//

roqybt app

roqybt app discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) hee allemaal. het leek me best belangrijk om een topic te beginnen over roqybt (bluetooth voor gps muis verbinding). ik heb het inmiddels geinstalleerd (beta ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-09-09, 20:35
serapim serapim is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: woerden
Berichten: 237
Standaard roqybt app

hee allemaal.

het leek me best belangrijk om een topic te beginnen over roqybt (bluetooth voor gps muis verbinding).
ik heb het inmiddels geinstalleerd (beta versie) hou jullie op de hoogte.

dit kan misschien de goedkope oplossing worden voor een slechte gps fix
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-09-09, 20:59
fmb fmb is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 39
Standaard

Laten we dan eens beginnen met een link: roqyGPS

Demo v6 werkt bij mij goed op een iPhone 2G, OS 3.0. De demo leest de data uit de GPS receiver, maar geeft deze *nog* niet door naar de iPhone (lees: andere programma's). Dit zal wsch. eind september wel gebeuren!
  #3  
Oud 20-09-09, 23:12
serapim serapim is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: woerden
Berichten: 237
Standaard

bij mij is get licence leeg moet je niet een licence krijgen om hem werkend te krijgen
  #4  
Oud 21-09-09, 00:10
fmb fmb is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serapim Bekijk bericht
bij mij is get licence leeg moet je niet een licence krijgen om hem werkend te krijgen
In de bij het programma bijgeleverde readme.txt staat duidelijk uitgelegd welke stappen je moet doorlopen. Ik kan nu even niet controleren hoe het in Cydia erbij staat, maar daar zal het er ook wel bijstaan neem ik aan?
  #5  
Oud 25-09-09, 02:25
abynormal abynormal is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard

In Cydia vind ik er nog niets van terug...want de instructies in de readme.txt zijn niet duidelijk voor mij...het zou makkelijk zijn om het "gewoon" te installeren via Cydia.

Afw8ten is de boodschap...
  #6  
Oud 25-09-09, 20:58
serapim serapim is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: woerden
Berichten: 237
Standaard

via cydia heb ik het zo gedaan ; ssh in je iphone en ga naar var/root/media/Cydia.
maak daar een map autoinstall in en zet de deb file die je gedownload hebt in (demo v6)
dan reboot je iphone en open cydia zoek naar roqybt en install......
  #7  
Oud 25-09-09, 21:07
Sonicje Sonicje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Schilde
Berichten: 67
Standaard

Je kan die via Cydia downloaden of gewoon de .deb file in je iPhone SSH'en en die dan uitvoeren via terminal.

Voor een license moet je de code die er staat doormailen (kan automatisch via het programma). Na (normaal) 24u krijg je dan je licentie.
Echter nu heb je nog geen GPS. Dit zou pas 28 september uitkomen. Wil je echt GPS via bleutooth reciever, dan moet je ook een betalende licentie krijgen of nu een kleine donatie doen, waardoor je gratis de volledige licentie krijgt.

Nu ligt de licentie server plat en zal pas ergens in het weekend terug in gang gezet worden.
Met gevolg dat de "final release" maandag 28 september uitkomt, maar de licenties zullen dus nog even op zich laten wachten


Ben wel eens benieuwd wat het gaat geven moest alles in orde geraken!
Eindelijk GPS op de eerste generatie iPhone, zou een serieuze vooruitgang zijn.
  #8  
Oud 27-09-09, 10:41
fmb fmb is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 39
Standaard

Roqy heeft een korte update gegeven; de eerste versie met "GPS data injectie" komt eraan! Zie: www.roqy-bluetooth.net • View topic - License Server is down
  #9  
Oud 27-09-09, 10:54
Sonicje Sonicje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Schilde
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fmb Bekijk bericht
Roqy heeft een korte update gegeven; de eerste versie met "GPS data injectie" komt eraan! Zie: www.roqy-bluetooth.net • View topic - License Server is down
Morgen zou het er moeten zijn
Nu maar te hopen dat ze de license servers snel weer op gang krijgen... Als de app uit is, maar er zijn geen licensen hebben we er nog niets aan
  #10  
Oud 27-09-09, 19:14
fmb fmb is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 39
Standaard

Vannacht rond 0:00 verschijnt de eerste versie van de officiële release. De licentieserver doet het inmiddels weer.

Het programma gaat straks 8 euro kosten. De mensen die tot vannacht geld doneren krijgen ook een licentie voor de officiële release.

Ben erg benieuwd of het goed werkt straks!

Nu met "bronvermelding": http://www.roqy-bluetooth.net/forum/...f=3&t=101#p601

Laatst gewijzigd door fmb; 27-09-09 om 19:43.
  #11  
Oud 27-09-09, 19:37
Sonicje Sonicje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Schilde
Berichten: 67
Standaard

Heb net mijn license ontvangen voor de demo, en roqy heeft beloofd dat de donators vanacht hun license krijgen voor de official release !

