iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Ziggo tv kijken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/123135-ziggo-tv-kijken.html)

Peernij 10-08-12 21:34

Ik heb ook nog een ipad2 die wel jailbroken is. Ik ben bereid om deze te herstellen (Onze zoon kijkt veel tv via Ipad) maar er is volgens mij geen garantie dat deze dan wel werkt, gezien de non jailbroken iphone!

kevinwalter 10-08-12 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tmi (Bericht 813138)
Net gebeld met ziggo, hun eerste vraag was of de new iPad een jailbreak had. Zoja dan was het inderdaad niet mogelijk vanwege aangescherpte veiligheid (bang dat mensen met een KPN abbo ook konden gaan kijken) :mad:
Ik heb mijn zwager gebeld met een new iPad zonder jb en daar werkt het wel!



bullshit is dat. werkt op IP dus kpn klanten kunnen sowieso niets met die app. bel ze morgen zelf even op. afzetters... beetje liegen tegen klanten

bakman 10-08-12 22:27

als je een vpn thuis hebt draaien, kun je sowieso op elk netwerk ziggo kijken, ze hopen natuurlijk dat niet al te veel mensen dat gaan doen :D

kevinwalter 10-08-12 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bakman (Bericht 813146)
als je een vpn thuis hebt draaien, kun je sowieso op elk netwerk ziggo kijken, ze hopen natuurlijk dat niet al te veel mensen dat gaan doen :D


Jep, maar ziggo merkt t helemaal niet als we dat via een vpn doen. Een vpn kan je ook instellen op een niet jailbroken device. Is dus ook een beetje zinloos.

debroei 10-08-12 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinwalter (Bericht 813122)
Die app maakt het mogelijk om op gejailbreakde apparaten toch beveiligde DRM streams te kunnen bekijken in apps.

Hebben we dan nog wat aan bovenstaande optie?
Was makkelijker geweest als ze bijvb voor 1,2,3, hadden gezegd geen beveiliging. En voor de rest van de zenders inloggen met je Ziggo account binnen de app.
Jammer dit, nu bepaalt Ziggo of je wel of niet kunt Jailbreaken. Het komt er op neer dag wanneer je Ziggo wilt bekijken een JB dus niet mogelijk is. Lekker is dat...

Guest-20180925190238 11-08-12 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 813151)
Jammer dit, nu bepaalt Ziggo of je wel of niet kunt Jailbreaken.

Daar gaan we weer. Niet Ziggo bepaalt of je kan jailbreaken, dat bepaal jij en jij alleen :rolleyes:

Er zijn nog apps die niet werken als het iDevice jailbroken is, Bluefire Reader om maar één voorbeeld te noemen.

Ik ben gisteren twee uur bezig geweest met een ARM disassembler en een Hex Editor om in de Ziggo TV.app iets te vinden dat er op wijst of er een jailbreak detectie in de app aanwezig is. Ik heb niets gevonden dat daar op kan wijzen, wat niet per definitie betekent dat er niet zoiets in zit. Ik kan alleen maar zoeken op de detectie methodes die mij bekend zijn.

Ik heb wel de "TV Kijken niet mogelijk......." boodschap gevonden maar niets dat er op wijst dat die boodschap door een bekende jailbreak detectie getriggerd wordt. Om er achter te komen wat die boodschap wel activeert en onder welke condities moet ik nog door een paar honderd lijnen met assembler code en het is maar de vraag of dat de moeite waard is.

Bovendien, ook een iPad zonder jailbreak krijgt hier de boodschap "TV Kijken niet mogelijk.......".

joostvv2 11-08-12 08:53

Ziggo zelf heeft problemen denk. Ook ziggo onderdelen in eredivisielive app oa werkt niet. Daar melden ze dat je door een storing niet kan inloggen via ziggo Dus ik wacht gewoon ff tot dat het wel doet. En kijk nog eens.

janpatatje 11-08-12 10:41

Ik vind het grenzen aan onbeschoftheid en arrogantie ten top om JB apparaten te "bannen".
Ik kan nog steeds en iedere keer zonder problemen kijken naar Ziggo Live TV met de ipad 1 zonder JB van mijn vrouw. Mijn eigen ipad2 met JB werkt NIET.

Ik heb xCon geinstalleeerd en het werkt nog steeds niet. Hopelijk bouwt de ontwikkelaar steun in voor de Ziggo app.

Als dit niet opgelost wordt dan ga ik over naar KPN "alles-in-een"

ps. eigenlijk ben ik helemaal android maar helaas bestaat de Ziggo app niet voor Android vandaar dat ik een ipad 2 heb aangeschaft.

In ieder geval begrijp ik nu waaarom die android app maar niet komt.

Guest-20180925190238 11-08-12 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door janpatatje (Bericht 813181)
ps. eigenlijk ben ik helemaal android.......

