//

Smurf Village

Smurf Village discussie in iPhone Games forum; ( verdwijnt na registratie ) Allemaal goed en wel, en inderdaad je kan het spel 'gratis' spelen. Maar waar of hoe koop je die smurfberries? en hoe gebruik je die ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Games
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-11-10, 14:26
jantwerpen jantwerpen is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 27
Standaard Smurf Village

Allemaal goed en wel, en inderdaad je kan het spel 'gratis' spelen. Maar waar of hoe koop je die smurfberries? en hoe gebruik je die dan ?

Laatst gewijzigd door jantwerpen; 13-11-10 om 21:57. Reden: via itunes, zelf ontdekt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-11-10, 01:31
AppAddict's schermafbeelding
AppAddict AppAddict is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Limburg (België)
Berichten: 60
Standaard

Ben het een tijdje aan het spelen. Het is best wel een leuk spel omdat er een storyline inzit. Alleen jammer dat je enkel facebook vrienden kunt toevoegen.
  #3  
Oud 17-11-10, 00:02
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jantwerpen Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, en inderdaad je kan het spel 'gratis' spelen. Maar waar of hoe koop je die smurfberries? en hoe gebruik je die dan ?
je hoeft helemaal geen smurfberries te kopen, je kan het spel perfect spelen zonder die smurfberries te kopen, maar dan heb je wel wat meer geduld nodig. die smurfberries kan je gebruiken om dingen rapper te laten groeien, om dingen rapper af te werken, om extra zaken te kopen in de smurfshop,... Als je wat geduld hebt dan laat je die zaken iets trager evolueren, dan gaat het spel wat langer mee! Telkens als je een level groeit, krijg je ook telkens 1 berrie. Ik ben momenteel aan het sparen om smurfin te kunnen kopen, nog 25 lvls wachten dus! (ik had wat te laat gezien dat je voor haar 30 berries nodig hebt om haar te kunnen kopen, anders had ik mijn berries wat sneller gespaard)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AppAddict Bekijk bericht
Ben het een tijdje aan het spelen. Het is best wel een leuk spel omdat er een storyline inzit. Alleen jammer dat je enkel facebook vrienden kunt toevoegen.
het is idd wel een leuk spel, grote smurf zorgt er echt wel voor dat je nieuwe dingen bouwt met een reden! ik was wel aangenaam verrast dat je het spel ook gewoon offline kunt spelen, daar had ik wat schrik voor! ik begrijp ook de beslissing niet om enkel facebook vrienden te kunnen toevoegen, ik had verwacht dat ze openfeint, plus+ of game center zouden gebruiken omdat deze zaken toch wel het courantste zijn in apps.
  #4  
Oud 17-11-10, 09:00
mfellman mfellman is offline
• iOS 4.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Nou, ik zou iedereen afraden om dit spel te laten spelen door je kinderen.....

Heb het spel nu 3 dagen en onze dochter van 5 heeft er al voor gezorgd dat er voor over de 100 EURO aan in-app aankopen zijn gedaan voor smurfberries! (Een kruiwagen vol kost 45 EURO!!!, voor dat geld bezorgen ze die maar) Ze heeft niet het wachtwoord van mijn account (kan nog niet eens lezen) en toch...

Maar gelijk een mail gestuurd naar Apple en vandaag ook maar even contact opnemen met de bank. Eens kijken hoe dat afloopt. Het vreemde is dat dit het eerste spelletje is waarbij dit gebeurd. Al de andere spelletjes speelt mijn dochter op de iPhone zonder dat ik rekeningen krijg.
  #5  
Oud 17-11-10, 10:21
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

oei, dat is wel heel beu dat ge zo'n rekening krijgt! :s Hopelijk krijgt ge uw geld nog terug!
een oplossing om dit in de toekomst te vermijden is mss door uw internet enzo af te zetten terwijl uw dochter speelt, dan mag ze nog per ongeluk proberen iets te kopen, het zal niet lukken bij gebrek aan verbinding
  #6  
Oud 18-11-10, 00:29
AppAddict's schermafbeelding
AppAddict AppAddict is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Limburg (België)
Berichten: 60
Standaard

@ mfellman: Damn. Da's wel jammerlijk. Ik denk dat Apple er niet veel aan zal kunnen doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart274 Bekijk bericht
Telkens als je een level groeit, krijg je ook telkens 1 berrie. Ik ben momenteel aan het sparen om smurfin te kunnen kopen, nog 25 lvls wachten dus! (ik had wat te laat gezien dat je voor haar 30 berries nodig hebt om haar te kunnen kopen, anders had ik mijn berries wat sneller gespaard)
Inderdaad. 1 berrie per level. Heb al enkele dorpen bezocht. En spelers van bv level 11 hebben niet enkel smurfin maar ook de andere smurfen die je voor 25 berries kunt 'aanschaffen'. Het valt me op dat veel spelers dan toch smurfberries kopen.

