iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Games (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f107/iphone-games/)
-   -   Pocket Planes (iCulture Crew) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f107/iphone-games/120418-pocket-planes-iculture-crew.html)

Kirann 16-06-12 10:52

Pocket Planes (iCulture Crew)
 
De leuke game-updates van Bart Breij ook gevolgd? Gezien dat Pocket Planes (de opvolger van Tiny Tower) Game van de Week is geworden? Meegekregen dat het spel gratis is? Opgevangen dat je deel kunt uitmaken van de iCulture Flight Crew en gezamenlijk prijzen kunt winnen in 'global events'?

Als je Tiny Tower een warm hart hebt toegedragen, moet je echt Pocket Planes proberen. Deze game voelt en speelt hetzelfde als zijn voorganger, maar heeft meer diepgang. De uitleg had beter gekund, maar er is genoeg hulp te vinden. Wie vliegt er mee?

WishmasterNL 16-06-12 11:38

ik vlieg mee..!!

iemand enig idee hoe je een beetje geld verdient om vliegvelden te kopen? met 6 vliegtuigen gaat het echt dramatisch traag om het geld bij elkaar te krijgen

Kirann 16-06-12 13:53

Leuk! Bij mij gaat 't ook nog niet zo snel, dus tips zijn welkom.
Wel heb ik het advies opgevolgd om bij twee verschillende bestemmingen niet in één keer door te vliegen, maar een tussenlanding te maken op het eerste vliegveld. Met een beetje geluk kun je daar een nieuwe passagier of vracht oppikken die ook naar de tweede bestemming moet en dat levert 25% extra geld op.

WishmasterNL 16-06-12 14:04

dat is een handige tip. nog niet eens over nagedacht. ga het eens uitproberen

Kirann 16-06-12 17:36

Nog twee tips:

- Als je weleens je vliegtuigen volgt en in de lucht de muntjes en bucks aantikt, schijn je meer geld te kunnen verdienen wanneer je je snelst vliegende voertuig volgt. Ik weet nog niet of dat klopt.

- Er lijkt een beetje strategie in de zogenaamde Layovers te zitten. Je mag per vliegveld een aantal Layovers hebben: vracht of passagiers die eigenlijk een andere bestemming hebben, maar toch van boord gaan. Je kunt ze daar een tijdje laten tot je meerdere items of mensen hebt met dezelfde bestemming. Ik kan me voorstellen dat dat bij vliegtuigen met drie of vier plaatsen begint te lonen: tel de 25% bonus maar eens op als ze allemaal dezelfde richting op moeten. Er komen meer Layover-plekken beschikbaar als een vliegveld een upgrade krijgt.

Bastiaan 16-06-12 17:58

Zit ook al een paar dagen in de iCulture crew. Laten we met z'n allen de leaderboards beklimmen.

Ik had er nog niet bij stilgestaan dat je beter bij tussenstops kunt laden om nieuwe baggage en passagiers op te pikken. Maar eens gaan doen. :)

Jerry Homes 16-06-12 17:59

hier nog eens de tip om goedkoper vliegtuigen te bekomen. scheelt al snel 5 bux:

Je kunt in de ‘market’ parts/onderdelen kopen. Wanneer je alle parts (engine, controls & body) van een bepaald type vliegtuig gekocht hebt kun je het vliegtuig bouwen. Is een stuk goedkoper!

rvh66 16-06-12 19:44

hoe kom je in de iculture flight crew?

tnx is gelukt

Kirann 16-06-12 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rvh66 (Bericht 802916)
hoe kom je in de iculture flight crew?

Door naar het menu te gaan (rechtsonder) en te kiezen voor Flight Crew. Daar tik je bovenin naast het #-teken de naam ICULTURE.

@Jerry: Dank. Net gedaan, scheelt inderdaad.

Maarten707 17-06-12 11:27

Ik ben compleet verslaafd aan dit spel! Jammer dat er niet zo veel events in Europa zijn, maar die komen nog wel! En ik ben lid van #GAFAIR, altijd in de top 10 van de wereld!
En waar zijn jullie allemaal mee bezig? Ik nu met het updaten van mijn vliegvelden! Oh, je kunt trouwens ook ruilen met onderdelen, wie heeft er voor mij een Kangaroo P-Engine en een Anan-C Engine en een Mohawk-P Controls, een daarvan ruilen tegen een Navigator-M Controls!

Muchiel 17-06-12 12:31

Leuke game, ik ben ook maar even overgestapt op #GAFAIR, die staat momenteel nummer 5 :) iCulture staat nummer 120, gaat wel snel!

Jammer dat de game nogal traag gaat in het begin maar ik ben wel verslaafd!

Jerry Homes 17-06-12 12:55

- je kunt ook altijd een vliegveld sluiten. Krijg je nog geld voor, die je kan gebruiken voor het openen van een nieuw vliegveld ergens anders.
- Ook je vliegtuig kun je verplaatsen via hangar, maar kost je wel bux om terug operationeel te krijgen.
- Je kunt ook beter kleinere vliegtuigjes weg doen, en één grote aanschaffen. Je opbrengst is pakken groter.