Als jij helemaal Android bent zie jij er dan ook uit zoals dit rare mannetje :d

http://www.imgdumper.nl/uploads5/502..._robot.svg.png

kevinwalter 11-08-12 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door janpatatje (Bericht 813181)
Ik vind het grenzen aan onbeschoftheid en arrogantie ten top om JB apparaten te "bannen".
Ik kan nog steeds en iedere keer zonder problemen kijken naar Ziggo Live TV met de ipad 1 zonder JB van mijn vrouw. Mijn eigen ipad2 met JB werkt NIET.

Ik heb xCon geinstalleeerd en het werkt nog steeds niet. Hopelijk bouwt de ontwikkelaar steun in voor de Ziggo app.

Als dit niet opgelost wordt dan ga ik over naar KPN "alles-in-een"

ps. eigenlijk ben ik helemaal android maar helaas bestaat de Ziggo app niet voor Android vandaar dat ik een ipad 2 heb aangeschaft.

In ieder geval begrijp ik nu waaarom die android app maar niet komt.

Heb ook Android gehad. Was er na een tijdje een beetje klaar mee..
Liefst hier ook over naar KPN. Jammer genoeg moet je dan bij elke TV een decoder hebben en werken de huidige decoders-ci-modules niet meer.....(4 tv's)


EDIT:

Gebeld met Ziggo. Ik krijg te horen dat dit komt door de "aangescherpte regels" van die app. Die zijn door Ziggo gemaakt. Dus Ziggo bepaalt idd of je je telefoon jailbreaked of niet. (BELACHELIJK!!!) Ook al heb je die aangescherpte regels niet geaccepteerd. (Juridische procedure?)

Dit word ook niet opgelost door Ziggo...
Er moet dus een manier zijn dat die app toegevoegd word aan de xCon ondersteuning.

EDIT 2:

Dit krijg ik als ik die stream in safari open.
http://www.deurknop.eu/foto.png

debroei 11-08-12 12:49

Maar werd er dan daadwerkelijk zon misbruik van gemaakt?
En inderdaad mijn keuze wel of niet Jailbreaken wordt door mij gemaakt, maar Timosha het wordt wel degelijk beïnvloed op een negatieve manier in dit geval door Ziggo.
Ik zie het als de postbode die niet wil bezorgen in een blauwe brievenbus alleen rode.
Dus als ik blauw kies dan is die keus aan mij maar geolg is dan wel ik krijg geen post meer.
En dit zonder dat mij de noodzaak wordt uitgelegd of duidelijk gemaakt.
Dit is niet klantvriendelijk opgelost, maar voor Ziggo een oplossing die ws simpel en effectief is.
Jammer dit, nou ja gelukkig heb ik nog een slingbox staan. Kijk ik wel naar mijn eigen zenders , zijner gelijk een stuk meer ook :)

XIII 11-08-12 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinwalter (Bericht 813190)
Dus Ziggo bepaalt idd of je je telefoon jailbreaked of niet.

Nu draai je het een beetje om...

Je hoeft de Ziggo diensten niet te gebruiken. Wil je dat wel (jouw keuze) dan kunnen zij daar voorwaarden aan stellen (zoals geen jailbreak).

(ik zou het zelf overigens ook vervelend vinden als een van mijn dienstverleners een dergelijke beperking oplegt)

Guest-20180925190238 11-08-12 13:07

De algemene teneur in deze draad gaat de verkeerde kant op. Het is de teneur van de Grote Verongelijkten en de Zwaar Benadeelden :eek:

In de veronderstelling dat het probleem in de app zelf zit en met de wetenschap dat het vroeger wel werkte heb ik nog een test gedaan.

De huidige app is Ziggo TV 2.3.0.app van 11-7-2012. Met Time Machine heb ik Ziggo TV 2.2.0.app van 27-3-2012 teruggezet in de iTunes Bibliotheek.

Dan op één iPad met jailbreak en op één iPad zonder jailbreak Ziggo TV 2.3.0 gewist en met iTunes Ziggo TV 2.2.0 op beide iPads teruggezet.

Resultaat? Idem dito. Het werkt op beide iPads niet. Er moet dus een ander mechanisme in het spel zijn.

kevinwalter 11-08-12 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 813202)
Nu draai je het een beetje om...

Je hoeft de Ziggo diensten niet te gebruiken. Wil je dat wel (jouw keuze) dan kunnen zij daar voorwaarden aan stellen (zoals geen jailbreak).

