iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Ziggo tv kijken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/123135-ziggo-tv-kijken.html)

Guest-20180925190238 04-10-12 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinwalter (Bericht 829395)
Idd, ik vraag me af of dit wettelijk wel toegestaan is.

Of dit wettelijk toegestaan is weet ik niet, ik ben geen jurist.

Ik heb al in augustus vastgesteld dat de Ziggo app naar bepaalde systeemdirectories en bestanden gaat zoeken om een vlaggetje te zetten dat het toestel een jailbreak heeft.

Met tsProtector kan ik nu zien naar welke systeemdirectories de app zoekt, wat mijn conclusies van augustus bevestigd.

Wat ik mij afvraag is waarom Apple een app in de App Store toelaat die zo intensief buiten zijn Sandbox tracht te spelen. Misschien dat een ontwikkelaar daar een antwoord kan op geven.

JoGu 05-10-12 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 832249)
Of dit wettelijk toegestaan is weet ik niet, ik ben geen jurist.

Ik heb al in augustus vastgesteld dat de Ziggo app naar bepaalde systeemdirectories en bestanden gaat zoeken om een vlaggetje te zetten dat het toestel een jailbreak heeft.

Met tsProtector kan ik nu zien naar welke systeemdirectories de app zoekt, wat mijn conclusies van augustus bevestigd.

Wat ik mij afvraag is waarom Apple een app in de App Store toelaat die zo intensief buiten zijn Sandbox tracht te spelen. Misschien dat een ontwikkelaar daar een antwoord kan op geven.

Wat dacht je van het belang van Apple zelf? Is voor de sommigen wellicht een reden om niet te jailbreaken. Dit ten gunste van Apple

Guest-20180925190238 05-10-12 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JoGu (Bericht 833040)
Wat dacht je van het belang van Apple zelf?

Verklaar die "belangen van Apple" eens nader :D

JoGu 05-10-12 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 833048)
Verklaar die "belangen van Apple" eens nader :D

Als jij mij de vraag beantwoord waarom Apple niet wil dat er gejailbreakt wordt dan heb je je antwoord.

Guest-20180925190238 05-10-12 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JoGu (Bericht 833053)
Als jij mij de vraag beantwoord waarom Apple niet wil dat er gejailbreakt wordt dan heb je je antwoord.

Tja, zo gaat het ook :confused: Een vraag met een vraag beantwoorden om niet hoeven te antwoorden :D

debroei 05-10-12 11:17

We weten toch allemaal wat er mogelijk is met een jailbreak ook Apple en Ziggo.
Die zullen al het mogelijke doen dit te beschermen.

JoGu 05-10-12 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 833058)
Tja, zo gaat het ook :confused: Een vraag met een vraag beantwoorden om niet hoeven te antwoorden :D

Had niet in de gaten dat je je eigen vraag serieus bedoelde vanwege je smily aan het einde van je vraag. En natuurlijk op het feit dat je als Iphone guru bekend staat.

Het belang van Apple is om veeeeeeeeeel geld te verdienen. Dit kan men in mindere mate als men het systeem jailbreakt. Of denk je nu werkelijk dat het Apple ALLEEN gaat om de systeem performance?

Tuurlijk niet. Indien men dus geen Ziggo kan ontvangen als het systeem gejailbreakt is maar wel als deze dat niet is speelt dit in de kaart van Apple. Daarom zal men ook niets er op tegen hebben dat Ziggo een Jailbreak niet toe staat en dat op deze wijze controleerd.

