iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Games (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f107/iphone-games/)
-   -   Verzameltopic: Vragen over/problemen met GameCenter (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f107/iphone-games/89011-verzameltopic-vragen-over-problemen-gamecenter.html)

Pascal717 07-02-11 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kets (Bericht 637976)
Dit had ik ook, dit is blijkbaar omdat Apple de servers eens af en toe afzet of dat je met je account blijkbaar geen verbinding kan maken met de servers van GameCenter.

Oplossing zoals ik dat gedaan heb:

GameCenter app gaan -> Uitloggen -> iPhone Rebooten

Daarna als hij terug is opgestard:

GameCenter gaan -> Inloggen bestaand account

Hiermee was het bij mij opgelost :)

Dat is de enigste oplossing :)

DiederikvdS 07-02-11 08:10

Kijk, daar ha ik nog niet aan gedacht. Slimme tip!

Oeps, en toen zag ik Eddyha pas.... Aaargh, de terreur blijft dus.

iWiefring 07-02-11 10:42

Bij mij werkt het ook gewoon zonder te rebooten, gewoon uitloggen en daarna weer inloggen. :D

iWiefring 07-02-11 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 593204)
Je zou denken dat je via instellingen - algemeen - beperkingen - schakel beperkingen in (voer hier een zelfgekozen code in) - Multiplayergames kan uitschakelen ... neen dus ....


Maar wat doet deze optie eigenlijk?

Dit zorgt ervoor dat je bij bijvoorbeeld Fruit ninja geen game center vrienden meer kunt uitnodigen om een potje fruit kapot te snijden..

Burger 08-02-11 05:12

Ik heb helemaal hetzelfde probleem. Ik heb ook onbewust een tweede game center account aangemaakt met de zelfde identiteit. Als ik inlog op Game center app, dan geraak ik op de juiste account. Maar als ik een game wil spelen vraagt hij opnieuw in te loggen, maar logt hij in met mijn tweede account die ik heb aangemaakt?Het helpt niet om mijn iPhone opnieuw te rebooten. Ik heb mijn iPhone gejailbreakt met de nieuwe greenpois0n? Kan iemand helpen? Alvast bedankt..

iWiefring 08-02-11 09:21

Burger, kun je anders proberen de games die je hebt vanaf Gamecenter op te starten. Dan start hij waarschijnlijk door met je originele account.

draude 09-02-11 11:57

Bij het starten van een game vanuit Game Center wordt alsnog gevraagd om opnieuw in te loggen in sandbox mode.

ballegooier 10-02-11 14:11

Na alle tips in deze thread geprobeerd te hebben; (zonder dat het probleem langdurig weg bleef of dus was opgelost) ben ik nu de laatste redmiddel aan het proberen: iPhone herstellen en dus de jailbreak ongedaan maken.

Ik wacht wel op een redsn0w jailbreak. Wat een schijtjailbreak, die greenpois0n, zet ook nog eens zo'n stom doodshoofdje in je boot screen.....

iWiefring 10-02-11 15:33

Ballegooier, je kunt ook proberen een tethered jailbreak toe te passen op je iPhone (met redsn0w) en vervolgens untethered maken (met greenpois0n). Dit heeft bij mij gewoon gewerkt dus!

iWiefring 11-02-11 18:02

Ligt niet aan de jailbreak, heb ff gegoogled omdat ik nu ook meer last begin te krijgen van dit Sandbox gebeuren. En het ligt niet aan de jailbreak, mensen zonder jailbreak hebben er ook last van namelijk. Ik wacht gewoon af tot er iemand of iets met een oplossing komt, alleen echt fijn is het niet..

ErsinB 12-02-11 16:03

Ik heb het probleem ook al een week of twee. Ik heb nu dus 2 accounts op 1 Apple ID. Als ik uit- en inlog in de gamecenter.app, dan komen mijn oude achievements terug. Op het moment dat ik een spel open, moet ik weer opnieuw gaan inloggen en kom ik in een account waar ik geen achievements heb behaald. Dit is zwaar balen, omdat ik nu eigenlijk geen enkel spel wil spelen. Wij dagen elkaar vaak uit met vrienden. De ene breekt een record, waarna de andere weer een uitdaging heeft of hem in te halen. Dat is het hele principe van gamecenter. Zo heeft dat dus geen nut meer, want ik heb geen zin om alles weer opnieuw te gaan doen.

Niemand heeft ook enig idee wat het nou kan zijn. Iedereen zegt maar dat het aan een jailbreak ligt, maar voorheen had ik ook een jailbreak, toen was het ook geen probleem. Ik ga niet alles herstellen, omdat een gamecenter niet werkt zoals het hoort te werken. Daarnaast zijn er idd ook mensen die zonder jailbreak hetzelfde probleem hebben. Wat ik mij echter wel afvraag, is of mensen er ook problemen hebben op de nieuwe jailbreak 4.2.1., ik heb namelijk nog 4.1.

iWiefring 12-02-11 17:31

Zoals je waarschijnlijk al gezien hebt aan mijn gebruikersprofiel heb ik een 3GS met 4.2.1 FW en een jailbreak. En ik heb ook het probleem dat hij steeds in Sandbox springt. Ook precies zoals jij beschreven hebt..