(ik zou het zelf overigens ook vervelend vinden als een van mijn dienstverleners een dergelijke beperking oplegt)

T probleem is dat ik met de vorige voorwaarden ben ingestemd. Nu hebben zei die veranderd zonder mij op de hoogte te stellen. Dat mag gewoon niet. Als er in hun vorige voorwaarden stonden dat zei ten alle tijden de voorwaarden mogen aanpassen, is die hele voorwaarden niet geldig. Dat mag namelijk niet volgens de wet.


(Ziggo TV app)
This App is capable to:
inspected by iFunbox (http://i-funbox.com)
Play Sound/Trigger Vibration
Access User Photo or Video
Play Video
Access Internet
Track Internet Connectivity
Behave like a Network Server
Access Network (TCP)
Access Network (UDP)
Show Push Notification
Display Map (Google)
Prompt for sending SMS/Email
Connect to Twitter
Access User Location (GPS)
Access OS Kernel Infomation
Browse Native File System

Die onderste 2 lijken verdacht..

debroei 11-08-12 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 813202)
Nu draai je het een beetje om...

Je hoeft de Ziggo diensten niet te gebruiken. Wil je dat wel (jouw keuze) dan kunnen zij daar voorwaarden aan stellen (zoals geen jailbreak).

(ik zou het zelf overigens ook vervelend vinden als een van mijn dienstverleners een dergelijke beperking oplegt)

Ook is dit nooit gecommuniceerd,tevens is de noodzaak mij niet bekend.
Andere kant van het verhaal zou kunnen zijn dat ik Ziggo klant, geen gebruik zouden kunnen maken van deze service doordat niet Ziggo klanten gebruik maken van de Ziggo internet tv service.
Een uitleg als deze zou het voor mij acceptabel zijn geweest.
Nu zitten we hier met een app die niet werkt, en veel vragen en onduidelijkheden. Daar uit voort komt mijn teleurstelling .

kevinwalter 11-08-12 16:16

xCon - The iPhone Wiki

Hier staan alle apps die gesupported worden. Ik denk dat dit met ziggo niet gaat werken. (check de SkyGo app)

https://github.com/n00neimp0rtant/xCon-Issues/issues/75

Enn bij erg veel mensen werkt t niet.


http://www.deurknop.eu/app2.png
http://www.deurknop.eu/app.png

Nobodie 11-08-12 20:32

Deze reactie van Ziggo klantenservice ontvangen:


Geachte heer xxxxxxx,


U heeft ons een mail gestuurd over problemen met de ontvangst van Live TV via uw Ipad.

Wij hebben geconstateerd dat klanten met een softwareversie op de Ipad met een 'jailbreak' problemen met de ontvangst hebben. Jailbreak is een gekraakte variant van de Apple software. Klanten zonder deze 'jailbreak' kunnen wel weer gebruik maken van de App. Voor u is het van belang om na te gaan of u ook een jailbreak versie heeft. Is dat niet het geval dan adviseer ik u om met ons contact op te nemen via het gratis nummer 1200 voor verdere analyse. Als u wel een jailbreak versie heeft dan geven wij helaas geen ondersteuning op de App.

Heeft u nog vragen? Ga dan naar www.ziggo.nl/klantenservice voor informatie over onze producten en diensten. Stel hier uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat*24 uur per dag*voor u klaar.


Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice.

Peernij 11-08-12 21:21

Ze moeten eens meelezen dan hier bij Ziggo. Er zijn zat non JB devices waarbij de Ziggo app niet werkt!

alia9806 11-08-12 21:23

Geen reden waarom ^^

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 augustus 2012 om 21:24 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nobodie (Bericht 813256)
Deze reactie van Ziggo klantenservice ontvangen:


Geachte heer xxxxxxx,


U heeft ons een mail gestuurd over problemen met de ontvangst van Live TV via uw Ipad.

Wij hebben geconstateerd dat klanten met een softwareversie op de Ipad met een 'jailbreak' problemen met de ontvangst hebben. Jailbreak is een gekraakte variant van de Apple software. Klanten zonder deze 'jailbreak' kunnen wel weer gebruik maken van de App. Voor u is het van belang om na te gaan of u ook een jailbreak versie heeft. Is dat niet het geval dan adviseer ik u om met ons contact op te nemen via het gratis nummer 1200 voor verdere analyse. Als u wel een jailbreak versie heeft dan geven wij helaas geen ondersteuning op de App.

Heeft u nog vragen? Ga dan naar www.ziggo.nl/klantenservice voor informatie over onze producten en diensten. Stel hier uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat*24 uur per dag*voor u klaar.


Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice.

Geen reden waarom!

Silverspoon 11-08-12 21:29

Jailbroken iPad: werkt niet. iPad gereset: werkt wel.
100% zeker dus dat het aan de jailbreak ligt! Gebruikte JB niet, maar vind het echt belachelijk. JB is niet verboden, dus ik ben heel erg benieuwd of er tegenwoordig echt een check in zit op JB.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:38.