Let wel.... Dit is een ( mijn ) mening. Je hoeft hier niet mee eens te zijn hoor. :) Ik reageerde alleen op een eerder gestelde vraag.

tomtom100 07-10-12 09:18

De oplossing werkt super. Bedankt voor de tipgevers.

alia9806 08-10-12 19:45

tsProtector werkt, ik zal als ik jullie was ook maar even wachten emt de app updaten als er een update uit is

iDickie 10-10-12 20:41

Werkt bij mij ook perfect. Bedankt voor al het uitzoekwerk!! :-)

debroei 10-10-12 20:44

Blijf het wel appart vinden, dat Ziggo blijkbaar tijd en geld steekt in z.n beveiliging.
En dat dit zonder probleem, en doodsimpel te omzeilen is...

johndow 11-10-12 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ismurf (Bericht 828391)
help!!!!
ik heb tsProtector geïnstalleerd v2.0-2 bij de instellingen non-allow app list is de ziggo app 2.3.0 aangevinkt, echter dat start de ziggo app niet meer op. wat doe ik verkeerd???

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 september 2012 om 12:06 ----------

ohwwja als bij non-allow list ziggo weer uitvink, dan start de ziggo app wel weer op maar krijg je weer de bekende foutmelding dat tv kijken niet mogelijk is


Zelfde hier... :-(
Al een opposing gevonden?

Update: tsProtector trick werkt wel op mijn iPhone, maar dus niet op de iPad3. Weired.
Weet iemand al meer over de xCon oplossing?

Update 2: NO-WAY I can get it to work on my iPad3.
Works fine on 4S jailbroken, Works also on my wifes iPad3 (not-jailbroken)

Megan2057 11-10-12 21:31

Bij mij ook niet ipad3 :mad:

tmi 11-10-12 22:04

Ik heb de tsProtector PFB Versie 0.2b-18 (gratis) geïnstalleerd en deze werkt bij mij nog steeds zonder problemen

Bananenbennie 12-10-12 20:51

Ik heb TSProtector P geinstalleerd voor 1 dollar nog wat. Maar nog steeds de foutmelding. Blijkbaar iets in de instellingen veranderen nog, maar wat precies? Heb al van alles geprobeerd. Alle apps werken ook niet meer tenij ik "enable" uitzet.

tmi 12-10-12 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bananenbennie (Bericht 837033)
Ik heb TSProtector P geinstalleerd voor 1 dollar nog wat. Maar nog steeds de foutmelding. Blijkbaar iets in de instellingen veranderen nog, maar wat precies? Heb al van alles geprobeerd. Alle apps werken ook niet meer tenij ik "enable" uitzet.

Ik heb zoals al gemeld de gratis versie gebruikt em deze werkt perfect!

Bananenbennie 13-10-12 00:40

Hoe heb jij je instellingen staan dan?

deleon 13-10-12 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alia9806 (Bericht 813499)
Na dat te hebben gelezen, besef ik dat het Engels van veel Nederlanders prut is :P


How come you there by? :D End voor that metter; Nederlands van sommige Nederlanders is soms ook prut. Enne..sommige Vlamingen kan ik hier ook niet zo goed volgen... zunne :D

tomtom100 13-10-12 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bananenbennie (Bericht 837105)
Hoe heb jij je instellingen staan dan?

Ik heb alle apps enabled (vraagt ie bij eerste keer app opstarten) behalve Ziggo-app

floormans 16-10-12 00:22

Vandaag nieuwe iPad 5.1.1 ziggo app geïnstalleerd. Werkt prima. Daarna absinthe jailbreak uitgevoerd. Zoals verwacht , net als op iPhone 4 5.0.1 jailbreak (redsnow) start de app wel maar krijg ik de melding dat het tijdelijk niet mogelijk is te kijken. Wat met verschillende versies xcon geprobeerd maar geen succes. Net tsProtector PFB Versie 0.2b-18 geïnstalleerd. Bij het starten van ziggo app krijg je de melding dat ziggo in de systeem files wil kijken. Geblokkeerd en voilà!! Werkt perfect. Nu iPhone proberen.....:)


Update:
iPhone 4 met 5.0.1 jailbreak ook tsProtector PFB Versie 0.2b-18 geïnstalleerd. Werkt perfect. Vraag naar systeem files komt 1 keer en daarna ....weer lekker kijken. Ik blijf voorlopig van ziggo updates af....:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:06.