- ik zit nu in level7, maar gaat steeds langzamer om naar het volgende level te kunnen overgaan? Iemand die trucjes kent om het sneller te laten verlopen?

Kirann 17-06-12 13:01

Leuk dat er ook hele vliegtuigen als prijs worden weggegeven. Ik dacht dat we tijdens een nachtje slaap onze plaats binnen de 1000 wel kwijt zouden zijn geraakt, maar we hadden toch een paar bucks. (Ik tien, omdat ik bovenaan de crew stond - strebertje). Niet allemaal weglopen bij iCulture. :)

@Maarten707: Ik ben mijn strategie aan 't overdenken. Vliegvelden sluiten en nieuwe openen bij Brisbane? Ik las dat je bij het sluiten de helft van het geld terug krijgt. Vliegtuigen upgraden of nieuwe parts kopen? Sparen?

Ik merk dat je in het begin gewoon lekker weg kunt tikken op dat scherm, maar dat er later toch wel wat overwegingen nodig zijn. Leuk.

Jerry Homes 17-06-12 13:16

@Kirann: ik heb mijn vliegvelden gesloten rond calgary en verplaatst rond Brisbane

grinder86 17-06-12 15:10

Ik heb me ook aangesloten bij iculture flirt crew ;).

Maarten707 17-06-12 18:16

Tja... Kan er ook wel even een sluiten, maar kan je hem daarna weer terug krijgen en de andere weer verkopen ofzo? Kan iemand dat me uitleggen?

Kirann 17-06-12 19:12

@Maarten707: Ik denk dat je 'm dan opnieuw moet kopen. De andere kun je wel weer verkopen, maar je krijgt niet al je geld terug. De helft, meen ik.

Nog iets om rekening mee te houden als je eenmaal toe bent aan klasse 2-vliegtuigen: Die kunnen niet op klasse 1-vliegvelden landen, alleen op 2 en 3 (vliegvelden met een blauwe en rode stip). En een vliegveld kun je wel upgraden, maar niet naar een nieuwe klasse. Wat zit er toch veel in, in deze game. :)

Maarten707 17-06-12 19:26

Nou, dan wacht ik denk ik tot er een event is in Europa!

Bastiaan 18-06-12 09:37

Ja, ik wacht ook maar totdat er een global event in Europa plaatsvindt. Vliegveldje in Calgary en iets daarnaast geopend dit weekend, maar dit leidde ertoe dat ik alleen maar onbruikbare vluchten die kant op kreeg bij m'n Europese luchthavens.

Kirann 18-06-12 10:15

Ik heb mijn meeste vliegtuigen nu rondom Brisbane en eentje in Europa. We doen het best goed, de top 10 moet volgens mij lukken. Maar wachten tot er een event in ons werelddeel is kan ook natuurlijk. De crew van TouchArcade kreeg bij het vorige event 100 bucks, zoveel zit er deze keer niet in.

Hebben jullie al een 'mystery part' vervoerd? Ik las er net over. :)

Melle123 18-06-12 10:29

Top spel.
Jammer dat vliegtuigen kopen zo moeilijk is, en groeien ook... Hopelijk komt er snel een update. Dat het niet IETS makkelijker maakt... En je geen echt geld nodig hebt

Yuzu85 18-06-12 12:46

Ik heb me ook aangesloten bij de #iculture crew! Laten we hier ook lekker allemaal bij blijven.. gister stonden we in de top 25, dus laten we voor de top 10 gaan! :)

BruceSV 18-06-12 13:35

Heb me ook gevoegd aan de icultire crew. Kan niet wachten op me eerste transatlantische vlucht :p

Maarten707 18-06-12 14:19

Heb een flink aantal airports in Europa alleen en kan een nieuw vliegtuig, Wallaby-P, kopen alleen wil ik eerst alle airports updaten en dan daarna naar Afrika en Azië toe!

Melle123 18-06-12 14:59

Wie kan me vertrellen wat Layovers precies zijn dan?

Maarten707 18-06-12 15:13

Layovers zijn mensen en cargo die op een vliegveld achterblijven waar ze niet thuis horen!
Oh, en voor iedereen die zegt dat het lastig is om dingen te krijgen, hebben jullie Tiny Tower ook gespeeld? Want daar was het nog lastiger!

grinder86 18-06-12 16:08

Ik vind dat je makkelijk aan bus komt. Ik heb gisteren een dagje gespeeld em zat zo op de 50 bux.

Ik heb nu ook 3 vliegvelden rond brisbane en 4 vliegtuigen.

BruceSV 18-06-12 16:30

Ik heb Bearclaw-P onderdelen te ruil. Iemand interesse anders verkoop ik alles :)

Deefie 18-06-12 16:32

Hoe werken die events precies? Ik zit nu in level8 in Europa. Kan je alleen aan events meedoen als je transatlantisch vliegt en hoe gaat dat dan?

Bastiaan 18-06-12 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deefie (Bericht 803355)
Hoe werken die events precies? Ik zit nu in level8 in Europa. Kan je alleen aan events meedoen als je transatlantisch vliegt en hoe gaat dat dan?

