iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Mail applicatie Iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/120469-mail-applicatie-iphone.html)

stalpaertjelle 17-06-12 09:36

Mail applicatie Iphone
 
1 Bijlage(n)
Hallo allemaal

Ik heb sinds kort een bizar probleem nadat ik mij iPhone 4S 32Gb gejailbreakt heb.
De emailapplicatie werkt perfect, tot op het moment dat ik deze volledig afsluit (multitask).

Jullie kunnen op de foto in bijlage zien wat mijn probleem is.
Ik heb reeds een restore gedaan en opnieuw gejailbreakt, maar zonder resultaat.
De enige oplossing voor het probleem is de Iphone herstarten, maar ik heb hier echter geen 4x per dag zin in

Nog mensen met dit specifiek probleem?

Met vriendelijke groeten
Jelle

Werner1963 17-06-12 14:37

Heb niet direct een oplossing maar waarom haal je de mail app uit het geheugen. Als je dit doet werken de push berichten ook niet meer.

jopvdsteen 17-06-12 15:00

Pushberichten werken hier altijd of hij nu wel of nietin de multitask balk staat. Verder heb ik zelf ook wel eens een mailtje waar bij staat; dit bericht heeft geen inhoud. Maar meestal is dat als hij de mail nog aan het binnenhalen is en kun je als je even uit de app gaat en vf minuten later terug komt alle mails weer gewoon lezen. Maar ik neem aan dat je dat al wel geprobeerd zal hebben? Even app afsluiten ook uit multitaskbalk, en dan eventjes later terug naar mail gaan.

Werner1963 17-06-12 15:18

De synchronisatie zal wat traag zijn. Heb je dit bij Wi-Fi ook of enkel via het mobiel netwerk (3g) ?

Push werkt bij niet voor mail al ik de mail app uit het geheugen haal :)

stalpaertjelle 17-06-12 22:18

Ik krijg de correcte pushmeldingen, maar alle mails hebben geen inhoud. Ook als ik de app laat openstaan heb ik dit na enige tijd. Zowel op Wi-Fi als op 3G heb ik het probleem.
Als hij niet gejailbreakt was had ik deze issue niet, maar dan zouden er toch meerdere personen dit tegenkomen?

Bomans 18-06-12 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stalpaertjelle (Bericht 803164)
Als hij niet gejailbreakt was had ik deze issue niet, maar dan zouden er toch meerdere personen dit tegenkomen?

Hangt er van af welke cydia tweaks je hebt geïnstalleerd.

FridgeNL 18-06-12 10:38

Als je zegt weer een restore te hebben uitgevoerd, is dat met of zonder het terugzetten van een reservekopie? Zou namelijk best eens zo kunnen zijn dat de fout in je reservekopie zit.

KvdS 18-06-12 11:02

Ik had dit laatst ook.
Hierop heb ik het account van mijn iPhone verwijderd en her-geinstalleerd.
Hierna was het probleem opgelost.

Messi 18-06-12 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 803251)
Ik had dit laatst ook.
Hierop heb ik het account van mijn iPhone verwijderd en her-geinstalleerd.
Hierna was het probleem opgelost.

heeft hier ook oplossing geboden bij de ipod een tijdje geleden...

stalpaertjelle 02-07-12 08:51

Het probleem blijft...ik zal de jailbreak er maar afhalen :(

tillie74 02-07-12 16:24

Hier precies hetzelfde, of er staat "dit bericht heeft geen inhoud 01-01-01"of er staat "Geen Afzender" met de datum 01-01-1970.

dit gebeurt spontaan en met enige regelmaat, als er bijv. 20 mailtjes staan en je leest er 1 zodra je dan weer teruggaat naar de mailbox doet het probleem zich voor ( bij meerdere mailboxen, ik heb er 3 ) enige wat helpt is een respring. Wat ook vaak helpt is om een willekeurig mailtje te open met IntelliscreenX, als hij dan opent is de rest ook weer normaal.

P.S. Mail heeft er wel goed ingestaan, ook oudere mails zijn ineens niet meer te openen.

Guest-20180925190238 02-07-12 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tillie74 (Bericht 806403)
Hier precies hetzelfde, of er staat "dit bericht heeft geen inhoud 01-01-01"of er staat "Geen Afzender" met de datum 01-01-1970.

Dat is niet gezond :eek: Zoek op het forum eens met het zoekbegrip "posix epoch".

tillie74 02-07-12 16:51

Heb alle forum berichten al eens doorgenomen maar geen oplossing gevonden. Het gekke is dat ik 3 mail-boxen gebruik ( 1x gmail, 2x @home/Ziggo ) en als het zich voordoet dan geven ook alle 3 de meldingen (90% staat er dit bericht heeft.....) na een re-spring is het probleem weer verholpen.

Guest-20180925190238 02-07-12 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tillie74 (Bericht 806407)
Het gekke is dat ik 3 mail-boxen gebruik ( 1x gmail, 2x @home/Ziggo ) en als het zich voordoet dan geven ook alle 3 de meldingen (90% staat er dit bericht heeft.....) na een re-spring is het probleem weer verholpen.

Dat is niet gek :) Er is "iets" in de iPhone dat de klok op NUL (de Posix Epoch) zet en dat geldt dan voor alle mailboxen.

Als het een iPhone is zonder jailbreak moet je denken aan een hardwarefout. Bij een iPhone met een jailbreak kan het van alles zijn dat die fout veroorzaakt. Als een e-mail bv. verzonden is op 2/7/2012 om 10:00:00 en hij komt door die fout aan op 1/1/1970 om 00:00:00 dan mag je bijna zeker zijn dat de SQLite database met de mails naar de vaantjes is.

tillie74 02-07-12 20:56

Ok'e maar hoe kan het dan dat alle mails wisselen van goed naar slecht en vice versa? Ik heb dus mails goed binnenkomen en even later niet meer te lezen zijn en even later weer wel. Of komt dat doordat de Iphone telkens eerst weer synced met de servers. In elk geval bedankt voor alle info.

Guest-20180925190238 02-07-12 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tillie74 (Bericht 806445)
Of komt dat doordat de Iphone telkens eerst weer synced met de servers.

Dat zou kunnen. Al het overige zijn symptomen van het probleem, niet de oorzaak. Ik denk dat je op zoek moet gaan naar de oorzaak en dat zouden wel eens tweaks kunnen zijn die mekaar bijten.

Als er geen kernel panics optreden kan je een hardwarefout uitsluiten.

JohnDoe77 05-10-12 09:49

Iemand hier al een oplossing voor? Ik heb het op iPhone, iPad en met Gmail en Outlook.com mail... Het wissen van de accounts en opnieuw invoeren helpt niet...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.