iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Terugsturen aankoop Appstore (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/114170-terugsturen-aankoop-appstore.html)

joshaas 14-03-12 20:38

Terugsturen aankoop Appstore
 
ik heb een app gedownload uit de appstore en de app blijkt overcompleet. Het betaalde bedrag heb ik laten terugboeken door de bank en nu blijk ik geen apps meer te kunnen downloaden: krijg ik de mededeling "Uw Apple ID is vergrendeld".
Hoe retourneer ik de app? Bij Internetaankopen heb ik toch het recht om een aankoop terug te geven? Heeft iemand een goede tip? Ik lees nergens antwoorden op het forum.............

XIII 14-03-12 20:39

Huh, terugboeken door de bank? Hoe heb je dan betaald? (credit card?)

Volgens mij moet je normaal contact opnemen met Apple; zij crediteren je dan.

joshaas 14-03-12 20:49

Bedankt voor je reactie. Niet met creditcard betaald maar met Click&Buy. Bedragen die zijn afgeschreven, kun je gewoon laten terugboeken door de bank. Wel cpntact gehad met c&b, maar dat gaat moeizaam. Gewoon contact opnemen met Apple dus?

XIII 14-03-12 21:16

Contact opnemen met Apple lijkt me zelfs noodzakelijk als je Apple ID vergrendeld is...

joshaas 14-03-12 21:48

Idd. Ga ik doen.

Blazez 28-03-12 21:16

Waarschijnlijk niet meer van belang, maar voor een ander die zoekt misschien nog wel handig om te weten.
Ik heb recentelijk ook een app gekocht die gratis was, maar daar kreeg ik vlak daarna een mail met (standaard) rekening van. In die rekening stond een link met "een probleem melden".
Dus ik heb daarop geklikt en daarna opgegeven wat het probleem was. Direct daarop kreeg ik een mail terug van Apple dat het bedrag gecrediteerd zou worden.

Perfect opgelost dus.

iMuzz 28-03-12 22:01

Dit is een standaard procedure bij Click & Buy. Zodra u uw afschrijving terugboekt blokkeren zij uw rekening en laten Apple weten dat er ook een debet op uw account aanwezig is.

Het beste is om met beide partijen contact op te nemen om zo snel mogelijk uw account te heractiveren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:24.