Maar je kan snel xp verdienen (minigames, gewassen, cadeautje) dus na enkele levels (en wat geduld) heb je op een korte tijd toch een hoop berries.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart274 Bekijk bericht
ik begrijp ook de beslissing niet om enkel facebook vrienden te kunnen toevoegen, ik had verwacht dat ze openfeint, plus+ of game center zouden gebruiken omdat deze zaken toch wel het courantste zijn in apps.
Ik hoop op een GC update. Blijkbaar heeft niemand van mijn facebook vrienden dit spel omdat het enkel voor iphone is. Jammer, want ik zou gifts willen geven en krijgen. Vooral om het dorp op te fleuren. Maar goed, voorlopig zullen we het moeten doen met het dagelijks cadeautje van lolsmurf.
  #7  
Oud 19-11-10, 14:25
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AppAddict Bekijk bericht
Inderdaad. 1 berrie per level. Heb al enkele dorpen bezocht. En spelers van bv level 11 hebben niet enkel smurfin maar ook de andere smurfen die je voor 25 berries kunt 'aanschaffen'. Het valt me op dat veel spelers dan toch smurfberries kopen.

Maar je kan snel xp verdienen (minigames, gewassen, cadeautje) dus na enkele levels (en wat geduld) heb je op een korte tijd toch een hoop berries.

Ik hoop op een GC update. Blijkbaar heeft niemand van mijn facebook vrienden dit spel omdat het enkel voor iphone is. Jammer, want ik zou gifts willen geven en krijgen. Vooral om het dorp op te fleuren. Maar goed, voorlopig zullen we het moeten doen met het dagelijks cadeautje van lolsmurf.
ik vind dit spel juist fijn omdat het gratis te spelen is, daarom dat ik ook geen fan ben van het kopen van extra berries, een beetje geduld hebben kan nooit kwaad

die game center update mag er van mij idd ook komen, ik hoop ook dat ze het mogelijk maken dat je op een akker ook smurfberries kan kweken, maar dat je er dan wel even op moet wachten (een dag of 3 mss), dat zou ook leuk zijn.
  #8  
Oud 19-11-10, 17:44
saxobart saxobart is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 18
Standaard

Het zou ook kunnen zijn dat je reclame dingen voor hun moet gaan doen om gratis smurfberries te krijgen, Zoals ze bij MegaJump hebben gedaan, maar daar is het voor MP. Ik zou ook wel een GC update willen
  #9  
Oud 20-11-10, 01:17
ric12 ric12 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 35
Standaard

Kan je alleen vrienden toevoeggen als je een facebook account hebt en dan alleen je friends van je facebook account? wat een onzin. Ze verwachten toch niet dat iedereen facebook heeft?
  #10  
Oud 20-11-10, 20:09
Sultan's schermafbeelding
Sultan Sultan is offline
• iOS 9.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 328
Standaard

Ben ook smurf village speler, alleen lukt het mij niet om mijn dochter (ook speler) toe
te voegen, daar baal ik wel van.
Kan iemand mijn vertellen hoe ik vrienden toevoeg

Om snel te kunnen oogsten kan je je klok vooruit zetten, is wel een beetje valsspelen, maar goed
dus planten, naar instellingen klok vooruit zetten, terug naar spel en oogsten
  #11  
Oud 20-11-10, 20:15
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

om vrienden toe te voegen moeten jullie allebei een facebookaccount hebben, als je dan inlogd op facebook in het spel dan kan je alle dorpen zien van uw facebookvrienden.

valsspelen is niet aan mij besteedt voor de smurfen, ik heb liever wat geduld
  #12  
Oud 20-11-10, 20:38
Sultan's schermafbeelding
Sultan Sultan is offline
• iOS 9.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 328
Standaard

Als ik naar invite friends ga, log ik in maar kom dan op het scherm
Verslag plaatsen en kan dan kiezen uit overslaan of publiceren, druk ik op overslaan kom ik gewoon weer op het veldje waar ik kan kiezen uit
my village, invite friends en visit a random village.

probeer ik het via manage friends, dan log ik in, krijg ik: logged in as name unknown.
mijn dochter en ik hebben beide en facebook account en spelen beide het spel.
  #13  
Oud 21-11-10, 17:18
AppAddict's schermafbeelding
AppAddict AppAddict is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Limburg (België)
Berichten: 60
Standaard

Hmm raar. Als je in uw dorp bent en je klikt op de blauwe paddenstoel (links onderaan) dan komt er soms een venster 'log in first?'. Als ge dan ok klikt dan ziet ge uw fb vrienden. Allé bij mij toch.

