekijk bericht
heb zojuist op herstellen gedrukt en alles doorgelopen. Denk dat ik het herstel kopie heb gedaan

Nu ben ik ook al mn programma's kwijt die ik heb gedownload uit de app store.
(heb alleen mn standaard app's)
Ik ze ook niet mee in mn Itunes onder programma's

Weet iemand hoe ik deze kan terug krijgen.
Gewoon onder zelfde account weer downloaden, dan betaal je niets.
  #6  
Oud 13-09-09, 23:01
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door juliantomoriati Bekijk bericht
Contactgegevens:

Mac gebruikers kunnen hun contactgegevens weer terugzetten op de iPhone door simpel te syncen. Bij Windows gebruikers weet ik niet hoe het gaat. Sla ze voor de zekerheid even op of schrijf ze desnoods op. Mocht het zo zijn dat bij Windows de gegevens ook op een of andere manier terug gezet kunnen worden, post het dan even a.u.b.
Ik ben Windows gebruiker, maar gebruik ook Google (web)technologie.

Mijn iPhone adresboek synchroniseert via Google Sync met Google Contacts. Ik kan mijn contacten na een herstel als nieuwe iPhone (dus) ook via een synchronisatie terugzetten.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #7  
Oud 14-09-09, 04:01
dominiqueske dominiqueske is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Ik ben Windows gebruiker, maar gebruik ook Google (web)technologie.

Mijn iPhone adresboek synchroniseert via Google Sync met Google Contacts. Ik kan mijn contacten na een herstel als nieuwe iPhone (dus) ook via een synchronisatie terugzetten.

Hier hetzelfde. Lijkt dus op MobileMe. Werkt trouwens perfect hier. Synchronisatie is ook heel snel! Binnen 10 sec. Overigens doen wij hetzelfde met de agenda, deze synchroniseert dan met Google kalender. Ideaal!

Om even terug te komen op het onderwerp, je iPhone als nieuwe iPhone instaleren verhelpt inderdaad een aantal problemen. Bij het terugzetten van een reservekopie neem je toch bepaalde dingen over. Hier hebben we hem ook als nieuwe iPhone geïnstalleerd, programma's terug gezet en werkt allemaal een stuk sneller.
  #8  
Oud 15-09-09, 10:53
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door juliantomoriati Bekijk bericht
Beste iPhone gebruikers,

De Iphone is een erg mooi toestel, maar het brengt soms ook wat software problemen met zich mee. Vaak ontstaan problemen na een nieuwe firmware update. Bekende problemen na een firmware update zijn:

- iPhone gaat niet automatisch in sluimer/sleep stand
- iPhone wordt erg warm
- Batterij loopt snel leeg
- De iPhone wordt trager
- Geen Wi-Fi verbinding kunnen leggen
- Geen 3G/2G bereik
- Sliden werkt niet naar behoren of helemaal niet
- de iPhone valt ineens uit
- Na het starten van een app komt je iPhone weer terug Homescreen

Mochten een van deze, of meerdere, problemen zich voordoen dan wil het volgende wel eens helpen:

Vaak ligt de fout ergens in de reservekopie. Je kan in iTunes je iPhone herstellen. Start iTunes en sluit je iPhone aan. In het venster "Samenvatting" zie je de knop "Herstel" Druk hierop. Volg de stappen en zodra iTunes vraagt om je reservekopie terug te zetten kies je hier niet voor.

Een tweede optie die bij veel iPhone gebruikers al heeft geholpen is je iPhone herstellen als nieuwe iPhone.

Klik wederom op Herstel in het venster Samenvatting. De computer geeft aan dat die je iPhone aan het voorbereiden in om te herstellen. Hou echter wel je iPhone in de gaten want op een gegeven moment staat er dat die simlocked is. De Iphone vraagt om een simkaart zonder code. Waar normaal ontgrendel staat moet je sliden om je simcode in te toetsten.

Voer je simcode in. Kort daarna verschijnt er een venster op je computer of je deze iPhone wil instellen als nieuwe iPhone. Kies hiervoor en volg verder gewoon de stappen. Ook bij het herstellen van een nieuwe iphone wordt geen reservekopie teruggezet.

Na deze optie heb je in principe een schone installatie.

LET OP!!!

Voordat je hiermee begint, zorg wel dat je foto's opgeslagen zijn. Smsjes die je dierbaar zijn even opschrijven of nog eens goed doorlezen, want deze ben je kwijt. Je muziek en apps kun je uiteraard weer syncen via iTunes. mocht je online een app spelen, dan zullen je records of vooruitgang waarschijnlijk ook verloren gaan.

Contactgegevens:

Mac gebruikers kunnen hun contactgegevens weer terugzetten op de iPhone door simpel te syncen. Bij Windows gebruikers weet ik niet hoe het gaat. Sla ze voor de zekerheid even op of schrijf ze desnoods op. Mocht het zo zijn dat bij Windows de gegevens ook op een of andere manier terug gezet kunnen worden, post het dan even a.u.b.

Edit:

Zoals Yzord in onderstaande post geschreven heeft, de nieuwste firmware komt dan op je iPhone te staan. dus zolang er nog geen jailbrake is voor OS 3.1 is dit niet interessant voor gebruikers die een jailbrake hebben op hun iPhone
Allemaal mooi, ik heb de oude firmware 3.01 nog op mijn pc, dus via schift-herstel, kan ik deze terug zetten, maar wat met alle programma's ?? Opnieuw JB toepassen ? of kan ik dan reservecopie terugzetten?
  #9  
Oud 15-09-09, 16:04
PDD PDD is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 23
Standaard

al mn contacten kwijt. synchroniseren helpt niet, reservekopie moet ik nog doen?
iemand anders nog suggesties?
  #10  
Oud 02-10-09, 23:23
rebeltje rebeltje is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 10
Standaard suggesties

Op dit moment geen. Wel een advies: zet alles voortaan in outlook, ook agenda en notities. Dit kun je dan in beginscherm synchroniseren in iTunes. Geen reservekopie is dan nog nodig. Kost alleen maar tijd. Zo kun je altijd herstel doen, heel snel, en al je gegevens blijven bewaard en zet je er zo weer op bij het synchroniseren. Reservekopie is waardeloos en daar blijven alle fouten inzitten
  #11  
Oud 03-10-09, 13:00
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PDD Bekijk bericht
al mn contacten kwijt. synchroniseren helpt niet, reservekopie moet ik nog doen?
iemand anders nog suggesties?
In windows kun je je contacten syncen met je windows adresboek. Als je een restore uitvoerd, staan je contacten nog in je windows adresboek als het goed is. Dus als je in iTunes aangeeft dat je je contacten wilt syncen, zouden je contacten weer op je iphone moeten staan.
  #12  
Oud 03-10-09, 15:15
spakenburg220805 spakenburg220805 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Hilversum
Berichten: 6
Standaard

Ik heb mijn iphone terug gezet naar fabrieks instellingen en kan nu helemaal niets meer,hoe nu verder ? truab
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone Abbonement kosten 200 euro!! [LEES] Caribic iPhone algemeen 5 27-07-10 21:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:58.