iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   NOS Teletekst Webapp (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/11468-nos-teletekst-webapp.html)

amphora 18-04-08 13:58

NOS Teletekst Webapp
 
Mijn eerste webapp!

NOS Teletekst

Even een knip/plak uit de help pagina:
Citaat:

Kies op de index pagina een pagina. Vervolgens kunt u met de [i] knop terug naar de index, met de [100] knop gaat u naar de hoofd pagina van teletekst zelf (pagina 100). Door op het pagina nummer (in het midden van de knoppenbalk) te klikken kan zelf een gewenste pagina nummer worden ingevoerd. Met de [<<] en [>>] knoppen gaat u naar het vorige/volgende pagina nummer. Het kan gebeuren dat een pagina niet bestaat, u ziet dan een lege pagina. Met [<] en [>] gaat u naar de vorige/volgende subpagina indien aanwezig. Er is geen controle ingebouwd of een (sub)pagina daadwerkelijk bestaat, mogelijk is dit in een toekomstige versie wel het geval. In 'portret' stand worden teletekst pagina's iets verkleind zodat ze precies binnen het scherm passen, hierdoor kunnen sommige pagina's minder duidelijk worden, om de teletekst pagina in normaal formaat te bekijken is het voldoende om het scherm een kwartslag te draaien ('landschap' stand).
Ik hoop dat jullie het net zo handig vinden als ik :)

febe 18-04-08 14:38

wow, tnx! Voor een teletekst -addict als ik is dit fantastisch!

Celf 18-04-08 18:10

Prachtig!! 'k gebruik teletekst vaak en deze webapp komt mij bijzonder goed van pas.

S.A.F 18-04-08 18:36

Werkt prima met Wi-Fi! Kun je er geen native applicatie van maken? Dat zou het gebruikersgemak NOG groter maken.

Nikooos 18-04-08 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.A.F (Bericht 100588)
Werkt prima met Wi-Fi! Kun je er geen native applicatie van maken? Dat zou het gebruikersgemak NOG groter maken.

Het maken van een native app is iets lastiger als een webapp..

amphora 18-04-08 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 100605)
Het maken van een native app is iets lastiger als een webapp..

Inderdaad. Misschien als de 2.0 firmware officieel uit is, maar voorlopig laat ik het even hierbij.

Nikooos 18-04-08 19:41

ik vind het top :)
Vooral als ik over een paar dagen weer een iphone heb natuurlijk :P

macfreaker 18-04-08 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amphora (Bericht 100613)
Inderdaad. Misschien als de 2.0 firmware officieel uit is, maar voorlopig laat ik het even hierbij.

Je kan er perfect een native applicatie van maken met jiggy programmeeromgeving. Is eigenlijk javascript en je kan er veel mee.

amphora 18-04-08 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 100619)
Je kan er perfect een native applicatie van maken met jiggy programmeeromgeving. Is eigenlijk javascript en je kan er veel mee.

Ik die eigenlijk ook niet echt het voordeel van een native app. Ik heb nu ook een icoon op springboard en een internet verbinding heb je toch nodig. En ik gebruik het nu ook op m'n normale desktop ;) (hoewel firefox het niet helemaal goed rendered)

vanderzande 19-04-08 12:37

Geweldige app

S.A.F 19-04-08 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 100605)
Het maken van een native app is iets lastiger als een webapp..

Weet ik wel. Als je echter zo'n fraaie webapp kunt maken is het beleefd vragen om een native applicatie misschien toch niet helemaal kansloos. Als dit een native wordt zou het geweldig zijn.

S.A.F 19-04-08 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amphora (Bericht 100635)
Ik die eigenlijk ook niet echt het voordeel van een native app. Ik heb nu ook een icoon op springboard en een internet verbinding heb je toch nodig. En ik gebruik het nu ook op m'n normale desktop ;) (hoewel firefox het niet helemaal goed rendered)

Groot gelijk heb je. Maar de reden waarom ik begin over een native applicatie is de volgende:

Het is, zeker in het geval van sport tussenstanden, bij teletekst vaak een kwestie van "even snel opzoeken". Als je dan onderweg (zonder Wi-Fi) eerst safari opent, dan naar je webapplicatie gaat, dan weer 2 pagina's moet laden (eerst sport algemeen, daarna voetbal tussenstanden), dan ben je wel weer een paar minuten verder.

