iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Engelse iPhone 4s - apps kopen op NL app store werkt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/117518-engelse-iphone-4s-apps-kopen-op-nl-app-store-werkt-niet.html)

Ictinus 06-05-12 16:35

Engelse iPhone 4s - apps kopen op NL app store werkt niet
 
Hallo,

ik heb voor mijn verjaardag een iPhone gekregen. Bij het uitpakken bleek dit een Engels exemplaar te zijn. Online gekocht en de 7 dagen bedenktijd waren verstreken :( Het apparaat werkt overigens goed, dus daar geen klagen over.

Totdat... ik Whats app wilde kopen toen kwam ik in de problemen. Netjes Apple-ID aangemaakt maar toen ik bij iTunes mijn gegevens wilde invullen, kon ik alleen een Engels adres met Engelse postcode invullen. Wat ik niet heb, want ik woon in Nederland. Tweede probleem was dat hij geen Mastercard accepteerde, maar goed, daar was om heen te fietsen dacht ik.

Ik heb van alles en nog wat geprobeerd, heb een iTunes giftvoucher gekocht, maar dat is Nederlands en wordt op de Engelse store niet geaccepteerd.

Ben nu 5 dagen bezig en begin er steeds minder van te snappen. En ik word er radeloos van. Komt met name omdat ik niet zo technisch aangelegd ben en al die dingen die ik gelezen heb over jailbreak en zo, doen me huiveren.

Is er iemand die me kan vertellen hoe ik deze iPhone zo instel dat ik apps in de Nederlandse store kan kopen en hoe ik van dat Engelse ID afkom?

Alvast bedankt voor alle moeite!

Ictinus

Guest-20180925190238 06-05-12 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ictinus (Bericht 792480)
Netjes Apple-ID aangemaakt maar toen ik bij iTunes mijn gegevens wilde invullen, kon ik alleen een Engels adres met Engelse postcode invullen. Wat ik niet heb, want ik woon in Nederland.

Je hebt netjes een account aangemaakt in de Britse App Store. Doe die oefening nog eens maar dan in de Nederlandse App Store.

Succes gewenst :)

Ictinus 07-05-12 00:25

Dank je, Timosha, na veel geëmmer - op de oorspronkelijke PC bleef ie naar de Engelse store gaan - is het gelukt via een tweede PC.

Alleen ben ik nu Siri kwijt :(

Ik krijg hier wat van :(

Ictinus

Bubbly 07-05-12 00:32

Je kan op je eigen computer rechts onderaan in de Store op het Britse vlaggetje klikken en dan Nederland selecteren om te switchen ;)

decx 07-05-12 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ictinus (Bericht 792575)
Dank je, Timosha, na veel geëmmer - op de oorspronkelijke PC bleef ie naar de Engelse store gaan - is het gelukt via een tweede PC.

Alleen ben ik nu Siri kwijt :(

Ik krijg hier wat van :(

Ictinus

Algemeen > Siri > Siri inschakelen en het is weer terug :)

Ictinus 09-05-12 09:35

dank jullie!

het werkt weer. Ook gratis en betaalde downloads doen het ;)

Ictinus

colliehome 09-05-12 09:37

Mooi, dit is dus opgelost. //slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:51.