Je kunt een vliegveld op de locatie + eentje ernaast bouwen, en dan tussen die twee heen en weer vliegen. Moet je wel een vliegtuig bouwen/in de hangar zetten en in één van die twee steden zetten.

Fijn is het alleen niet: in al je andere steden komen mensen te staan die ook naar die plek toe willen, terwijl je ze daar niet op die manier heen kunt vliegen.

Kevindewapper 18-06-12 19:28

Ik ben nu bijna level 10. Op het begin ging het langzaam omdat ik het spel niet doorhad. Nu stroomt het geld binnen. Ik las net ook iets over onderdelen ruilen? Hoe doe je dat?

Hier een paar tips:

Tip 1
Ik kwam er ook pas bij level 7 achter wat de layovers precies waren.
Daar zit het grote geld.
Als ik bv. met een vol 3 persoonsvliegtuig vlieg met 2 pakketjes voor Barcelona en 1 voor Amsterdam, dan land ik op Amsterdam. Op amsterdam kijk ik dan of er een Barcelona pakketje ligt. Als die er ligt heb je dus 3 Barcelona pakketjes en dus 25% extra.
Ik maak dus nooit vluchtroutes over meerdere steden. Dan laat je echt geld liggen.

Tip 2
Vliegtuigen nooit kopen maar altijd opbouwen uit onderdelen scheelt je al gooi 5 tot 10 bux.

Tip 3
Op het begin korte vluchten maken. Lange vluchten genereren wel meer omzet maar minder profit per minuut!

Tip 4
Als je een stuk of 6 vliegtuigen hebt (of misschien wel vanaf het begin) kan je beter je bestaande vliegtuigen upgraden zodat ze meer verdienen, sneller zijn en meer bereik hebben. Ik zelf al me vliegtuigen 100% geupgrade behalve de vliegtuigen die maar 1 passagier mee konden nemen.

Tip 5
Als een vliegtuig naar zijn bestemming gaat kom je af een toe een paar bux tegen.

Bij ongeveer level 8, en na het kopen van grotere vliegvelden zoals Barcelona kwam het bij mij regelmatig voor dat er 2-3 bux lagen te wachten. Op het begin gaat dit echt veel te langzaam en ben je vaak te laat om de bux op te halen.

succes! en nogmaals de layovers hebben bij mij voor een geld en bux explosie gezorgd omdat je dan de 25% combineer bonus krijgt en veel efficientere vlieguren maakt.

Maarten707 18-06-12 19:59

Kan iemand mij de voordelen van upgraden zowel voor vliegtuigen als vliegvelden uitleggen?

BruceSV 18-06-12 22:04

Van vliegtuigen zie ik nog niet. 5% verbetering op een vlucht van 4 minuten is niet echt denderend.

Volgens mij is het upgraden van vliegvelden nodig als je hogere klassen vliegtuigen hebt die niet op een lage klasse bliegveld kunnen landen. Ik kan het mis hebben dus pin me er niet op vast.

Maarten707 18-06-12 22:50

Ja, en volgens mij komen er sneller jobs en meer layovers! Nog flink aan het versterken van airports, nog een paar dure te gaan! En goede tips, hierboven, echt geholpen!

BruceSV 19-06-12 10:55

Ik heb al aardig wat runs tussen Sydney en Brisbane (blauw) maar hij staat bij mij nog steeds op 1 job voor iculture :/

Kirann 19-06-12 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BruceSV (Bericht 803472)
Volgens mij is het upgraden van vliegvelden nodig als je hogere klassen vliegtuigen hebt die niet op een lage klasse bliegveld kunnen landen.

Dat schijnt niet zo te zijn. Je kunt een klasse 1-vliegveld (met zwarte stip) niet upgraden naar een klasse 2 (blauwe stip). Met het upgraden van vliegvelden krijg je alleen meer jobs en meer ruimte voor layovers.

Je hebt wel gelijk dat een klasse 2-vliegtuig niet op een klasse 1-vliegveld kan landen. Daarvoor moet je grotere vliegvelden openen (met blauwe of rode stip).

grinder86 19-06-12 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BruceSV (Bericht 803550)
Ik heb al aardig wat runs tussen Sydney en Brisbane (blauw) maar hij staat bij mij nog steeds op 1 job voor iculture :/

Ja daar kwam ik net voor op het forum. Mijn jobs komen er ook niet meer bij, we blijven trouwens op dezelfde plek in de ranglijst. En de rest krijgt er ook geen jobs meer bij

Yuzu85 19-06-12 12:54

We doen het wel aardig! Om 12:54 staan we met 796 jobs, op plek #25! :cool:

robijnv 19-06-12 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yuzu85 (Bericht 803585)
We doen het wel aardig! Om 12:54 staan we met 796 jobs, op plek #25! :cool:

Daar stonden we gisterenavond ook, ook met 796 jobs..

grinder86 19-06-12 13:25

Ja er gebeurd niks meer met de leaderboard...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:28.