Geweldig project, normaal heb ik mijn gps reciever dinsdag avond en kan ik aan het testen gaan, geweldig project gewoon !
  #12  
Oud 28-09-09, 10:17
Rupkeii Rupkeii is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 11
Standaard

Hij i daar, de final release!
maar nu is mijn vraag hoe te installeren, kom er niet uit met de beschrijving die er bij zit.
Moet het het via terminal? of kan ik hem ook makkelijk installeren via Cydia?
  #13  
Oud 28-09-09, 10:29
Sonicje Sonicje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Schilde
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rupkeii Bekijk bericht
Hij i daar, de final release!
maar nu is mijn vraag hoe te installeren, kom er niet uit met de beschrijving die er bij zit.
Moet het het via terminal? of kan ik hem ook makkelijk installeren via Cydia?
Ik denk dat Cydia nog niet op punt gesteld is, of zelfs nog niet geplaatst is. Kan me herinneren dat het iets langer kon duren vanwege de repo's ofzo iets dergelijks.

De installatie is opzich vrij eenvoudig hoor (natuurlijk als je weet hoe het moet is alles simpel).

1. Je download het .DEB bestandje naar je PC/Mac.
2. Je SSH't naar je iPhone via eender welke FTP client. (WinSCP, CuteFTP, enz.)
3. Je plaatst de .deb file ergens waar je hem snel kan vinden. Ik heb hem geplaatst in de "/private" map, helemaal naar de root gaan, en dan de map private openen en daar de .deb in droppen.
4. Je opent/installeert Terminal
5. Om eventuele fouten te voorkomen typ je eerst "su" in, waarop je het wachtwoord gevraagd wordt, geef hier in "alpine" en klik op return.
6. Het volgende commando dat je moet ingeven is: "cd /private"
(zonder de " natuurlijk)
7. Vervolgens geef je als commando in: "dpkg -i roqyBT-0.8.0-1.deb"
8. Nu zou de installatie moeten beginnen (duurd enkele seconden).
9. Na de installatie duw je op de Home-knop om terug naar je springboard te gaan.
10. Je herstart de iPhone door de power button 3-5 seconden in te houden en de slide opzij te schuiven, je wacht even en herstart je iPhone.

Nu zou de file op je springboard moeten staan.

Bij het starten van het programma ga je echter de melding krijgen dat je licensie nog niet in orde is.
Als je een donator bent (eender wanneer gedoneert hebt voor midderdagnacht 28-09) moet je gewoon onderaan het scherm "auto e-mail" sturen, waarin je code naar de server wordt gestuurd, dan zou je morgen de serial moeten ontvangen.
Heb je nog niet gedonate ? Dan moet je eerst via PayPal €8 betalen en met het e-mail adres dat je de betaling doet de code vervolgens doormailen en krijg je deze ook in de 24u aan.
  #14  
Oud 28-09-09, 12:43
iPwn iPwn is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 23
Standaard

Thanks voor de uitleg Sonicje, het is mij dankzij je uitleg ook gelukt om RoqyBT op m'n iPhone te krijgen Vind de de readme file die bij het roqyBT bestandje zit, nogal mager en onduidelijk...

Ik heb bij stap 2 alleen Cyberduck gebruikt, omdat ik een Mac heb. En niet vergeten dat je op je iPhone/iPod ook een SSH client nodig hebt (OpenSSH in Cydia downloaden) en deze activeert voordat je via een SSH connector als WinSCP of Cyberduck verbinding probeert te maken. Spreekt misschien voor zich, maar ik vermeld het toch maar even.

Paypal betaling is gedaan en de licentie is aangevraagd... Now we play the waiting game...

Hoop dat hij vandaag al wordt behandeld! Navigon staat al klaar op m'n 2G Bluetooth GPS muis vorige week al binnen gekregen.

Graag melden wanneer iemand zijn RoqyBT i.c.m. TomTom of Navigon al helemaal werkend heeft!

Laatst gewijzigd door iPwn; 28-09-09 om 12:50.
  #15  
Oud 28-09-09, 12:55
Sonicje Sonicje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Schilde
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPwn Bekijk bericht
Thanks voor de uitleg Sonicje, het is mij dankzij je uitleg ook gelukt om RoqyBT op m'n iPhone te krijgen Vind de de readme file die bij het roqyBT bestandje zit, nogal mager en onduidelijk...

Ik heb bij stap 2 alleen Cyberduck gebruikt, omdat ik een Mac heb. En niet vergeten dat je op je iPhone/iPod ook een SSH client nodig hebt (OpenSSH in Cydia downloaden) en deze activeert voordat je via een SSH connector als WinSCP of Cyberduck verbinding probeert te maken. Spreekt misschien voor zich, maar ik vermeld het toch maar even.