Blijkbaar kan je ook je userpic veranderen, had ik pas na een tijdje door.

Laatst gewijzigd door AppAddict; 21-11-10 om 17:19. Reden: toevoeging
  #14  
Oud 21-11-10, 17:43
Sultan's schermafbeelding
Sultan Sultan is offline
• iOS 9.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 328
Standaard

Je userpic veranderen had k al snel door,
alleen vrienden toevoegen lukt bij geen van ons beide, heel raar
en erg jammer ook
  #15  
Oud 24-11-10, 14:31
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

echt vreemd, bij mij lukt het zonder problemen om vrienden toe te voegen.

eerst had ik geen vrienden op facebook die dit spel speelden en als ik inlogde in het spel dan zag ik ook enkel mijn eigen dorp en kon ik een random dorp bezoeken. toen werden AppAddict en ik vrienden op facebook en daarna kon ik zonder problemen haar dorp bekijken.

je moet soms wel enkele seconden geduld hebben als je ingelogd bent, het spel heeft precies af en toe wat tijd nodig om de andere dorpen te laden en dan lijkt het alsof je geen andere dorpen kunt bezoeken.

kan je een random dorp bezoeken? als dit niet lukt, dan ben je duidelijk niet ingelogd op uw facebookaccount, lukt dit wel dan moeten we verder zoeken.

nog even een hopelijk overbodige vraag, maar een die wel essentieel is: jij en uw dochter hebben allebei een facebookaccount, maar jullie zijn toch ook wel bevriend op facebook é? sommige mensen willen nu eenmaal niet bevriend zijn met hun ouders op facebook en dan is het logisch dat jullie elkaars dorp niet kunnen zien

als je zeker bent dat dit vorige allemaal in orde is, dan moet je mij anders eens uw volledige naam sturen in een PM, dan zal ik u toevoegen op facebook, als wij dan daar bevriend zijn, dan kan ik eens zien of wij elkaars dorpen wel kunnen zien
  #16  
Oud 24-11-10, 19:56
Sultan's schermafbeelding
Sultan Sultan is offline
• iOS 9.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 328
Standaard

We hebben elkaar ondertussen 'gevonden'
Na steeds maar blijven inloggen kwamen we zomaar ineens bij elkaar in beeld.

Ik vins wel dat mijn batterij nu veel sneller leeg is
  #17  
Oud 24-11-10, 21:13
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

dat komt waarschijnlijk omdat de app actief blijft, je moet die manueel sluiten in uw multitaskbar nadat je het spel hebt gesloten, eens kijken of dat helpt

ik ben blij dat jij en jouw dochter eindelijk elkaars dorpen kunnen zien!
  #18  
Oud 27-11-10, 19:43
ric12 ric12 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 35
Standaard

Vanavond ( 19:00 ) op kassa NL1. kinderspelletjes op de iPhone die je blut maken

tbh: Iedereen die daar over heeft geklaagd is gewoon dom. Ten eerste is er een optie om aankopen vanuit games uit te zetten. Ten tweede moet je gewoon weten als je zo'n spel koopt dat specifieke dingen te koop zijn. Dit staat bijv. bij de descriptie wanneer je de game koopt, blueberries: 7$ etc.
  #19  
Oud 27-11-10, 19:59
Sultan's schermafbeelding
Sultan Sultan is offline
• iOS 9.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ric12 Bekijk bericht
Vanavond ( 19:00 ) op kassa NL1. kinderspelletjes op de iPhone die je blut maken

tbh: Iedereen die daar over heeft geklaagd is gewoon dom. Ten eerste is er een optie om aankopen vanuit games uit te zetten. Ten tweede moet je gewoon weten als je zo'n spel koopt dat specifieke dingen te koop zijn. Dit staat bijv. bij de descriptie wanneer je de game koopt, blueberries: 7$ etc.
Waar kan ik bij het smurfenspel afzetten dat ik niets kan kopen, kan het niet vinden

EDIT: Gevonden ;-)

Laatst gewijzigd door Sultan; 27-11-10 om 20:16.
  #20  
Oud 27-11-10, 20:49
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

En hier de generieke handleiding van Kassa: (onderaan de pagina)

Afspeelpagina / Vara Kassa
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:51.