ErsinB 12-02-11 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 641008)
Zoals je waarschijnlijk al gezien hebt aan mijn gebruikersprofiel heb ik een 3GS met 4.2.1 FW en een jailbreak. En ik heb ook het probleem dat hij steeds in Sandbox springt. Ook precies zoals jij beschreven hebt..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 640122)
Na alle tips in deze thread geprobeerd te hebben; (zonder dat het probleem langdurig weg bleef of dus was opgelost) ben ik nu de laatste redmiddel aan het proberen: iPhone herstellen en dus de jailbreak ongedaan maken.

Ik wacht wel op een redsn0w jailbreak. Wat een schijtjailbreak, die greenpois0n, zet ook nog eens zo'n stom doodshoofdje in je boot screen.....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door draude (Bericht 639680)
Bij het starten van een game vanuit Game Center wordt alsnog gevraagd om opnieuw in te loggen in sandbox mode.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burger (Bericht 639041)
Ik heb helemaal hetzelfde probleem. Ik heb ook onbewust een tweede game center account aangemaakt met de zelfde identiteit. Als ik inlog op Game center app, dan geraak ik op de juiste account. Maar als ik een game wil spelen vraagt hij opnieuw in te loggen, maar logt hij in met mijn tweede account die ik heb aangemaakt?Het helpt niet om mijn iPhone opnieuw te rebooten. Ik heb mijn iPhone gejailbreakt met de nieuwe greenpois0n? Kan iemand helpen? Alvast bedankt..


OK, ik zie totaal de logica er niet van in, maar het heeft gewerkt bij mij:

1. Loguit uit Gamecenter
2. Sluit Gamecenter helemaal af
3. Log in met je juiste account
4. Sluit Gamecenter weer helemaal af

(nu komt het onlogische, maar wat bij mij wel naar mijn verbazing heeft gewerkt)

5. Download Plants vs Zombies (tenzij je deze zoals ik al had) (het zal waarsch ook met andere spellen lukken, maar ik zou niet weten welke)
6. Start het op tot The Main Menu. Als het goed is, zie je al een popup van Gamecenter te voorschijn komen.
7. Probeer dit nu ook met je andere spellen. Deze zouden nu ook moeten inloggen op Gamecenter. Althans, dat gebeurde bij mij wel.

Ik weet niet waarom dit bij mij heeft gewerkt, ik zie de logica ook niet. Ik ben alleen blij dat het heeft gewerkt :D. Het is niet dat ik het toevallig heb geprobeerd, ik zag het op internet staan. Ik vond het zelf ook heel erg vaag, maar heb het toch geprobeerd. En hé, het werkt :d (iig bij mij)

draude 14-02-11 21:07

Ik heb ook een nieuwe game center app geïnstalleerd (super mega worm = gratis) en kan dan inderdaad op het gewone game center aanloggen. Het opstarten van een eerder geïnstalleerde game center app gaat echter nog steeds fout.

Het daarna opnieuw opstarten van Super Mega worm geeft dan ook aan dat je alleen maar in de Sandbox kan aanloggen.
Na alle apps en Game center af te sluiten kan ik weer opnieuw aanloggen op Game Center met het originele account en kan ik Mega worm weer normaal opstarten. Als ik dan weer een app opstart die ik al had staan begint het gezeur weer van voor af aan.

ErsinB 14-02-11 21:10

Heb je t ook al geprobeerd zoals ik het beschreef? Met uitloggen inloggen e.D.

draude 14-02-11 21:15

Exact hetzelfde geprobeerd. Nieuwe apps doen het dus goed, maar reeds geïnstalleerde niet. Het verwijderen en opnieuw installeren van een eerder geïnstalleerde app lost het probleem voor die app op.

ballegooier 14-02-11 21:19

Bij werkte die oplossing wel, maar het ging telkens mis bij een van al m'n games, het leek idd te gaan lukken, maar helaas... Ik vermoedde wel dat ik het zou kunnen oplossen door die specifieke game te verwijderen, evt opnieuw te downloaden etc. maar ik wilde m'n savegame niet kwijt van die game. Ik heb m'n iPhone inmiddels hersteld en backup teruggezet en het probleem is helemaal weg. Voor mij geen greenpoison meer, ik jailbreak uitsluitend nog met redsnow spul, en anders niet. Lekker eigenwijs :)

iWiefring 14-02-11 21:20

Bij mij blijft het probleem na dat geprobeerd te hebben wat jij zegt nog steeds. Dus ik wacht op een update, en anders herstel ik m'n iPhone en zet ik alle tweaks ed wel weer op m'n telefoon.

draude 14-02-11 21:32

Het verwijderen van de app en opnieuw installeren heeft bij mij alle problemen opgelost.

Tijdens het verwijderen van game center games word er gevraagd of je alle game date wil behouden of ook verwijderen.

Ik heb al me achievements nog steeds in game center staan :-)

draude 14-02-11 21:37

Je moet er wel voor zorgen dat je binnen game center met het juiste account bent aangelogd (dus niet in de sanbox) voordat je de apps opnieuw installeert.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:59.