iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Driemaal Postvak IN in Gmail na iOS 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/106419-driemaal-postvak-gmail-na-ios-5-a.html)

Cervelo 06-12-11 19:20

Driemaal Postvak IN in Gmail na iOS 5
 
Sinds een upgrade naar iOS 5 verschijnt in de Google Mail account in Mail drie maal een Postbus IN icoontje. Ik heb geen idee hoe dit komt en al helemaal niet hoe ik dit terug kan brengen naar gewoon een enkel icoon. Wie heeft de oplossing? :confused:

https://lh3.googleusercontent.com/-N.../s480/foto.PNG

ButcherJF 07-12-11 06:46

Wat gebeurt er als je op 'Wijzig' tapt en er 2 verwijdert?

KvdS 07-12-11 20:56

Je kan ook het GMail adres verwijderen in iCloud en daarna weer aanmaken, waarschijnlijk is dan alles weer normaal.

BigM 07-12-11 22:50

Je mail account van je iPhone verwijderen. In je Gmail je IMAP aanzetten en opslaan. Vervolgens je mail account weer toevoegen op je iPhone.

zie ook: Na het installeren van IOS 5 op mijn ipad2 en iphone 3gs heb ik in mijn mail 4 gmail inboxen - Gmail Help

Cervelo 08-12-11 09:34

Dank voor de reacties en de tips. Het 'wijzig' aantikken en verwijderen lukt niet helaas.
Het GMail adres verwijderen in iCloud lukt ook niet.
De meest voor de hand liggende optie lag in de drie postvakken in mij IMAP instelling die ik inderdaad verborgen had. Ik kan ze niet aan of uitvinken zoals in de discussie staat via de link van BigM. Wel kan ik in de pagina 'labels' in de GMail instellingen, deze mappen op weergeven of verbergen zetten. De IMAP was reeds aangevinkt. Nadat de mappen allen op 'weergeven' staan en ik de mailaccount op de iPhone opnieuwe had geïnstalleerd was de teleurstelling helaas weer groot. Toch lijkt me daar het probleem te zitten.

Guest-20180925190238 08-12-11 09:42

Wat bedoel je eigenlijk met een Gmail adres in iCloud?

Of bedoel je een Gmail account in "Mail, Contacts, Calendars"? Dat kan je toch eenvoudig verwijderen door het account te kiezen, dan naar beneden te scrollen en op het rode balkje "Verwijder" te tikken.

Cervelo 08-12-11 11:32

Dat kan inderdaad maar heeft geen effect. Dus zowel Gmail account verwijderen in iCloud als via 'Mail, Contacts, Calendars' heeft geen effect. Dank voor de suggestie desalniettemin.

Guest-20180925190238 08-12-11 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cervelo (Bericht 743908)
Dat kan inderdaad maar heeft geen effect. Dus zowel Gmail account verwijderen in iCloud als via 'Mail, Contacts, Calendars' heeft geen effect. Dank voor de suggestie desalniettemin.

Tot uw dienst :) Maar ik begrijp nog steeds niet wat een "Gmail" account in "iCloud" is, maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik heb net een Gmail account aangemaakt op mijn iPhone 4S. Dat staat netjes zoals het hoort onder "Mail, Contacts, Calenders". Onder iCloud kan ik echter (om voor de hand liggende redenen) geen Gmail vinden.

Trouwens, ook de IMAP postbussen verschijnen zoals het hoort en zoals ze ze in www.gmail.com staan.

Cervelo 13-12-11 22:53

Gmail account verwijderen in iCloud kan inderdaad niet. Inmiddels heb ik via iTunes een kleine verandering voor elkaar gekregen. Na aansluiten van de iPhone naar de map iPhone gegaan. Hierin onder knop 'info' kan onderin de pagina de e-mail instelling opnieuw geladen worden.
Dit gedaan en als resultaat heb ik 1 postvak minder! Een gedeeltelijke oplossing dus. Misschien ligt het aan het type iPhone (3Gs)?

Wanneer ik op het scherm Inkomend onder Postbussen in de iPhone op Gmail tap verschijnt eerst een scherm met in de bovenhoek links de knop 'Gmail'. Daaronder twee maal een Postvak IN (dit waren er drie). Hierop tappen heeft geen zin, de mail wordt niet geopend.
https://lh6.googleusercontent.com/-3...281%252529.PNG

Vervolgens tap ik op Gmail (links boven in de hoek) en kom ik in het volgende scherm wat er sterk op lijkt behalve dan dat de knop linksboven veranderd is in 'Postbussen'. Nu kan ik weer op Postvak IN tappen en wordt de mail wel geopend.

https://lh3.googleusercontent.com/-g...282%252529.PNG

Ra ra

LittleSaver 17-12-11 12:39

Citaat:

Inmiddels heb ik via iTunes een kleine verandering voor elkaar gekregen. Na aansluiten van de iPhone naar de map iPhone gegaan. Hierin onder knop 'info' kan onderin de pagina de e-mail instelling opnieuw geladen worden.
Dit gedaan en als resultaat heb ik 1 postvak minder!
Cervelo, bedoel je hiermee de optie Sync Mail Accounts onder tab 'Info' onder map 'Devices' (iPhone) in iTunes ? Of via welke optie speelde je dit klaar ?

Heb ook het probleem van 3 zichtbare "Postvak IN" maar oplossing nog niet gevonden ...

Alvast bedankt

Fabidou 18-12-11 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LittleSaver (Bericht 747051)
Cervelo, bedoel je hiermee de optie Sync Mail Accounts onder tab 'Info' onder map 'Devices' (iPhone) in iTunes ? Of via welke optie speelde je dit klaar ?

Heb ook het probleem van 3 zichtbare "Postvak IN" maar oplossing nog niet gevonden ...

Alvast bedankt

Heb precies hetzelfde en vind die knop ėnfo`ook niet:confused:

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 december 2011 om 17:52 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cervelo (Bericht 745938)
.na aansluiten van de iPhone naar de map iPhone gegaan. Hierin onder knop 'info' kan onderin de pagina de e-mail instelling opnieuw geladen worden.
Dit gedaan en als resultaat heb ik 1 postvak minder! Een gedeeltelijke oplossing dus. Misschien ligt het aan het type iPhone (3Gs)?

Wanneer ik op het scherm Inkomend onder Postbussen in de iPhone op Gmail tap verschijnt eerst een scherm met in de bovenhoek links de knop 'Gmail'. Daaronder twee maal een Postvak IN (dit waren er drie). Hierop tappen heeft geen zin, de mail wordt niet geopend.


Vervolgens tap ik op Gmail (links boven in de hoek) en kom ik in het volgende scherm wat er sterk op lijkt behalve dan dat de knop linksboven veranderd is in 'Postbussen'. Nu kan ik weer op Postvak IN tappen en wordt de mail wel geopend.



Ra ra

Waar staat de map iPhone in Itunes? Heb de iPhone erop aangesloten maar niet te vinden, kan je dit even uitleggen aub?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 december 2011 om 19:04 ----------

Na lang zoeken eindelijk gedaan maar er is niets veranderd:o

LittleSaver 19-12-11 20:02

Oplossing gevonden : download de G-Mail app in de AppStore en dan is hiermee alles opgelost.

Fraai uitzicht en handig.

Succes


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:09.