iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   hoe kan ik "zoek mijn iPhone"verbergen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/116924-zoek-mijn-iphone-verbergen.html)

eesee 24-04-12 15:15

hoe kan ik "zoek mijn iPhone"verbergen?
 
hoe kan ik het verbergen?
en
als je zoekt, komt er dan een notificatie op de iPhone als je het niet verbergt?
nou ja, of zo iets.

Thx in advance!

ps excuus als dit al eerder is behandeld, ik kon het niet zo snel vinden

wouter1981 24-04-12 15:23

"zoek mijn iphone" is niet zichtbaar wanneer je de iPhone zoekt...

Misschien kun je je vraag nog verduidelijken?

eesee 24-04-12 16:51

ik heb me ingelezen op het forum, Icloud geactiveerd. Ik snap alleen nog niet of je ook een app("zoek mijn iphone") moet installeren en is die dan zichtbaar?
Of gaat het via instellingen via het instellingenmenu,
ik hoop dat ik nu wel duidelijker ben.

Guest-20180925190238 24-04-12 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eesee (Bericht 790214)
ik heb me ingelezen op het forum, Icloud geactiveerd. Ik snap alleen nog niet of je ook een app("zoek mijn iphone") moet installeren en is die dan zichtbaar?

Er is een app "Find iPhone" maar die is niet bedoeld om jouw iPhone te zoeken. Als je die app gebruikt heb je jouw iPhone in je handen en hoef je hem niet te zoeken.

Die app is bedoeld om een andere iPhone te zoeken. Om je eigen iPhone te zoeken ga je naar www.icloud.com

dhrMike 09-05-12 12:06

Wat ik persoonlijk mis aan de "find my Iphone" app of misschien zelfs in het systeem opzich is een mogelijkheid om een code in te stellen zodat je de telefoon niet zomaar af kunt sluiten.

Op het moment dat je je telefoon nu verliest of dat hij gestolen wordt zetten ze hem gelijk uit en dan heb je dus helemaal niets meer aan deze app of deze service. Een code om de telefoon uit te "mogen" schakelen lijkt mij een goede oplossing. Wanneer het toestel dan meegenomen wordt kan hij in ieder geval niet (zomaar) uitgezet worden, en zolang ze niet bij een computer in de buurt komen kunnen ze niet verhinderen dat de 'zoek mijn iphone' functie actief blijft. Ook een soft reset heeft daar dan volgens mij geen invloed op omdat hij na een soft reset gewoon weer aanspringt.

Als ik hierboven echt iets heel raars zeg dan hoor ik dat ook graag.

jpwg001 09-05-12 12:56

Je kunt een code instellen om het scherm te ontgrendelen. Alleen moet je die elke keer gebruiken als je ontgrendelt.

XIII 09-05-12 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 793177)
Je kunt een code instellen om het scherm te ontgrendelen. Alleen moet je die elke keer gebruiken als je ontgrendelt.

Het gaat Mike om het uitzetten (en onbereikbaar voor de dienst zijn), niet het "aanzetten"...

jpwg001 09-05-12 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 793178)
Het gaat Mike om het uitzetten (en onbereikbaar voor de dienst zijn), niet het "aanzetten"...

Ze kunnen hem toch niet uitzetten als ze het scherm niet kunnen ontgrendelen?

XIII 09-05-12 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 793179)
Ze kunnen hem toch niet uitzetten als ze het scherm niet kunnen ontgrendelen?

Waarom niet?

Probeer het maar; dat gaat helaas wel...

jpwg001 09-05-12 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 793180)
Waarom niet?

Probeer het maar; dat gaat helaas wel...

Geprobeerd. Inderdaad! Slechte zaak...

dhrMike 09-05-12 14:51

Aan de reacties merk ik dat mijn opmerking dus eigenlijk niet eens zo heel vreemd was. het zou een simpele functie zijn die het nut van de "zoek mijn iphone" app volgens mij verhonderdvoudigt.

Iemand even een mailtje naar apple sturen? ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:57.