iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Gesprekken opnemen (recorden)? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/11058-gesprekken-opnemen-recorden.html)

brenno 11-04-08 17:33

Gesprekken opnemen (recorden)?
 
Hallo,

Dit is mijn eerste post op iPhoneclub, want sinds deze week ben ik de apetrotse bezitter van een eigen iPhone. Wat is dat ding toch mooi.

Ik heb wel een vraag: heeft er iemand ervaring met het opnemen van een gesprek? Dat zou namelijk wel heel prettig zijn als dat zou kunnen (ik doe veel interviews voor mijn werk).

Groeten,

Brenno de Winter

coolhva 11-04-08 18:47

Hoi Brenno,

Wat leuk om je hier tegen te komen (ik ben fan van je op WebWereld en geabonneerd op ICT Roddels podcast). Tot zover is er nog geen applicatie bekend die kan opnemen TERWIJL er een gesprek gevoerd wordt. Als je iets tegenkomt ben ik ook erg nieuwsgierig!

Aantal topics hierover:

Record Phone Calls - Page 2 - ModMyiFone.com - Apple iPhone forum, iPhone hacking, iPhone mods, and more

brenno 11-04-08 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coolhva (Bericht 96885)
Hoi Brenno,

Wat leuk om je hier tegen te komen (ik ben fan van je op WebWereld en geabonneerd op ICT Roddels podcast). Tot zover is er nog geen applicatie bekend die kan opnemen TERWIJL er een gesprek gevoerd wordt. Als je iets tegenkomt ben ik ook erg nieuwsgierig!


Hey dank je :). Ik blijf zoeken.

Bomans 11-04-08 19:08

VoiceNotes v.31

een gesprek opnemen kan toch met dit.
(tenzij je bedoeld via telefoongesprek?)

EDIT:
Net 0.35 BETA5 geinstalleerd.
Ziet er nog beter uit.
Kan je hier vinden
http://ericasadun.com/ftp/Applications/VoiceNotes/

Moet je wel via ssh op je iphone zetten, want staat nog niet in de installer.

remb0 27-04-08 15:13

is dit illegaal trouwens? ivm met privacy enzo?

brenno 27-04-08 16:16

Nee het opnemen van een gesprek is in Nederland niet verboden. Dat hoef je zelfs niet te melden, zolang je maar 1 van de deelnemers bent. Dat laatste is wel belangrijk. Daarnaast betekent het hebben van de opname niet dat je daarna toestemming hebt om met de opname te doen en te laten wat je wilt. Dus publicatie op Youtube of Dumpert mag niet zonder toestemming.

Los daarvan is het niet iets wat ik graag doe (opslag vergt ook veel ruimte), maar helaas soms wel noodzakelijk. Als journalist blijf je altijd mensen houden die gaan liegen over uitspraken die ze wel of niet hebben gedaan.

brenno 27-04-08 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 96893)
VoiceNotes v.31

een gesprek opnemen kan toch met dit.
(tenzij je bedoeld via telefoongesprek?)

EDIT:
Net 0.35 BETA5 geinstalleerd.
Ziet er nog beter uit.
Kan je hier vinden
http://ericasadun.com/ftp/Applications/VoiceNotes/

Moet je wel via ssh op je iphone zetten, want staat nog niet in de installer.

De tool werkt wel als voicerecorder, maar niet voor het opnemen van een gesprek. Of heeft iemand dit draaiend gekregen?

Roland33 14-05-08 22:54

Brenno,
voor het opnemen van telefoongesprekken kun je ook naar telco-diensten kijken.
Die nemen je gesprek op, en sturen je een mp3 per email naar afloop.
Een mooi (zwaar commercieel) voorbeeld is Telefoongesprekken opnemen vanaf 19 cent per minuut en gespreksopname direct per e-mail. Nemop.nl.
Voor mijn werk (social engineering ;-) maak ik gebruik van een andere dienst,maar die kan ik nu even niet vinden..

Roland

v26house 06-06-08 05:37

Ik wil wel heel graag een donatie doen voor de maker van zo'n app

peterjk 17-02-09 08:46

gesprekken opnemen
 
is er ook een mogelijkheid om telefoon gesprekken op te nemen? weet imand dat?
ik heb via cydia wel 2 app's gevonden maar die werken niet in nl!

hoor het graag

iDavid 23-02-09 13:05

telefoongesprekken opnemen met iPhone
 
Is dit mogelijk?
Mijn mijn oude sony ericsson kon dit wel!

Mijn iPhone is gejailbreakt... ik vind nergens een app in de appstore waarmee dit zou kunnen.

iemand dit wat weet?

jetgadget 23-02-09 14:02

Nee ik heb het ook nog niet gevonden moest laatst een gesprek opnemen heb het toen via skype gedaan..
misschien een tip..
als je toch een app vind hoor ik het ook graag.

RayOmac 26-02-09 00:29

Realiseer je wel dat dit tegen de wet van privacy gaat.

jetgadget 26-02-09 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RayOmac (Bericht 260680)
Realiseer je wel dat dit tegen de wet van privacy gaat.


Het was ten eerste prive en niet zakelijk , en dan valt het nog wel mee als het een bekende is en je wilt wat bewaren omdat je het anders niet onthoud. . .

RayOmac 26-02-09 11:25

Het was geen aanval op jou maar slechts een notificatie, prive nog zakelijk ben je wettelijk verplicht van te voren te melden dat het gesprek opgenomen wordt.

cloverfield 26-02-09 18:34

Klopt, je mag niet zomaar opnemen. Echter, sommige programma's (Nokia) heeft de mogelijkheid wel, je hoort dan om de 30 seconden piepjes zodat men weet dat het gesprek opgenomen wordt.

Maar het is wel handig af en toe. Vooral als je met rare bedrijven te maken hebt. Zij een voicelog, ik een voicelog.

zwaan 26-02-09 19:26

Ik dacht opnemen in de zin van oppakken. Ik snapte er al niks van :p

Iphone_belgium 27-02-09 18:15

Eigelijk zoek ik ook zoiets, dit vooral om gesprekken te gaan opnemen naar diensten zoals telenet enz die nooit via papieren versie werken om iets te bevestigen en of te beloven ...

Iemand ?

Timmeh_ 27-02-09 18:39

Is het niet een stuk eenvoudiger om het gesprek op luidspreker te zetten en dan met een voice-recorder het gesprek opnemen?

smooth 09-04-09 13:54

en is er al iemand die zo een app heeft gevonden ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:54.