iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   IP-camera thuis, bekijken met de Iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/107787-ip-camera-thuis-bekijken-de-iphone.html)

abbenhui 24-12-11 20:41

IP-camera thuis, bekijken met de Iphone
 
Ik heb een IP-camera gekocht (Watchbot) om via de Iphone het huis te bewaken. De betreffende poort staat open in de router en het modem.

In huis (Wi-Fi) werkt het prima; zo gauw ik de deur uit ga kan Safari de server niet vinden (3G staat aan, bereik 4 strepen).
In een poging het op te lossen kocht ik een app, Live Cams Pro.
Hier gebeurt dus precies hetzelfde.

Ik zette in huis Wi-Fi op de Iphone uit, zodat hij "buitenom" moest gaan. Dat werkt perfect ! Maar zodra ik buiten bereik van m'n Wi-Fi-netwerk kom is het over.

Wat heb ik nu uiteindelijk ontdekt : als ik buitenshuis ben werkt die app (maar ook Safari, dus eigenlijk de hele Iphone) alleen maar met de IP-camera als ik Wi-Fi in de Iphone uitzet.
Ook al ben ik meters buiten bereik van mijn Wi-Fi-netwerk : als Wi-Fi in de Iphone aan staat kan hij de IP-camera niet vinden.
Zet ik in de Iphone Wi-Fi uit, dan heb ik beeld. Zowel via de app als via Safari.

Wat zo vreemd is : alle andere internetsites zijn gewoon te bereiken, of Wi-Fi nu aan staat of niet. (zo hoort het dus ook).

Is er iemand die mij dit kan uitleggen ?

Guest-20180925190238 24-12-11 20:48

Ik kan mij alleen maar voorstellen dat het lokale IP-adres (192.168.x.x) ergens wordt opgeslagen (cache). Zolang Wi-Fi aanstaat wordt er getracht om via dit lokale IP-adres een verbinding te maken met de camera. De IP-lease van de iPhone loopt immers nog, ook als er even geen Wi-Fi verbinding is.

Het is maar een vermoeden en waarschijnlijk zijn er forumleden die een veel betere verklaring hebben.

abbenhui 24-12-11 20:56

Dank voor je snelle reactie.

Daar dacht ik ook aan, maar dat zou gelden wanneer ik in huis via 192.168.x.x kontakt maak. Maar ook in huis ga ik naar de camera met 86.86.x.x. dus benader ik de camera als elke andere internetsite. (wat ik dan maar "buitenom" noem).

En elke andere site werkt perfect, of het nu binnen of buiten is, of Wi-Fi nu aan staat of niet ...

abbenhui 30-12-11 10:36

Discussie kan op slot.
Probleem opgelost : een "statische route" aangemaakt tussen router en modem was afdoende.

debroei 30-12-11 12:32

heeft je router een dynamisch ip, anders werkt hij zodra hij en nieuw ip heeft niet meer.

abbenhui 30-12-11 12:38

Dank voor je reactie; nee, ik heb een statisch IP.
Evengoed bedankt, had weer een hoop gezoek kunnen veroorzaken.

kvsabben 22-01-12 14:50

hi,

Ook ik heb zo'n camera (watchbot groupon deal) gekocht en dit werkt via de browser (safari/firefox op mac) prima. Helaas krijg ik het niet aan de praat in aan iphone app (welke dan ook). Wie kan me helpen met de juiste instellingen van een app? b.v. Live Cams pro, of camviewer for foscam, icms het maakt me niet uit, als het maar werkt.

abbenhui 22-01-12 15:00

Gebruikt profiel : IP Cam Central Profile 2 werkt hier perfect.

kvsabben 22-01-12 16:23

thanks dat werkt tenminste. nu in inder geval een werkende app :-).
Nu nog proberen of ik video kan opnemen met de synology NAS DS212. nog tips?

abbenhui 23-01-12 03:28

Ik niet; kan die camera de beelden niet gewoon naar de NAS sturen ?

debroei 23-01-12 07:50

Je stelt dit in op de nas, bij werkt dit prima icm synology nas en foscam ip cam.
Deze heeft ook een eigen cam app. Namelojk dscam.

kvsabben 23-01-12 11:40

Tja een foscam geloof ik wel. het probleem is dat dit een chinese cloon is en je de juiste profiel moet kiezen. weinig documentatie over te vinden :-( .
Is er ook nog ergens een firmware update of zo?

Ltr 03-02-12 10:17

@ kvSabben: mij lukt het zelfs niet om livecamspro op de iphone aan de praat te krijgen cq beeld te krijgen van de groupon-watchbot. Wel kan ik hem bereiken vanaf internet van buiten mijn eigen huis. Hoe stel ik het genoemde profile 2 precies in? Poort 82 heb ik overigens in gebruik voor de bot.

Dank alvast!

kvsabben 03-02-12 11:40

Profile Type: IP Camera
Profile: IPcan Central Profile 2
Name: IPcam
Host or IP: externaladres.provider.nl
Port: 8081 (bijvoorbeeld kan ook 82 zijn hoor)
HTTPS/SSL: UIT
Username: <ingestelde gebruikersnaam>
Password: <Je wachtwoord>

SAVE

verder niets wijzigen, en het werkt (bij mij dan)

stephanvdberg 03-02-12 12:12

Welke app gebruik jij, kvsabben?

kvsabben 03-02-12 12:18

Live cams pro App Store - 'Live Cams Pro'

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 februari 2012 om 11:20 ----------

ik heb dus niet werkend geprobeerd met een intern adres (waarom zou je?). Nu kan je er overal bij (intern en extern)

Ltr 03-02-12 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kvsabben (Bericht 768112)
Profile Type: IP Camera
Profile: IPcan Central Profile 2
Name: IPcam
Host or IP: externaladres.provider.nl
Port: 8081 (bijvoorbeeld kan ook 82 zijn hoor)
HTTPS/SSL: UIT
Username: <ingestelde gebruikersnaam>
Password: <Je wachtwoord>

SAVE

verder niets wijzigen, en het werkt (bij mij dan)

Dank in ieder geval voor je antwoord. Ik neem aan dat je bij host or IP invult het wbotxxxx.watch-bot.net adres? dat heb ik namelijk gedaan en daarmee werkt het niet. Verder ingevuld zoals aangegeven. Hij blijft hangen in het draaiende rondje en vervolgens request timed out.

Enig idee waar het mis gaat? Toch het adres of wellicht wat anders? Dank alvast weer.

kvsabben 03-02-12 20:13

ik gebruik geen watch-bot.net :-)
ik link rechtstreeks naar mijn eigen hostname thuis of ip-adres.
bv. als xs4all klant: 83.83.83.83.xs4all.nl of 83.83.83.83 als ADSL eigen ip adres

Ltr 03-02-12 23:23

Dankjewel! Eigen IP adres achterhaald en nu werkt het.

debroei 04-02-12 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ltr (Bericht 768317)
Dankjewel! Eigen IP adres achterhaald en nu werkt het.

Wanneer je adres dynamisch is moet je dit telkens aanpassen.
Wanner je modem reboot heb je ook weer een ander ip.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:46.