Vandaar een native applicatie. Dat bespaart je de tijd van het laden alvorens je daadwerkelijk op de pagina kan klikken waarnaar je zoekt. Vandaar dat ik een tijd geleden ook met hulp van een forumlid een Teletekst snelkoppeling (soort webclip, toen die er nog niet waren) heb gemaakt. 1x op drukken is direct naar teletekstpagina 818 (tussenstanden eredivisie). Handig voor als je onderweg bent op zondagmiddag!

amphora 19-04-08 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.A.F (Bericht 100897)
Groot gelijk heb je. Maar de reden waarom ik begin over een native applicatie is de volgende:

Het is, zeker in het geval van sport tussenstanden, bij teletekst vaak een kwestie van "even snel opzoeken". Als je dan onderweg (zonder Wi-Fi) eerst safari opent, dan naar je webapplicatie gaat, dan weer 2 pagina's moet laden (eerst sport algemeen, daarna voetbal tussenstanden), dan ben je wel weer een paar minuten verder.

Vandaar een native applicatie. Dat bespaart je de tijd van het laden alvorens je daadwerkelijk op de pagina kan klikken waarnaar je zoekt. Vandaar dat ik een tijd geleden ook met hulp van een forumlid een Teletekst snelkoppeling (soort webclip, toen die er nog niet waren) heb gemaakt. 1x op drukken is direct naar teletekstpagina 818 (tussenstanden eredivisie). Handig voor als je onderweg bent op zondagmiddag!

Je kan ook direct van TT pagina 818 een bookmark/springboard shortcut maken natuurlijk

Nikooos 19-04-08 14:15

heel goed. Nu misschien de discussie native/webapp stoppen en het alleen even over de teletekst app hebben? ;)

S.A.F 19-04-08 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amphora (Bericht 100899)
Je kan ook direct van TT pagina 818 een bookmark/springboard shortcut maken natuurlijk

Zoals ik zei, dat kon toen nog niet met de firmwares van dat moment. Webclips maken ging nog niet. En dat kan ik zelf overigens nog steeds niet met 1.1.1. :D Nog geen enkele reden gezien om alle moeite (back-ups, gekloot, uitzoekwerk, etc.) te doen voor het upgraden. Maar dat terzijde.

Mijn TT pag 818 applicatie is dus eigenlijk gewoon een webclip inderdaad.

Nu weer over jouw TT webapplicatie zoals Psychonikeo aangaf.

enophi 23-04-08 22:29

Ongelooflijk dat die ouwe shit, wat teletekst is, nog zo populair is.
tis toch een beetje een voorloper van
Ik checkte het weer er meestal op dus mij mij staat er een webclip op mijn eerste pagina van mijn springboard.
Kan ik die native app "weer" er wel afgooien :)

edit: zou de gemiddelde leeftijd van bovenstaande personen boven de 40 liggen?

Cheerio Ruud.

Gonus 24-04-08 15:37

Geweldige app!!!

lijnkamp 24-04-08 16:06

ook onder de 40 (nog 8 jaar) kan je teletekst addict zijn hoor! Blijft een mooi medium om snel hoofdpunten en overig nieuws te vinden.

Nu maar hopen dat mn iPhone snel weer terug is (bij Fixsupport na flinke val met een afgebroken trilmotor tot gevolg) en ik kan eindelijk goed teleteksten.

ButcherJF 24-04-08 16:58

Inderdaad mooie app, gebruik hem inmiddels ook met veel plezier. Enneuh, daarmee breng ik denk ik de leeftijd tóch weer aardig omhoog....

enophi 24-04-08 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 103613)
Inderdaad mooie app, gebruik hem inmiddels ook met veel plezier. Enneuh, daarmee breng ik denk ik de leeftijd tóch weer aardig omhoog....

:)
Ik ben 41 butcherJF en vind teletekst toch de nederlandse analoge voorloper van het internet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:48.