//

Werkt Find My Iphone na fabrieksinstellingen/zonder internet of gpsconnectie

Werkt Find My Iphone na fabrieksinstellingen/zonder internet of gpsconnectie discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag iedereen, Ik ben aan het overwegen om een app te gebruiken om mijn iphone te beschermen als hij eventueel wordt gestolen. De app die ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-02-12, 22:04
Dbrown Dbrown is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 63
Standaard Werkt Find My Iphone na fabrieksinstellingen/zonder internet of gpsconnectie

Dag iedereen,

Ik ben aan het overwegen om een app te gebruiken om mijn iphone te beschermen als hij eventueel wordt gestolen.
De app die ik al snel tegenkwam was findmyiphone. Allemaal heel mooi, maar ik vraag me af of deze app wel werkt als de dief bij het vinden van mijn iphone:
- verbinding met internet uitzet
- gps verbinding uitzet
- iphone naar fabrieksinstellingen terugzet

Indien een negatief antwoord op mijn vraag zou ik graag willen weten of dat er apps bestaan die deze stappen omzeilen? (dus waarmee je altijd je iphone mee terug kan vinden, ook als de dief gps/internet uitzet + iphone naar fabrieksinstellingen zet)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-02-12, 09:00
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

De nr.1 Verwarring: die Find My IPhone app zorgt er NIET voor dat je iPhone gevonden kan worden in geval van verlies of diefstal!

Hoe wel? Activeer of stel "Find My iPhone" in, in de instellingen van iCloud.

Die app is alleen maar een handige tool om een andere verloren iPhone of iPad daadwerkelijk te gaan zoeken. Staat op de verloren iPhone alleen maar de app, en niet de iCloud dienst Find My iPhone geactiveerd, dan is het toestel niet traceerbaar via deze dienst!
  #3  
Oud 27-02-12, 11:15
Dbrown Dbrown is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
De nr.1 Verwarring: die Find My IPhone app zorgt er NIET voor dat je iPhone gevonden kan worden in geval van verlies of diefstal!

Hoe wel? Activeer of stel "Find My iPhone" in, in de instellingen van iCloud.

Die app is alleen maar een handige tool om een andere verloren iPhone of iPad daadwerkelijk te gaan zoeken. Staat op de verloren iPhone alleen maar de app, en niet de iCloud dienst Find My iPhone geactiveerd, dan is het toestel niet traceerbaar via deze dienst!
Indien dit geactiveerd is, en de iphone wordt teruggezet naar fabrieksinstellingen (en de app wordt dus verwijderd), is de iphone dan nog steeds traceerbaar? Want dit lijkt me voor een dief niet zo moeilijk om te doen...
  #4  
Oud 27-02-12, 11:28
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Nogmaals: de App speelt geen rol...

De iCloud account wel. En ja, ook dat is te omzeilen (maar laten we niemand op weg helpen).
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 27-02-12, 12:04
Stijnley Stijnley is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 66
Standaard

even een bijkomende vraag: Bestaat er een mogelijkheid om het herstellen van je Iphone te beveiligen met een paswoord? Zodat een snoodaard de gestolen Iphone niet kan herstellen als een nieuwe iphone?
  #6  
Oud 27-02-12, 12:23
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Nee, dat kan niet (helaas)
  #7  
Oud 27-02-12, 12:51
Dbrown Dbrown is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 63
Standaard

Dus met andere woorden: als de iphone terug naar fabrieksinstellingen wordt gezet, dan is de iphone niet meer traceerbaar? (ik wou graag dit met zekerheid weten, want indien de iphone nog steeds traceerbaar zou zijn is de find my iphone app het waard + het instellen via icloud, indien hij niet meer traceerbaar vind ik het veel moeite voor niets)
  #8  
Oud 12-03-12, 21:46
rinc rinc is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 10
Standaard

Wat je kan doen is een codeslot aanzetten via instellingen. Dan blijft die "find my iPhone" via iCloud nog (voorlopig) actief. De dieven zullen niet snel een PC met iTunes bij de hand hebben om meteen een restore uit te voeren. Zo'n codeslot is niet al te veel moeite neem ik aan. Je hebt ook een app, die een soort van codeslot is, maar met patronen. Je kan via die app aangeven dat elke keer als iemand een verkeerde patroon opgeeft een foto (van die dief) naar je iCloud account wordt verstuurd.
  #9  
Oud 12-03-12, 22:32
Dbrown Dbrown is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rinc Bekijk bericht
Wat je kan doen is een codeslot aanzetten via instellingen. Dan blijft die "find my iPhone" via iCloud nog (voorlopig) actief. De dieven zullen niet snel een PC met iTunes bij de hand hebben om meteen een restore uit te voeren. Zo'n codeslot is niet al te veel moeite neem ik aan. Je hebt ook een app, die een soort van codeslot is, maar met patronen. Je kan via die app aangeven dat elke keer als iemand een verkeerde patroon opgeeft een foto (van die dief) naar je iCloud account wordt verstuurd.
Thanks voor de tip, zal ik zeker doen ! Ik heb al wat research gedaan, en ik kan toch besluiten dat indien de dief een beetje kennis heeft, nog steeds alles kan omzeilen... jammer, maar het zij zo
  #10  
Oud 18-10-13, 00:43
krisjong krisjong is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2013
Locatie: Amsterdam
Berichten: 31
Standaard

Hoe heet die app die een foto stuurt naar iCloud?
  #11  
Oud 18-10-13, 06:23
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

1. Jongens, een app is een app. 1 druk op de thuisknop en de dief heeft toegang tot al je gegevens. Dit wil je toch niet?
2. Zoek Mijn iPhone is een iCloud-dienst. De app heb je niet nodig, want je hebt maar 1 iPhone en geen Mac computer.
3. iOS: een goed begrip van toegangscodes (Vind je veiligheid extreem irritant, stel 'm dan alsnog in op x uur)
4. iCloud: 'Zoek mijn iPhone' instellen (Om je iPhone terug te vinden, enz.)
5. iCloud: Activeringsslot van Zoek mijn iPhone in iOS 7 (Om je iPhone onbruikbaar te maken voor dieven)
6. Schakel Control Center toegang uit op je Vergrendelscherm | iMore (Om te voorkomen dat ze vliegtuigmodus inschakelen)
7. GPS kan men niet in- of uitschakelen.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alles kwijt na restore naar fabrieksinstellingen zonder backup? Dopster iPhone algemeen 0 01-08-11 23:28
Find My iPhone werkt niet meer op refurb akoya00 iPhone algemeen 1 30-07-11 23:55
[MobileMe] Find my iPhone werkt niet NiekR iPhone algemeen 2 08-06-11 14:17
Wel Wi-Fi, geen internet (safari can't find) nosso1505 Archief 0 10-05-08 11:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:35.