iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   iOs 5 standaard foto app. Albums: (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/100010-ios-5-standaard-foto-app-albums.html)

JSM93 06-10-11 01:18

iOs 5 standaard foto app. Albums:
 
Ik heb zojuist de goldmaster van iOS5 gedownload en had een vraagje over de standaard foto app.

Het is nu ook mogelijk om mapjes aan te maken in de app zelf op de iPhone. Ik vind dit wel handig aangezien ik nogal veel afbeeldingen heb. Maar nu lijkt het alsof de foto's alleen te kopieren zijn naar een map en niet te verplaatsen?

Ik heb er naar gezocht in de instellingen maar kan niks vinden.

Zal dit zo blijven of krijgen we straks wel de funtie om ook te verplaatsen?

Hoop dat iemand meer weet, want zo heb ik alsnog weinig aan die mapjes.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 oktober 2011 om 01:22 ----------

Sorry, niet goed opgelet, mischien kan een mod dit topic verplaatsen naar Media -> Foto's

stevenstreefkerk 09-10-11 09:26

Photo Albums in iOS5
 
Hi, wat ik ervan begrepen heb is dat je foto's eigenlijk alleen tagged. Er blijft dus 1 kopie in de filmrol staan en er worden geen kopieen in je albums geplaatst. Maar als je dus een foto uit je filmrol verwijdert, is deze ook direct uit al je albums verwijderd...

mike77 19-10-11 13:26

Hier ook ondervonden met IOS 5 (niet beta).

Je kan de foto's uit de filmrol kopiëren naar een nieuw aangemaakt mapje, maar als je dan de foto's uit de filmrol verwijderd, dan verdwijnen ze ook uit het nieuwe aangemaakte mapje.....

Ik zou dit toch graag anders zien.

Bug?reden?

mike77 21-10-11 16:50

Nobody?

Dus als je een map maakt om de foto's uit de filmrol naar te kopiëren, dan kan je ze niet verwijderen uit de filmrol zonder ze eveneens te verwijderen uit het speciaal aangemaakt mapje????


wat is het nut van die extra aangemaakte map ????

Bomans 21-10-11 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mike77 (Bericht 721884)
wat is het nut van die extra aangemaakte map ????

Dat je al je foto's per categorie kan plaatsen en je niet eindeloos moet zoeken tussen 1000-den foto's.

Zo ervaar ik het toch.

JSM93 23-10-11 20:12

Ja klopt, maar je hebt alsnog je filmrol waar alles in staat, dus is alles dubbel en heb je een volle filmrol. Beetje raar, hopelijk krijg je een optie om te kiezen of je wilt kopiëren naar een nieuwe map of knippen. Of Foto's regelrecht naar een map laten sturen na het maken van foto's zou ook handig zijn.

mike77 24-10-11 16:08

ik zou graag de foto's uit de filmrol halen en in een nieuwe map steken.. en niet enkel kopiëren naar de nieuwe map. want als ik ze dan uit de filmrol wil verwijderen, dan worden ze eveneens verwijderd in je nieuwe aangemaakte album...

Of mis ik een optie?

TouchMe 28-10-11 20:49

Gewoon een andere app? Ik gebruik gewoon PhotoMgrPro, mappen aanmaken foto's erin en klaar. Heel veel mogelijkheden en een lege officiele fotomap. 😃
De filmrol gebruik ik alleen maar als tijdelijke map en mijn foto's staan veilig in PMP.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:21.