Paypal betaling is gedaan en de licentie is aangevraagd... Now we play the waiting game...

Hoop dat hij vandaag al wordt behandeld! Navigon staat al klaar op m'n 2G Bluetooth GPS muis vorige week al binnen gekregen.

Graag melden wanneer iemand zijn RoqyBT i.c.m. TomTom of Navigon al helemaal werkend heeft!
Blij te horen dat het gelukt is !
De openSSH had ik niet vermeld omdat de meeste mensen weten als ze iets willen SSH'en dat ze dat dan nodig hebben, maar inderdaad goed dat het nu vermeld is geweest zodat eventueel andere mensen ook een beetje beter weten waarover het gaat

Navigon staat bij mij ook al klaar .
De licenties zouden morgen vroeg moeten binnen rollen, dus nog even afwachten
En normaal gezien... zouden ze morgen men gps recievertje ook moeten afleveren en dan kan het spelen beginnen
  #16  
Oud 28-09-09, 13:32
iPwn iPwn is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 23
Standaard

Heb iPhoneclub even op de hoogte gesteld van het feit dat de werkende app nu officieel te verkrijgen is via de site van roqy. Hopen dat meer mensen zich melden (na het lezen van het bericht op de homepage van iPhoneclub als dat geplaatst wordt) in dit topic
Is toch best een grote doorbraak lijkt mij.
  #17  
Oud 28-09-09, 14:12
Sonicje Sonicje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Schilde
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPwn Bekijk bericht
Heb iPhoneclub even op de hoogte gesteld van het feit dat de werkende app nu officieel te verkrijgen is via de site van roqy. Hopen dat meer mensen zich melden (na het lezen van het bericht op de homepage van iPhoneclub als dat geplaatst wordt) in dit topic
Is toch best een grote doorbraak lijkt mij.
Was ik daar straks ook aan het denken
Nu blijkt het te zijn dat deze oplossing zelfs beter is dan de standaard GPS functies van de iPhone, er zijn verschillende mensen met een iPhone 3G en 3GS die deze oplossing ook gaan gebruiken voor een betere gps functie.

Het is zoals je dus zegt, is best wel een grote doorbraak voor de navigatie op de iPhone
Echter hoop ik wel dat Apple dit zelf ooit eens in een update doorvoert, alle respect voor roqy natuurlijk ! En ben blij dat ik mijn bijdrage heb kunnen leveren aan het project door middel van donaties, maar het zou zeer gemakkelijk zijn moest dit standaard mee in de firmware verwerkt worden.
  #18  
Oud 28-09-09, 16:38
Aipawd Aipawd is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

Het is geweldig dat deze app er eindelijk is!
maar kun je met die licentiecodes gratis de app gebruiken?
Ik ben natuurlijk wel een nederlander....
  #19  
Oud 28-09-09, 16:45
iPwn iPwn is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aipawd Bekijk bericht
Het is geweldig dat deze app er eindelijk is!
maar kun je met die licentiecodes gratis de app gebruiken?
Ik ben natuurlijk wel een nederlander....
Hehe, nee, wanneer je roqyBT geïnstalleerd hebt en hem start, zal hij een error geven dat 'your licence not yet valid' is. Je moet via Paypal 8 euro over maken en vervolgens een mailtje sturen naar de licentieserver van roqyBT (details staan allemaal in de app zelf, het betalen en mailen kan allemaal vanuit de app zelf uitgevoerd worden, zeer eenvoudig).

Iedere 24u stuurt die licentieserver licenties naar degenen die betaald en gemaild hebben. Die licentie voer je in in roqyBT en je kunt aan de slag !

Note: die serials die je op de site van roqyBT vindt, zijn GEEN licentiecodes die je kunt gebruiken om roqyBT te activeren. Serial numbers en licentiecodes zijn 2 verschillende dingen.

Laatst gewijzigd door iPwn; 28-09-09 om 16:52.
  #20  
Oud 28-09-09, 17:25
Pscherrenburg Pscherrenburg is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ede
Berichten: 35
Standaard

Ik heb hem in gebruik, en ik ben zeer tevreden er over.
Mijn externe TomTom GPS module werkt uitstekend met alle navigatiepakket die ik heb (navigon en TomTom)

Het enige nadeel wat ik heb is dat ik niet gelijktijdig hem kan gebruiken met mijn bleutooth carkit.

Verder top programma!
Reageren



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App door review krijgen / hoe app meer diepgang te geven voor app store klaverentwee Ontwikkelen voor iOS 2 10-01-11 20:18
Apple komt binnenkort met conversie app en vertaal app? app? libia Chat en geruchten 3 29-09-09 21:49
BNO News app (de 'vergeten je-moet-maandelijks-geld-betalen' app) S¡mon iPhone Apps 5 13-09-09 15:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:09.