iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   TomTom app nu wel of niet legaal in Frankrijk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/122683-tomtom-app-niet-legaal-frankrijk.html)

cardwizard 30-07-12 20:23

TomTom app nu wel of niet legaal in Frankrijk
 
Na dagenlang zoeken en informeren ben ik er nu nog steeds niet uit of de TomTom app (versie 1.10) nu wel of niet legaal is in Frankrijk ......

Ik hoop dat er iemand is die hier iets zinnigs over kan vertellen , morgen vertrek ik die kant op en zou toch graag zeker weten dat ik niet de kans loop een prent van 1500 euro te mogen ontvangen


Deze vraag heb ik ook aan TomTom support gesteld en als antwoord kreeg ik dit :

Met uw huidige app kunt u met een gerust hart door Frankrijk rijden. De flitsers zijn namelijk ervan verwijderd, er komt alleen nog een update voor de gevarenzones, dat is gewoon een extraatje. Maar ook zonder die update kunt u zonder boetes door Frankrijk rijden.

Op hun site staat echter dit :

Voor iPhone-gebruikers: TomTom heeft versie 1.10 van de TomTom-navigatieapp voor de iPhone/iPad uitgebracht. Deze versie voldoet nog niet volledig aan de Franse wetgeving met betrekking tot flitsers.


Een beetje tegenstrijdig dus allemaal

Guest-20180925190238 30-07-12 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cardwizard (Bericht 811313)
Een beetje tegenstrijdig dus allemaal

Ik vrees dat alleen een Franse jurist, of iemand met voldoende kennis van het Franse recht, daar uitsluitsel kan op geven.

cardwizard 30-07-12 20:48

Die mogen zich uiteraard allemaal melden hier

Guest-20180925190238 30-07-12 21:00

Je zou van een beursgenoteerd bedrijf zoals TomTom toch mogen verwachten dat hun juridische dienst een eenduidig advies ter zake kan geven geven aan hun klanten. En het gaat niet alleen om Frankrijk, ook in andere landen kan je forse boetes verwachten.

Succes verder :)

Nicky75 30-07-12 21:05

Ik heb zelf Navigon en weet dat je dat bij hun navigatie de flitsers apart kunt verwijderen,bij TomTom durf ik dat niet te zeggen.

Heb laatst een medewerkster gesproken van de ANWB over de alcoholtesters omdat wij zelf ook naar Frankrijk gaan en vroeg en passant over de flitsers.
Zij had het vermoeden dat het meer over de losse navigatiesystemen zou gaan en niet zozeer over de smartphones met navigatie.

Fijne,hopelijk bekeuringsvrije,vakantie ;)

Nicky.

cardwizard 30-07-12 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 811321)
Je zou van een beursgenoteerd bedrijf zoals TomTom toch mogen verwachten dat hun juridische dienst een eenduidig advies ter zake kan geven geven aan hun klanten. En het gaat niet alleen om Frankrijk, ook in andere landen kan je forse boetes verwachten.

Succes verder :)

Daarom inderdaad , schaf je netjes een behoorlijk dure app aan kan niemand je met zekerheid zeggen of je hem gebruiken mag :eek:

HenkvanR 31-07-12 09:42

Je kan je TT gewoon gebruiken in Frankrijk en je flitsers in de instellingen uitzetten toch?
TT-instellingen-waarschuwingen- flitsers

Nikooos 31-07-12 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HenkvanR (Bericht 811346)
Je kan je TT gewoon gebruiken in Frankrijk en je flitsers in de instellingen uitzetten toch?
TT-instellingen-waarschuwingen- flitsers

Uitzetten is niet voldoende. Het mag er helemaal niet opstaan.

Pikkelateur 03-08-12 10:12

Je Tom Tom app mag je gewoon gebruiken. Zoals ik net lees is in versie 1.10, wordt de flitser toevoeging automatisch uitgeschakeld in Frankrijk en is volledig volgens de wetgeving.
Zie: TomTom Flitsermelding in Frankrijk, strafbaar of niet


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:34.